ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Πέμπτη, 20/11/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ
    • ΜΙΛΗΣΑΝ ΣΤΟ 103.1
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Ελλάδα»Γαστρονομία και Μάρκετινγκ: Από το Παρελθόν στο Μέλλον

    Γαστρονομία και Μάρκετινγκ: Από το Παρελθόν στο Μέλλον

    29/01/2025, 3:18 μμ4 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email
    Your browser does not support the video tag.
    Η Ελλάδα με πλούσια ιστορία και πολιτισμό που εκτείνεται αιώνες πίσω, δεν είναι μόνον ένας προορισμός για τους λάτρεις της ιστορίας και του φυσικού κάλλους. Είναι επίσης ένας προορισμός για τους λάτρεις της γαστρονομίας, με μια εκπληκτική ποικιλία γευστικών εμπειριών που αναδεικνύουν τα τοπικά προϊόντα και τις παραδόσεις μας. Με τη σύγχρονη ανάπτυξη του τουρισμού, το γαστρονομικό μάρκετινγκ έχει αναδειχθεί ως ένα σημαντικό εργαλείο για την προβολή των γαστρονομικών προϊόντων, προσφέροντας στους επισκέπτες την ευκαιρία να ανακαλύψουν τις γεύσεις και τις αρώματα που καθιστούν αυτό το νησί τόσο ξεχωριστό. Η Ελλάδα είναι ευλογημένη με μια πληθώρα φυσικών πόρων και παραδοσιακών προϊόντων, όπως ελιές, ελαιόλαδο, τυριά, μέλι, κρασί και πολλά άλλα. Η επιτυχής προώθηση αυτών των προϊόντων δεν αποτελεί μόνον μια οικονομική ευκαιρία για τους τοπικούς παραγωγούς, αλλά και έναν τρόπο να διατηρηθούν και να αναδειχθούν οι τοπικές γευστικές παραδόσεις. Ένας από τους πυλώνες του γαστρονομικού μάρκετινγκ είναι η προώθηση των τοπικών προϊόντων. Στο πλαίσιο του τουρισμού, η προώθηση αυτών των προϊόντων μέσω του μάρκετινγκ αποτελεί καίρια στρατηγική για την προβολή της χώρας ως γαστρονομικό προορισμό. Στο παρόν άρθρο, εξετάζουμε τη σημασία του μάρκετινγκ γαστρονομικών προϊόντων στον τουρισμό της Ελλάδας. Γαστρονομική Πολυπολιτισμικότητα: Η ελληνική γαστρονομία αντικατοπτρίζει την πολυπολιτισμική φύση της χώρας. Από τα τυπικά ελληνικά πιάτα όπως ο μουσακάς και το σουβλάκι, μέχρι τοπικά εδέσματα και παραδοσιακά προϊόντα, ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να ανακαλύψει την ποικιλία και την πλούσια γευστική κληρονομιά της χώρας. Προβολή των Τοπικών Προϊόντων: Το μάρκετινγκ των γαστρονομικών προϊόντων συμβάλλει στην προβολή των τοπικών παραγωγών και προϊόντων. Μέσω της προώθησης τοπικών εδεσμάτων, κρασιών, τυριών και ελαιόλαδου, ο τουρισμός δίνει έμφαση στην αυθεντικότητα και τη γεύση του τόπου. Οι γαστρονομικές εκδηλώσεις, οι οινογνωστικές διαδρομές, μπορουμε να αναδείξουμε τις Μινωικές διαδρομές του κρασιού, τα μαγειρικά σεμινάρια για την Μινωική κουζίνα και οι επισκέψεις σε αγροκτήματα και οινοποιεία αποτελούν δημοφιλείς δραστηριότητες που προσφέρουν στους επισκέπτες την ευκαιρία να εξερευνήσουν την κρητική γαστρονομία και τα προϊόντα μας μέσα από μια πραγματική και αυθεντική εμπειρία, την ιστορία και τους μύθους. Δημιουργία Αναζήτησης Αυθεντικών Εμπειριών: Το μάρκετινγκ γαστρονομικών προϊόντων ενθαρρύνει τους τουρίστες να αναζητήσουν αυθεντικές εμπειρίες δοκιμάζοντας τοπικά προϊόντα και επισκεπτόμενοι τοπικές αγορές σε χωρία και Πόλεις.  Αυτό συμβάλλει στη δημιουργία βιώσιμων τοπικών κοινοτήτων και στη διατήρηση του τοπικού πολιτισμού καθώς ενώνει τις τοπικές κοινωνίες και αναδεικνύει την οικονομική και πολιτισμική τους ταυτότητα μεσα από τα προϊόντα τους. Η γαστρονομία έχει φυγει πλέον από τον ολοκληρωτισμό του Fast Food της προηγούμενης δεκαετίας και έχει ξαναβρεί την σχέση της με την ιστορία, γιατί η γαστρονομία είναι τέχνη, και η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να προσφέρει κάτι μοναδικό, διαθέτουμε όλα τα χαρακτηριστικά για να γίνει ένας γαστρονομικός προορισμός υψηλής ποιότητας γιατί ο γαστρονομικός τουρισμός είναι πολιτιστικός τουρισμός. Όμως, το μάρκετινγκ δεν είναι μόνο η πώληση ενός προϊόντος. Είναι η αφήγηση μιας ιστορίας. Είναι η δημιουργία συναισθηματικών συνδέσεων με τον καταναλωτή. Και αυτό ακριβώς πρέπει να κάνουμε. Πρέπει να αφηγηθούμε την ιστορία της γεύσης του τόπου μας – την αγάπη και την προσοχή που διακρίνουν την παραγωγή των τοπικών προϊόντων. Πρέπει να  μοιραστούμε τον πλούτο των γεύσεων και τον πολιτισμό της  μέσα από τα προϊόντα και τις γεύσεις της ελληνικής κουζίνας. Να δημιουργήσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης με τον επισκέπτη, δείχνοντάς του ότι τα γαστρονομικά προϊόντα μας είναι υψηλής ποιότητας. Είναι σημαντικό να σημειωθεί η σχέση μεταξύ του γαστρονομικού μάρκετινγκ και της αειφορίας. Η προώθηση των τοπικών προϊόντων και παραδόσεων μπορεί να συμβάλει στη διατήρηση της βιώσιμης γεωργίας και της παραγωγής νέων προϊόντων, ενώ η υποστήριξη των τοπικών παραγωγών μπορεί να συμβάλει στην τοπική οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική ευημερία. Οι επισκέπτες αναζητούν την ταυτότητα του τόπου, την ψυχή του, την ιστορία του που μεσα από τα προϊόντα του μπορούν να τον γνωρίσουν, το άψυχο δεν πουλά. Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα νέο πρότυπο για τον τόπο μας. Φτάνει πια με τις τετριμμένες και κενές αντιλήψεις των προηγούμενων δεκαετιών που δεν προσέφεραν τίποτα στον τόπο. Ας ανακτήσουμε την ταυτότητα μας, την ταυτότητα του τόπου μας. Το άρθρο είναι αφιερωμένο στην μνήμη ενός μεγάλου οραματιστή και κοσμοπολίτη, ενός μεγάλου Έλληνα του Μιχάλη Χαραλαμπίδη που έφυγε από κοντά μας στις 27 Μαρτίου. Η πρότασή του με τον τίτλο «Γαστρονομική Εγνατία» είναι ένα σχέδιο που ενώνει όλη την Ελλάδα από τη Θράκη έως τη Κρήτη, τον Πόντο και την Magna Grecia, την Απουλία μέχρι την Καλαβρία με την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων και της ταυτότητας των περιοχών αυτών και αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης, αναδείξεις και προώθησης των γαστρονομικών προϊόντων της Ελλάδας. «Η Ελλάδα εχει την πιο πλούσια γαστρονομική γεωργία» μου έλεγε. Πηγή: Αναστήλωση «Ο Τουρισμός ως Πολιτιστική Οικονομία» Μ. Χαραλαμπίδης, εκδόσεις Στράβων 2015. Βασίλειος Σπόκος Hospitality Consultant & Marketing Advisor, Co-Founder and member of the board of 3win Action.
    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΔΕΔΔΗΕ: Προχωρά το σχέδιο ηλεκτροδότησης από ξηράς των πλοίων στα λιμάνια
    επομενο Τετάρτη 29/01/2025

