Φορολογικό νομοσχέδιο – Airbnb: Πώς «ξεκλειδώνει» την αγορά ακινήτων – Αυτοί ωφελούνται

Λύση στο μέγιστο πρόβλημα της αγοράς ακινήτων επιχειρεί να δώσει η κυβέρνηση μέσω του φορολογικού νομοσχεδίου, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ρυθμίσεις ούτως ώστε να δοθεί η δυνατότητα να «ξεκλειδώσουν» σπίτια.

Είτε μέσω της παροχής φορο-κινήτρων, είτε μέσω ευρύτερων δυνατοτήτων για τα κλειστά διαμερίσματα και τα ακίνητα που διατίθενται για βραχυχρόνια μίσθωση, στόχος είναι να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες για… κεραμίδι, κάτι που εξελίσσεται σε μέγιστο πονοκέφαλο για πολλά νοικοκυριά.

Φοροαπαλλαγή για τριάντα έξι μήνες για το εισόδημα φυσικών προσώπων από την εκμίσθωση ακινήτων που δηλώνονταν ως κενά ή είχαν διατεθεί για βραχυχρόνια μίσθωση – Προσθήκη παρ. 91 στο άρθρο 72 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος

Στο άρθρο 72 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α΄ 167), περί μεταβατικών διατάξεων, προστίθεται παρ. 91 ως εξής:

«91. Για τους τριάντα έξι (36) πρώτους μήνες μετά από τον μήνα, κατά τον οποίο συνάπτεται η σχετική σύμβαση μίσθωσης, δεν φορολογείται το εισόδημα φυσικών προσώπων που προέρχεται από εκμίσθωση κατοικιών με εμβαδόν έως εκατόν είκοσι (120) τετραγωνικά μέτρα, εφόσον:

α) το εισόδημα προέρχεται από σύμβαση μίσθωσης διάρκειας τουλάχιστον τριών (3) ετών που συνάπτεται μεταξύ της 8ης Σεπτεμβρίου 2024 και της 31ης Δεκεμβρίου 2025,

β) η εκμισθούμενη κατοικία κατά τα φορολογικά έτη 2022, 2023 και, αν η μίσθωση καταρτίζεται το 2025, και κατά το φορολογικό έτος 2024:

βα) έχει δηλωθεί στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος ως κενό ακίνητο (έντυπο Ε2) ή δεν έχει δηλωθεί ως μισθωμένο ακίνητο ούτε ως κύρια ούτε δευτερεύουσα κατοικία του εκμισθωτή ούτε ως ιδιοχρησιμοποιούμενο ούτε δωρεάν παραχωρούμενο ακίνητο (έντυπα Ε1 και Ε2) ή

ββ) έχει διατεθεί αποκλειστικά για βραχυχρόνια μίσθωση, όπως αυτή ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 111 του ν. 4446/2016 (Α΄ 240), και οι συναφθείσες βραχυχρόνιες μισθώσεις έχουν δηλωθεί στη φορολογική διοίκηση,

γ) ο εκμισθωτής δεν έχει υποβάλει στη φορολογική διοίκηση δήλωση πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας για το ακίνητο κατά το έτος της μίσθωσης και έως την έναρξη αυτής ή για το ίδιο διάστημα έχει υποβάλει δήλωση βραχυχρόνιας μίσθωσης του ακινήτου.

Αν εντός των τριών (3) ετών της περ. α) το ακίνητο:

δα) κενωθεί, η απαλλαγή παύει να ισχύει από το φορολογικό έτος που αυτό κενώνεται,

δβ) διατεθεί για βραχυχρόνια μίσθωση, η απαλλαγή παύει να ισχύει από το πρώτο έτος της μίσθωσης.

Η συνδρομή των προϋποθέσεων της απαλλαγής της παρούσας αποδεικνύεται μόνο από εμπρόθεσμες δηλώσεις πληροφοριακών στοιχείων και φορολογίας εισοδήματος και, ειδικά ως προς τα έτη 2022 και 2023, από δηλώσεις που έχουν υποβληθεί έως την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος.»

Πηγή: newsbomb.gr

Σχετικά άρθρα

Ροή ειδήσεων

Νέες ρυθμίσεις για την ψυχική υγεία προωθεί το υπουργείο

Νομοσχέδιο για την ψυχική υγεία αναμένεται να κατατεθεί προς...

«Ανώγεια: Ο τόπος που δεν έσβησε ποτέ»

Η πρωτότυπη θεατρική παράσταση ιστορικής μνήμης, που παρουσιάστηκε στις...

Ασφαλιστικό: Πότε θα γίνουν αλλαγές στα όρια ηλικίας

Το κύμα συνταξιοδοτήσεων που βρίσκεται σε εξέλιξη φέτος –όπου,...

Συνεδριάζει την Δευτέρα 12 Οκτωβρίου η Δημοτική Επιτροπή

Τη Δευτέρα 12 Οκτωβρίου στις 13:00 συνεδριάζει η Δημοτική...

Κλειστά τα σχολεία στη Γκράβα μέχρι να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι για την οσμή αερίου

Σε εξ αποστάσεως μαθήματα παρακολουθούν περίπου 4.000 μαθητές της...

Δημοφιλής κατηγορίες