ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Σάββατο, 15/11/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ
    • ΜΙΛΗΣΑΝ ΣΤΟ 103.1
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Ελλάδα»Γ. Λιονάκης: Πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο τα τροχαία στην Ελλάδα – Θλιβερή πρωτιά της Κρήτης

    Γ. Λιονάκης: Πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο τα τροχαία στην Ελλάδα – Θλιβερή πρωτιά της Κρήτης

    22/12/2024, 8:27 μμ4 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email
    Your browser does not support the video tag.
    Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68 έναντι 51 νεκρών ανά εκατομμύριο κατοίκων), δηλώνει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Πρόεδρος του εθελοντικού συλλόγου πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων ( Ε.Σ.Υ. ΠΡΟ.ΤΑ) κ. Γιάννης Λιονάκης. Τα πρωτεία έχουν η Κρήτη η Ρόδος και η Αττική. Η Κρήτη φαίνεται ότι θα είναι εφέτος στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης, καθώς το 2023 κατέγραψε με 100 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων. Για τα αίτια αυτής της εικόνας αλλά και για τους τρόπους αντιμετώπισής της μιλά, σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ -ΜΠΕ και τον Γιώργο Ψύλλια9 ο κ. Γιάννης Λιονάκης:    Ε: Κύριε Λιονάκη είδαμε αυτές τις μέρες μία πρωτοβουλία από κάποια πρατήρια βενζίνης που αποφάσισαν να μη βάζουν βενζίνη σε μοτοσικλετιστές που δε φορούν κράνος πρωτοβουλία που στηρίχθηκε από τον υπουργό υγείας Αδωνη Γεωργιάδη. Πώς το σχολιάζετε; A: Κάθε πρωτοβουλία από οποιοδήποτε πολίτη ή χώρο που έρχεται να βοηθήσει στη περιστολή των τροχαίων συγκρούσεων στη χώρα μας είναι καλοδεχούμενη. Κανένας δεν πρέπει να μένει απαθής στο τροχαίο θάνατο. Υπ’ αυτή την έννοια η πρόθεση των πρατηριούχων άσχετα από τη νομιμότητα της, αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα μηνυματική ενέργεια.    Ε:Σας βλέπουμε καθημερινά να κρούετε τον κώδωνα του κινδύνου για τα τροχαία στην Ελλάδα πόσο έχουν αυξηθεί τον τελευταίο χρόνο και που βρισκόμαστε σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο; Α: Στη χώρα μας στη μετά covid εποχή όπου εξαιτίας του περιορισμού της κυκλοφορίας είχαμε μια αισθητή μείωση των τροχαίων, σιγά σιγά επανερχόμαστε στις προ της οικονομικής κρίσης εποχές, στην πρώτη δεκαετία του 2000. Ο μέσος όρος των τροχαίων στη χώρα μας το 2023 ήταν 68 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων τη στιγμή που ο μέσος Ευρωπαϊκός όρος ήταν 51. Αυτό δείχνει -και με την αυξητική τάση που υπάρχει φέτος- ότι θα ξεπεράσουμε τους 70 νεκρούς ανά εκατομμύριο και ότι κινούμαστε ολοταχώς προς ένα θλιβερό πισωγύρισμα.    Ε: Ποιες περιοχές της Ελλάδας παρουσιάζουν τα περισσότερα ατυχήματα στην άσφαλτο; Ε: Τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ρόδος και η Αττική είναι οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας. Η Κρήτη φέτος όπως εξελίσσονται τα πράγματα θα είναι στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης.
       Ε: Γιατί στην πατρίδα σας στην Κρήτη έχουμε τόσα πολλά τροχαία κυρία Λιονάκη;
    Α: Δυστυχώς μια κακώς εννοούμενη μαγκιά, η υψηλή χρήση οινοπνεύματος κατά την οδήγηση και οι υψηλές ταχύτητες στο χειρότερο οδικό δίκτυο της χώρας μας φέρνουν τραγικά αποτελέσματα. Ήδη το νησί μας μετράει 100 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων.    Ε: Ποιες είναι οι βασικές αιτίες για τα τροχαία ατυχήματα στην χώρα μας; Η υπερβολική ταχύτητα; Η μέθη; Τα οχήματα που δεν είναι συντηρημένα; Το κακό οδικό δίκτυο; Α: Η πρόκληση ενός τροχαίου συμβάντος είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων. Κατά κύριο όμως λόγο και σε ποσοστό πάνω από 90% ευθύνεται η ανθρώπινη οδηγική συμπεριφορά. Τα τροχαία είναι ένα βαθιά συμπεριφορικό ζήτημα του οποίου η περιστολή πρέπει να ξεκινήσει από το μαιευτήριο. Οι ανθρώπινες οντότητες διαμορφώνονται στην ηλικία των 2 με 6 ετών. Εμείς εκεί το μόνο που κάνουμε είναι οι οικογένειες να αποτελούν το κακό παράδειγμα όντας έτσι οι αδύναμοι κρίκοι στην απαίτηση για μια ασφαλή οδηγική συμπεριφορά στο μέλλον με την καλύτερη εκπαίδευση και τις καλύτερες παραστάσεις και ύστερα έχουμε μια αδυναμία να υιοθετήσουμε στο ωρολόγιο πρόγραμμα της εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο ακόμα του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής. Αν θέλουμε να αλλάξουμε το κακό που μας συμβαίνει πρέπει να υιοθετήσουμε κατά κύριο λόγο καλές οικογενειακές και εκπαιδευτικές πρακτικές.    Ε: Βρισκόμαστε μερικές μέρες πριν από τα Χριστούγεννα και η έξοδος για τις γιορτές θα είναι αρκετά μεγάλη τι πρέπει να προσέχουν οι οδηγοί για να μην θρηνήσουμε θύματα στην άσφαλτο; Α: Πάντα κατά την περίοδο των εορτών συμβαίνει να διανύουμε περισσότερα χιλιόμετρα. Αυτό από την μια, οι καιρικές συνθήκες, μεγαλύτερη κατανάλωση οινοπνεύματος, η υπερβολική κατανάλωση φαγητού και η παράσυρση από το γιορτινό κλίμα των ημερών από την άλλη, φέρνουν συνήθως άσχημα αποτελέσματα. Δεν εφησυχάζουμε στις πόλεις, δεν τρέχουμε με υψηλές ταχύτητες, δεν μιλάμε στο κινητό, δεν παραβιάζουμε την προτεραιότητα των άλλων, ξεκινάμε για τον προορισμό μας μισή ώρα νωρίτερα για να μην πιεζόμαστε από το χρόνο. Φοράμε ζωνη, κράνος και δένουμε τα παιδιά μας στο σωστό κάθισμα. Αν αυτά τα βασικά τηρήσουμε θα είναι καλύτερες οι μέρες μας από πλευράς τροχαίων.
    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΚωστής Χατζηδάκης: «Δεν είμαστε ένα έθνος αποτυχημένο»
    επομενο Χρήση σύγχρονων εργαλείων για την καταπολέμηση της απάτης από τον ΕΟΠΥΥ