    σχετικα νεα

    ΔΥΠΑ: Στους 768.001 οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Οκτώβριο 2025

    20/11/2025, 8:41 μμ

    Αύξηση πόρων από τον κρατικό προϋπολογισμό του 2026 ζητά η ΚΕΔΕ

    20/11/2025, 8:20 μμ

    Πότε πληρώνεται το βοήθημα του ενός ενοικίου – Τι πρέπει να κάνουν όσοι δεν το λάβουν

    20/11/2025, 5:29 μμ

    Ν. Παπαθανάσης: Νέες παρεμβάσεις για ενεργειακή αναβάθμιση δημοσίων κτιρίων μέσω ΕΣΠΑ

    20/11/2025, 5:01 μμ

    Ανδρέας Στρατάκης στην εξεταστική: «Ήμουν παλιά ΠΑΣΟΚ αλλά στήριξα Μητσοτάκη – Δεν εμπλέκομαι, αλλά κατηγορούμαι κάθε μέρα»

    20/11/2025, 3:10 μμ

    Εξεταστική για ΟΠΕΚΕΠΕ: Υψηλοί τόνοι μεταξύ ΝΔ – Αντιπολίτευσης για την άρνηση του Γ. Ξυλούρη να καταθέσει

    20/11/2025, 2:50 μμ
    Ροη ειδησεων

    Απαξιώνουν το δημόσιο Πανεπιστήμιο προς τέρψην των ιδιωτικών – Σοβαρή υποστελέχωση και υποχρηματοδότηση

    20/11/2025, 9:31 μμ

    Κλείνει προσωρινά το Φράγμα Αποσελέμη για δύο κρίσιμα έργα αναβάθμισης – Περιορισμένα τα υδάτινα αποθέματα

    20/11/2025, 9:02 μμ

    ΔΥΠΑ: Στους 768.001 οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Οκτώβριο 2025

    20/11/2025, 8:41 μμ

    Αύξηση πόρων από τον κρατικό προϋπολογισμό του 2026 ζητά η ΚΕΔΕ

    20/11/2025, 8:20 μμ

    Κρήτη: Ο ΕΦΚΑ σε οριακό σημείο – Οξύ το πρόβλημα υποστελέχωσης – Οι υπηρεσίες λειτουργούν στα όριά τους

    20/11/2025, 7:57 μμ

    Προϋπολογισμός 2026: Διάθεση 9,5 δισ. ευρώ για δημόσιες επενδύσεις

    20/11/2025, 7:28 μμ

    Ξεκινά άμεσα το μεγαλύτερο έργο αγροτικής οδοποιίας στο Μαλεβίζι

    20/11/2025, 7:01 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης
    Ταυτότητα

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live
    Όροι Χρήσης
    Πολιτική Απορρήτου

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

    Διαχείριση Συγκατάθεσης
    Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
    Λειτουργικά Πάντα ενεργό
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
    Προτιμήσεις
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
    Στατιστικά
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
    Εμπορικής Προώθησης
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
    Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
    Προβολή προτιμήσεων
    {title} {title} {title}