Η οδική ασφάλεια και ο κλάδος του τεχνικού ελέγχου οχημάτων βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας Κοινοβουλευτικής παρέμβασης του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτή Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη, ο οποίος προχώρησε στην κατάθεση Ερώτησης προς τους Υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών, Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Ανάπτυξης και Εσωτερικών, με την συνυπογραφή 17 ακόμη Βουλευτών.
«Η σημασία της διενέργειας περιοδικών τεχνικών ελέγχων των κυκλοφορούντων οχημάτων σε όρους περιβαλλοντικούς και ασφάλειας είναι αυτονόητη» αναφέρει ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Η ολοκλήρωση τεχνικών ελέγχων σύμφωνα με την προβλεπόμενη συχνότητα, η ουσιαστική εποπτεία του θεσμού τους αλλά και η λειτουργία της αγοράς σε όρους υγιούς ανταγωνισμού κρίνονται ως ζητήματα μείζονος σημασίας, ενώ η εφαρμογή τους είναι επίσης μια αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας. Γι’ αυτό και φέρνουμε το ζήτημα στη Βουλή, ζητώντας από τους συναρμόδιους Υπουργούς απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα.».
Ειδικότερα, με την Ερώτηση γίνεται αναφορά στο ιστορικό νομοθετικό πλαίσιο και ζητούνται απαντήσεις στα ερωτήματα:
1. Πόσοι έλεγχοι έχουν διενεργηθεί ως προς τη τήρηση των προβλεπόμενων προϋποθέσεων της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με την ίδρυση και λειτουργία ΙΚΤΕΟ από το 2019 έως και σήμερα με διάκριση κατά το μέρος που αφορά σε αυτοψίες και σε επιθεωρήσεις;
2. Σε πόσες περιπτώσεις διαπιστώθηκε ότι δεν πληρούνται οι προβλεπόμενες στην κείμενη νομοθεσία προϋποθέσεις σχετικά με την λειτουργία ΙΚΤΕΟ και ως εκ τούτου επιβλήθηκαν διοικητικές κυρώσεις και ποιες ήταν αυτές;
3. Ποιο είναι το ύψος των προστίμων που έχουν εισπραχθεί από το 2019 έως και σήμερα για παραβάσεις των ΙΚΤΕΟ;
4. Ποια είναι τα ετήσια έσοδα που προέρχονται από το Ειδικό Τέλος διενέργειας Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων από το 2019 έως και το 2024;
5. Κρίνουν ότι το αποδιδόμενο ποσό του ενός ευρώ ανά διενεργούμενο από τα ΙΚΤΕΟ περιοδικό τεχνικό έλεγχο οχήματος χρήζει αναπροσαρμογής;
6. Πόσοι διασταυρωτικοί έλεγχοι έχουν διενεργηθεί κατ’ έτος από το 2015 έως και σήμερα προκειμένου για τον εντοπισμό ιδιοκτητών οχημάτων που δε διενήργησαν περιοδικό τεχνικό έλεγχο; Ποιο είναι αντίστοιχα το ύψος των προστίμων που έχουν επιβληθεί ετησίως από το 2015 έως και σήμερα;
7. Ποιος είναι ο αριθμός κυκλοφορούντων οχημάτων στη χώρα μας; Ποιο είναι το ποσοστό κυκλοφορούντων οχημάτων που απέχει από το τεχνικό έλεγχο;
8. Πόσες επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στον κλάδο Ιδιωτικών ΚΤΕΟ;
9. Έχει ελεγχθεί εάν υφίσταται κάποιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο που να έχει ιδρύσει περισσότερα των 7 ιδιωτικών Κ.Τ.Ε.Ο. στο σύνολο της Επικράτειας;
10. Στην έννοια του αριθμητικού περιορισμού των 7 ιδιωτικών ΚΤΕΟ εμπίπτει και το δίκτυο ιδιωτικών ΚΤΕΟ;
11. Κρίνουν εύρυθμη τη λειτουργία του κλάδου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων ως προς την εφαρμογή των κανόνων του ν.3959/2011 και των άρθρων 101/102 ΣΛΕΕ;
12. Προτίθενται να παρέμβουν κανονιστικά στον κλάδο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 11 του ν.3959/2011 προκειμένου να εξετάσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού εάν σε αυτόν επικρατούν συνθήκες αποτελεσματικού ανταγωνισμού;
13. Διαθέτουν ετήσια στοιχεία ως προς τον αριθμό των οχημάτων που υποβλήθηκαν σε τεχνικό έλεγχο από ΙΚΤΕΟ και τι ποσοστό εξ αυτών έλαβε πιστοποιητικό τεχνικού ελέγχου; Ποιο είναι αντίστοιχα το ποσοστό ανεπιτυχών τεχνικών ελέγχων;
14. Πόσα δημόσια ΚΤΕΟ λειτουργούν και πόσους τεχνικούς ελέγχους διενεργούν ετησίως κατά μέσο όρο;
15. Σχεδιάζουν να κωδικοποιήσουν τη νομοθεσία που σχετίζεται με το τεχνικό έλεγχο οχημάτων;