    σχετικα νεα

    Λήγει η προθεσμία για τους συγγενείς των θυμάτων των Τεμπών για την εκταφή των σορών – Πόσοι δήλωσαν

    14/11/2025, 7:43 μμ

    Παρουσιάστηκε η πρόταση για τα νέα δημοτικά τέλη στον Δήμο Ηρακλείου, με αυξήσεις έως και 50%

    14/11/2025, 7:22 μμ

    Εγκληματική οργάνωση ΟΠΕΚΕΠΕ: Μία ακόμη προφυλάκιση – Στις 14 οι προφυλακίσεις – Στους 40 οι κατηγορούμενοι

    14/11/2025, 6:58 μμ

    Ένοχος και στο Εφετείο ο εργοδότης του Μ. Αφράτη για το εργατικό τροχαίο δυστύχημα

    14/11/2025, 6:29 μμ

    Ευλογιά: Τι ρυθμίσεις φέρνει η ΠΝΠ – Στο επίκεντρο της συζήτησης πληρωμές, εμβόλιο και φέτα

    14/11/2025, 3:58 μμ

    Μητσοτάκης προς Ανδρουλάκη στη Βουλή: «H Ελλάδα πηγαίνει καλύτερα – Να σταματήσει αυτή η καταστροφολογία»

    14/11/2025, 2:47 μμ
    Ροη ειδησεων

    Διήμερο εκδηλώσεων από τους Φοιτητικούς Συλλόγους Ηρακλείου για την επέτειο του Πολυτεχνείου

    14/11/2025, 11:28 μμ

    Πάνω από 700 μαθητές από όλη την Κρήτη άκουσαν για το έργο του Μίκη και μυήθηκαν στον κόσμο της Συμφωνικής Μουσικής

    14/11/2025, 10:59 μμ

    Εναντίον της επέμβασης του στρατού για την εξόντωση υπόπτων για λαθρεμπόριο ναρκωτικών, η αμερικανική κοινή γνώμη

    14/11/2025, 10:31 μμ

    Νικόλας Σπετσίδης: «Μόνο το 20% των κρουσμάτων παιδικής κακοποίησης καταγγέλλεται»

    14/11/2025, 10:05 μμ

    Νέα ψηφιακή συλλογή του Μουσείου Καζαντζάκη: Χίλιες επιστολές του Νίκου Καζαντζάκη ελεύθερες στο διαδίκτυο

    14/11/2025, 9:44 μμ

    «Το Πολυτεχνείο ζει; 52 χρόνια μετά»: Εκδήλωση τιμής και μνήμης για την επέτειο διοργανώνει Δήμος Ηρακλείου

    14/11/2025, 9:26 μμ

    Σουηδία: Τουλάχιστον τρεις νεκροί και αρκετοί τραυματίες από πτώση λεωφορείου σε στάση στο κέντρο της Στοκχόλμης

    14/11/2025, 9:05 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης
    Ταυτότητα

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live
    Όροι Χρήσης
    Πολιτική Απορρήτου

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

    Διαχείριση Συγκατάθεσης
    Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
    Λειτουργικά Πάντα ενεργό
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
    Προτιμήσεις
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
    Στατιστικά
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
    Εμπορικής Προώθησης
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
    Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
    Προβολή προτιμήσεων
    {title} {title} {title}