Ανοδική είναι η πορεία των πωλήσεων για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCG) στα ελληνικά σούπερ μάρκετ στην χρονική περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου του 2024 με ποσοστό 3,5% σε αξία σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της μηνιαίας αποτύπωσης της αγοράς, Market View, της εταιρείας Circana.
Τα στοιχεία της Circana δείχνουν ότι στο δεκάμηνο του 2024 η τιμή ανά μονάδα στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά, μειώθηκε οριακά κατά 0,1%, ενώ αυξήθηκαν οι πωλήσεις σε τεμάχια κατά 3,7%.
Αύξηση 0,8% στα τρόφιμα, μειώσεις 3,7% και 2,1% σε προϊόντα ατομικής υγιεινής και φροντίδας σπιτιού
Εξετάζοντας την τιμή ανά μονάδα σε κάθε μία από τις βασικές κατηγορίες ταχυκίνητων αγαθών, τα τρόφιμα παρουσίασαν αύξηση 0,8% στο δεκάμηνο, ενώ μείωση τιμών εμφάνισαν τα προϊόντα ατομικής υγιεινής και ομορφιάς με -3,7% και – 2,1% κατέγραψαν τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού. Ειδικότερα, τα συσκευασμένα προϊόντα στο δεκάμηνο βρίσκονται ακριβώς στα ίδια επίπεδα τιμής με το δεκάμηνο του 2023, τα σνακ αυξήθηκαν κατά 3,2%, τα γαλακτοκομικά είχαν μείωση κατά -2,6%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα αύξηση κατά 0,2%, τα μαγειρικά συμπληρώματα κατά αύξηση 2,7%, τα μη αλκοολούχα ποτά κατά 1,3%. Μείωση τιμής κατά -0,4% παρουσίασαν τα αλκοολούχα ποτά, κατά -1,1% τα προϊόντα ατομικής φροντίδας και ομορφιάς, κατά -6,3% τα προϊόντα ατομικής υγιεινής και καθαριότητας, κατά -2,9% τα απορρυπαντικά και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού και κατά -1,9% τα υπόλοιπα προϊόντα φροντίδας σπιτιού.
Στα 9,95 δισεκατομμύρια ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών στο δεκάμηνο
Tην μεγαλύτερη συμμετοχή στο τζίρο των βασικών αγαθών στη διάρκεια της φετινής χρονιάς έχουν τα συσκευασμένα προϊόντα με 78%, ενώ τα ζυγιζόμενα προϊόντα που πωλούνται χύμα συμμετέχουν με 22%. Στο διάστημα αναφοράς ο τζίρος των FMCGs ανήλθε στα 9,95 δισεκατομμύρια ευρώ, έναντι 9,62 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2023. Υπενθυμίζουμε ότι στο σύνολο της προηγούμενης χρονιάς, τα ταχυκίνητα αγαθά είχαν παρουσιάσει αύξηση τζίρου κατά 10,1% (10,3% στο δεκάμηνο του 2023), φτάνοντας στα 11,83 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που είχε ξεκάθαρα πληθωριστικά χαρακτηριστικά, εν αντιθέσει με φέτος που παρά το γεγονός ότι σε ορισμένα προϊόντα συνεχίζονται οι ανατιμήσεις, ο ρυθμός αύξησης των τιμών έχει περιοριστεί σημαντικά λόγω της μείωσης του πληθωρισμού.
Η διαμόρφωση των πωλήσεων
Στην ίδια περίοδο και στις επιμέρους τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, τα τρόφιμα εμφάνισαν αύξηση των πωλήσεων κατά 4,5%, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς παρέμειναν ακριβώς στα ίδια επίπεδα πωλήσεων με πέρυσι και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού αύξησαν το τζίρο τους οριακά κατά 0,3%. Αντίστοιχα οι πωλήσεις σε τεμάχια ήταν αυξημένες κατά 3,7% στα τρόφιμα, κατά 3,8% στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς και κατά 2,5% στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού. Από το συγκεκριμένο στοιχείο προκύπτει ότι η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και της έντασης των ανατιμήσεων στα προϊόντα έφερε μεγαλύτερη κατανάλωση σε τεμάχια καθώς τα αντίστοιχα ποσοστά στο δεκάμηνο του 2023, ήταν αισθητά χαμηλότερα κατά 2,6%, 1,9% και 1,1%.
Η πορεία του τζίρου στα ταχυκίνητα αγαθά (Ιαν.-Οκτ. 2024)
Συσκευασμένα τρόφιμα: 1,9%
Σνακ: 3,6%
Γαλακτοκομικά: 4,6%
Κατεψυγμένα: 5,8%
Μαγειρικά συμπληρώματα – μπαχαρικά: 4,6%
Μη αλκοολούχα ποτά: 7,5%
Αλκοολούχα ποτά: 7,2%
Προϊόντα ατομικής υγιεινής και ομορφιάς: 3,9%
Προϊόντα ατομικής καθαριότητας: -4,1%
Απορρυπαντικά – καθαριστικά σπιτιού: 0,9%
Λοιπά προϊόντα φροντίδας σπιτιού: -0,7%
Οι πωλήσεις σε τεμάχια στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (Ιαν.-Οκτ.2024)
Συσκευασμένα τρόφιμα: 2%
Σνακ: 0,3%
Γαλακτοκομικά: 7,4%
Κατεψυγμένα τρόφιμα: 5,6%
Μαγειρικά συμπληρώματα – μπαχαρικά: 1,9%
Μη αλκοολούχα ποτά: 6%
Αλκοολούχα ποτά: 7,6%
Προϊόντα ατομικής φροντίδας και υγιεινής: 5,1%
Προϊόντα ατομικής καθαριότητας: 2,3%
Απορρυπαντικά-καθαριστικά σπιτιού: 4%
Λοιπά προϊόντα φροντίδας σπιτικού: 1,2%
Πηγή: capital.gr