Στην “τσιμπίδα” της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και της ΑΑΔΕ έπεσαν δεκάδες χιλιάδες οχήματα που κυκλοφορούσαν ανασφάλιστα ή δεν είχαν περάσει από ΚΤΕΟ μετά τη διενέργεια της πρώτης μεγάλης ηλεκτρονικής διασταύρωσης που πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο διάστημα.
Μέσω ενός διευρυμένου ηλεκτρονικού ελέγχου και τη χρήση αλγορίθμων εντοπίστηκαν σύμφωνα με πληροφορίες περισσότερα από 300.000 οχήματα των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν τα είχαν ασφαλίσει, δεν τα είχαν υποβάλλει σε έλεγχο ΚΤΕΟ ενώ σε αρκετές περιπτώσεις δεν είχαν καταβάλλει τα τέλη κυκλοφορίας. Οι ιδιοκτήτες που εντοπίστηκαν με ανασφάλιστα ή χωρίς ΚΤΕΟ οχήματα θα λάβουν ραβασάκια με τα οποία θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμα από 250 έως 1.000 ευρώ. Όσοι μάλιστα αδιαφορήσουν και δεν τακτοποιήσουν την εκκρεμότητα θα βρεθούν αντιμέτωποι με διπλασιασμό των προστίμων και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.
Για την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής διασταύρωσης αξιοποιήθηκαν δεδομένα από διαφορετικές βάσεις του Δημοσίου όπως της ΑΑΔΕ, του Υπουργείου Μεταφορών και της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων για να καταστεί πιο εύκολος ο εντοπισμός των οχημάτων και των ιδιοκτητών που ήταν ασυνεπείς στην τήρηση των υποχρεώσεων τους.
Παράλληλα οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ συνεχίζουν τους ελέγχους για να εντοπίσουν περιπτώσεις παράνομης άρσης ακινησίας οχημάτων και παράνομης κυκλοφορίας αυτοκίνητων με ξένες πινακίδες επιβάλλοντας τις πρώτες καμπάνες.
Σημειώνει ότι το υφιστάμενο πλαίσιο προβλέπει για όχημα το οποίο έχει δηλωθεί σε ακινησία, εάν εντοπισθεί στο πλαίσιο ελέγχων είτε διερχόμενο είτε σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό το οποίο έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική δήλωση ακινησίας, αίρεται αυτοδικαίως η ακινησία και επιβάλλεται από την ΑΑΔΕ πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής αυτών και διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ που σε περίπτωση υποτροπής φτάνει τα 30.000 ευρώ.
Τα πρόστιμα
Οι κυρώσεις για τους παραβάτες είναι αυστηρές:
* Μη διενέργεια ΚΤΕΟ: Πρόστιμο 400 ευρώ.
Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται, ενώ αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος. Αυτά επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση των απαραίτητων εγγράφων (συμβόλαιο ασφάλισης, δελτίο τεχνικού ελέγχου ή απόδειξη πληρωμής τελών), καθώς και την εξόφληση των προστίμων.
Δεύτερος έλεγχος συμμόρφωσης
Ο νόμος προβλέπει ότι τρεις μήνες μετά την αποστολή της πρώτης ειδοποίησης, πραγματοποιείται υποχρεωτικά δεύτερος ηλεκτρονικός έλεγχος για να διαπιστωθεί αν ο ιδιοκτήτης συμμορφώθηκε. Αν, κατά τον έλεγχο αυτό, διαπιστωθεί μη συμμόρφωση του κατόχου της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος), η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος αφαιρούνται.
Η πράξη επιβολής των διοικητικών κυρώσεων στον κάτοχο της άδειας κυκλοφορίας και αποστέλλεται αμελλητί στην αρμόδια αστυνομική αρχή του τόπου διαμονής του, προκειμένου να προβεί στην αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος και την παράδοσή τους στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας που εξέδωσε τη σχετική πράξη. Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου κατά περίπτωση.
Πηγή: capital.gr