Κάθε μέσο έχει τους δικούς του κώδικες – δεν απευθύνονται «όλα σε όλους», συμφωνούν οι γκουρού του digital marketing. Τα κοινά άλλωστε δεν ταιριάζουν. Στον 17άρη θα μιλήσει περισσότερο μια ανάρτηση εξπρές στο Tik Tok, στον 45άρη, ο οποίος ίσως νιώθει άνετα στο Facebook, μάλλον δεν θα πει τίποτα.
Όλα τα social media, Facebook, Twitter, Instagram και Tik Tok, είναι στο επίκεντρο της προσοχής του επικοινωνιακού επιτελείου των πολιτικών αρχηγών. Λιγότερο ή περισσότερο άλλωστε η επικοινωνιακή σύγκρουση των πολιτικών μέσω των προφίλ τους στα social media επηρεάζει ομάδες πολιτών.
Δημοσκόπηση έχει δείξει ότι από τις πλατφόρμες αλλά και από την παρουσία πολιτικών αρχηγών σε «χαλαρές» εκπομπές – δρόμος που επέλεξαν σχεδόν όλοι οι αρχηγοί των κομμάτων στην προεκλογική περίοδο – επηρεάζεται θετικά το 23%, αρνητικά το 33%, ενώ δεν επηρεάζεται το 41% (Alco/Ιανουάριος 2023).
Τη διαφορά κάνει ωστόσο η ηλικιακή ομάδα 17-24 ετών, δηλώνοντας σε ποσοστό 53% ότι επηρεάζεται θετικά. Δεν είναι μόνο οι κώδικες του κάθε μέσου διαφορετικοί, είναι και εκείνοι των πολιτικών. Δηλαδή έχει σημειακές διαφορές ο τρόπος που ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Στέφανος Κασσελάκης και ο Νίκος Ανδρουλάκης έχουν παρουσία στις πλατφόρμες, παρότι απευθύνονται στα ίδια κοινά: νέους, γυναίκες, πολίτες με χαμηλότερη κομματική ταύτιση.
Και οι τρεις ωστόσο αναζητούν έξτρα πολιτικό πλεονέκτημα με την ίδια πρόκληση να τηρούν λεπτή ισορροπία σε δύο ρόλους: αυτή ανάμεσα στο θεσμικό προφίλ τους και στο πιο «ανθρώπινο» πρόσωπό τους.