ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Σάββατο, 06/12/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ
    • ΜΙΛΗΣΑΝ ΣΤΟ 103.1
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Ελλάδα»Καύσιμα: Νέος «πράσινος» φόρος το 2027

    Καύσιμα: Νέος «πράσινος» φόρος το 2027

    05/07/2025, 9:32 μμ4 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email

    Με νέο κύμα επιβαρύνσεων στις τιμές των καυσίμων απειλείται η ελληνική αγορά από το 2027, εξαιτίας της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ II) το οποίο επεκτείνεται στις οδικές μεταφορές, τη θέρμανση και τις μικρομεσαίες βιομηχανίες.

    Όπως αναφέρει στο Newmoney ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ) και διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΙΝΟΙΛ, Γιάννης Αληγιζάκης, η εφαρμογή του μέτρου θα οδηγήσει σε μια κατ΄εκτίμηση νέα επιβάρυνση της τάξης των 45 ευρώ ανά τόνο CO₂, μεταφραζόμενη σε ετήσιο κόστος 800 εκατ. ευρώ για τους Έλληνες καταναλωτές.

    «Εάν δεν μειωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, κάτι για το οποίο δίνει την δυνατότητα η ΕΕ -και κάνουν και άλλα κράτη μέλη- αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει πει κουβέντα η ελληνική κυβέρνηση, τότε μιλάμε για μεγάλες αυξήσεις που πλήττουν όλα τα καύσιμα καθώς το σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων επεκτείνεται στην οικιακή θέρμανση και στις μεταφορές» αναφέρει ο επικεφαλής της ΕΛΙΝΟΙΛ.

    Η Ελλάδα έχει ήδη από τις υψηλότερες φορολογικές επιβαρύνσεις στα καύσιμα στην Ευρώπη. Το νέο αυτό μέτρο, δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένας ακόμη έμμεσος φόρος λένε οι εκπρόσωποι του κλάδου, που θα πλήξει τα νοικοκυριά και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

    Από μία οπτική, η πολιτική αυτή είναι ορθή καθώς με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί η κατανάλωση ορυκτών καυσίμων. Όμως, αυτό κατά τον κ. Αληγιζάκη, το οποίο ανέλυσε και στους μετόχους στην πρόσφατα τακτική γενική συνέλευση, σημαίνει ότι τα καύσιμα στην Ελλάδα που είναι ήδη επιβαρυμένα με τους υψηλότερους φόρους στην ΕΕ και δασμούς που αποτελούν το 60% της αξίας, θα επιβαρυνθούν με ένα ακόμα υψηλό ποσό που θα πλήξει τον Έλληνα καταναλωτή, αλλά θα μειώσει και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.

    «Πρέπει να προβληματισθούμε, εάν με μια αύξηση 120 ευρώ στο ντίζελ κίνησης (που αντιστοιχεί στην πρόβλεψη για κόστος 45 ευρώ ανά τόνο CO2) από αρχές του 2027 ήτοι 12 λεπτά επιβάρυνση στο ντίζελ/λίτρο, θα επηρεασθούν και πόσο οι ελληνικές εξαγωγές και εάν και με ποιο τρόπο ο Έλληνας καταναλωτής που θα επιβαρυνθεί συνολικά θα μπορεί να ανταπεξέλθει;» δηλώνει ο κ. Αληγιζάκης. Τα νούμερα αυτά προκύπτουν από μελέτη του ΣΕΕΠΕ, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι τιμές των καυσίμων αλλά και η κατανάλωση θα διατηρηθούν το 2027 στα ίδια επίπεδα με σήμερα. `

    Στο κόστος του νέου «πράσινου» φόρου θα πρέπει να συνυπολογιστεί και πρόσθετη επιβάρυνση ύψους 50 εκ. ευρώ των εταιρειών που προκύπτει με βάση τους στόχους που έχει αναλάβει η ελληνική Πολιτεία μέσω του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) για την μείωση των αερίων του θερμοκηπίου, με μείωση της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων. Οι εταιρείες εμπορίας θα κληθούν να πληρώνουν το πρόστιμο αυτό καθώς θεωρούν ότι είναι ανέφικτο να προχωρήσουν σε ενέργειες που θα μειώσουν την κατανάλωση μιας αγοράς που ούτως η αλλιώς, θα μειώνεται στα επόμενα χρόνια.

    Χρεώσεις 1 δισ. για το ρεύμα

    Από την κριτική του προέδρου του ΣΕΕΠΕ δεν ξεφεύγουν ούτε οι αναδρομικές χρεώσεις άνω του 1 δισ. ευρώ που επιβλήθηκαν στις εταιρείες του κλάδου ηλεκτρικής ενέργειας (η ΕΛΙΝΟΙΛ δραστηριοποιείται και στον τομέα της προμήθειας) για τεχνικές απώλειες και ρευματοκλοπές του 2021 κάνοντας λόγο για «τιμωρητική στάση της Πολιτείας» απέναντι σε έναν από τους ελάχιστους υγιείς και συνεπείς κλάδους της οικονομίας.

    «Δεν γίνεται να μετακυλίονται στις εταιρείες ζημιές που προκαλούνται από τη χρόνια αδυναμία του κράτους να αντιμετωπίσει τις ρευματοκλοπές ή να συντηρήσει σωστά το δίκτυο. Δεν μπορεί να χρεώνονται σήμερα απώλειες που έγιναν πριν τέσσερα χρόνια», υπογράμμισε στην γενική συνέλευση.

    Ανεφάρμοστη η στρατηγική της ΕΕ

    Ο κ. Αληγιζάκης ασκεί σφοδρή κριτική στην ευρωπαϊκή πολιτική για την πράσινη μετάβαση, την οποία χαρακτήρισε ανεφάρμοστη, χωρίς ρεαλισμό και χωρίς επαφή με την πραγματικότητα της αγοράς. Από το βήμα της πρόσφατης γενικής συνέλευσης δήλωσε ότι «απουσιάζει πλήρως η στρατηγική για το ενεργειακό μείγμα. Επιμένουν να απαξιώνουν τον ρόλο των υγρών καυσίμων, ενώ αποφεύγουν να στηρίξουν λύσεις όπως τα βιοκαύσιμα ή τα συνθετικά καύσιμα. Δεν υπάρχει σχέδιο, παρά μόνο τιμωρητικές ρυθμίσεις και πρόστιμα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Σύμφωνα με τον ίδιο, η επιτυχία της ενεργειακής μετάβασης προϋποθέτει τη στήριξη της ανταγωνιστικότητας και τη διατήρηση της ενεργειακής ασφάλειας, όχι «μονομερείς αποφάσεις που ακυρώνουν επενδυτικά πλάνα και υπονομεύουν ολόκληρους κλάδους».

    Ο κ. Αληγιζάκης υπενθύμισε ότι η επενδυτική καχυποψία απέναντι στην ελληνική αγορά δεν είναι θεωρητική: BP, SHELL, MOBIL, TEXACO έχουν αποχωρήσει, ενώ νέοι παίκτες αποφεύγουν να τοποθετηθούν σε έναν κλάδο που «δεν προσφέρει καμία προβλεψιμότητα».

    Η ενεργειακή αγορά της Ελλάδας έχει γίνει απωθητική για το διεθνές επενδυτικό κεφάλαιο. Η αβεβαιότητα, οι αναδρομικές αποφάσεις, οι απειλές προστίμων και οι συχνές αλλαγές του θεσμικού πλαισίου αποθαρρύνουν τους πάντες.

    Πηγή: newmoney.gr

    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΕργομετρικά τεστ στον ΟΦΗ
    επομενο Αρχίζουν τα γυρίσματα της ταινίας «Deeper» με τους Τομ Κρουζ και Άνα ντε Άρμας

    σχετικα νεα

    Έξι κρίσιμα ζητήματα για το επιχειρείν και τις υποδομές

    05/12/2025, 11:01 μμ

    Παρέμβαση Σταύρου Αρναουτάκη «Η Κρήτη μεγάλη χαμένη της νέας ΚΑΠ – Αναγκαίος ο άμεσος εξορθολογισμός των πόρων»

    05/12/2025, 10:00 μμ

    Κυρ. Μητσοτάκης: «Είμαστε η άγκυρα σταθερότητας του πολιτικού συστήματος – Σχεδιάζουμε την τρίτη 4ετία»

    05/12/2025, 8:29 μμ

    Ηράκλειο: Καταδικάστηκε στο Αυτόφωρο το ζευγάρι για την κακοποίηση των οκτών παιδιών του

    05/12/2025, 6:59 μμ

    Χαράλαμπος Κουκιανάκης: «Να σεβαστούν τον χαρακτήρα της Εκκλησίας της Κρήτης»

    05/12/2025, 6:39 μμ

    Γιώργος Λενακάκης: «Οι συνταξιούχοι ζητάμε πίσω όσα μας έκλεψαν»

    05/12/2025, 6:22 μμ
    Ροη ειδησεων

    Γερμανία: Ψηφίστηκαν οι αλλαγές στην στρατιωτική θητεία

    05/12/2025, 11:59 μμ

    Έξι κρίσιμα ζητήματα για το επιχειρείν και τις υποδομές

    05/12/2025, 11:01 μμ

    Κύπρος: Σε ανασχηματισμό προχώρησε ο Νίκος Χριστοδουλίδης

    05/12/2025, 10:29 μμ

    Παρέμβαση Σταύρου Αρναουτάκη «Η Κρήτη μεγάλη χαμένη της νέας ΚΑΠ – Αναγκαίος ο άμεσος εξορθολογισμός των πόρων»

    05/12/2025, 10:00 μμ

    Κρήτη: Διαμαρτυρία στρατιωτικών στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για το νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ

    05/12/2025, 9:28 μμ

    Δόγμα Τραμπ: Οι ΗΠΑ αναπροσαρμόζουν την στρατηγική τους σε παγκόσμιο επίπεδο

    05/12/2025, 9:00 μμ

    Κυρ. Μητσοτάκης: «Είμαστε η άγκυρα σταθερότητας του πολιτικού συστήματος – Σχεδιάζουμε την τρίτη 4ετία»

    05/12/2025, 8:29 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης
    Ταυτότητα

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live
    Όροι Χρήσης
    Πολιτική Απορρήτου

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

    Διαχείριση Συγκατάθεσης
    Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
    Λειτουργικά Πάντα ενεργό
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
    Προτιμήσεις
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
    Στατιστικά
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
    Εμπορικής Προώθησης
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
    Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
    Προβολή προτιμήσεων
    {title} {title} {title}