Την έντονη ανησυχία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τις σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει η κατασκευή του Fly Over στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης εξέφρασε στον Υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Σωκράτης Φάμελλος, κατά τη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, παρουσία των βουλευτών Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κατερίνας Νοτοπούλου, Ράνιας Θρασκιά, Χρήστου Γιαννούλη, καθώς και του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών, Χάρη Μαμουλάκη.
Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο Σωκράτης Φάμελλος: «Ζητήσαμε αυτήν τη συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών γιατί έχουμε μεγάλη ανησυχία για το Fly Over και το Μετρό Θεσσαλονίκης. Θέλουμε να πάρουμε από την πολιτική ηγεσία και τους αρμόδιους φορείς της πολιτείας, αλλά και τους μελετητές και την κοινοπραξία του έργου, όλα τα σχετικά με τη μελετητική ωρίμανσης του έργου στοιχεία, το σχεδιασμό των μέτρων της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων στην κυκλοφοριακή λειτουργία της πόλης, σε συνδυασμό με την πρόοδο των εργασιών της κατασκευής του Μετρό και το χρόνο παράδοσής του σε λειτουργία.
Είναι σαφές, από ό,τι έχει δημοσιοποιηθεί, ότι χρειαζόμαστε περισσότερη πληροφόρηση. Αυτό το έλλειμμα έχει τροφοδοτήσει και την ακραία ανησυχία, την οποία μοιραζόμαστε με πολλούς φορείς της Θεσσαλονίκης. Οφείλω όμως να καταθέσω ότι η ανησυχία μας προέρχεται από το θεσμικό και επιστημονικό κενό που διαπιστώνουμε στην εξέλιξη του έργου.
Δεν σχετίζεται δηλαδή μόνο με την διαφορετική αντίληψη που έχουμε για την σκοπιμότητα του έργου και τη λάθος επιλογή του κ. Μητσοτάκη το 2019 αλλά και στον τρόπο με τον οποίο το Υπουργείο έχει προετοιμάσει το έργο από το 2019 μέχρι σήμερα.».
Αναφερόμενος στην εξαγγελία κατασκευής του έργου τον Σεπτέμβριο του 2019 από τον κ. Μητσοτάκη, ο Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε: «Ήμασταν κάθετα αντίθετοι θεσμικά και επιστημονικά στην αναγγελία του έργου το 2019, δεν θα το κρύψουμε. Το έργο που προκηρύχθηκε το 2019 δεν ήταν έργο πρώτης προτεραιότητας στις οδικές υποδομές για τη Θεσσαλονίκη και δεν ήταν περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο. Αμέσως μετά την εξαγγελία του κ. Μητσοτάκη, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ενημέρωσε την πόλη ότι το έργο αυτό δεν ήταν στις προτεραιότητες του προγραμματισμού υποδομών και δεν είχε περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις. Αυτό όμως έγινε το 2019. Από εκεί και πέρα προέκυψαν πολλά άλλα ζητήματα και αυτό που προέχει είναι το πού βρισκόμαστε τώρα. Και δυστυχώς για τη Θεσσαλονίκη δεν ήταν η μόνη αρνητική επιλογή, εφόσον το ίδιο έγινε και με το Μετρό και με το διαμετακομιστικό κέντρο logistics κλπ.
Το 2019 πολλά έργα για τη Θεσσαλονίκης, ή σταμάτησαν ή καθυστέρησαν. Δυστυχώς έχουμε επιβεβαιωθεί, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία τώρα για την κοινωνία της Θεσσαλονίκης. Σημασία έχει να βοηθήσουμε σε αυτή τη συζήτηση καθώς οι πολίτες της Θεσσαλονίκης είναι ανάστατοι. Η ανησυχία μας σήμερα αφορά στις επιπτώσεις κατασκευής του έργου.
Αφουγκραζόμενοι την ανησυχία των κατοίκων της πόλης, ζητήσαμε ενημέρωση από τοπικούς φορείς, η οποία αύξησε ακόμη περισσότερο την ανησυχία μας. Επισκεφθήκαμε τη Διεύθυνση Αστυνομίας Θεσσαλονίκης και τη Διεύθυνση Τροχαίας, τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), συνομιλήσαμε με συγκοινωνιολόγους για να δούμε τις εξελίξεις γύρω από το έργο. Από τις συναντήσεις αυτές προέκυψε η ανυπαρξία κυκλοφοριακής μελέτης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κατασκευής του έργου αλλά και η απουσία επίκαιρων και ολοκληρωμένων στοιχείων κυκλοφοριακού φορτίου. Αποτέλεσμα είναι τα όποια μέτρα έχουν ανακοινωθεί να μην βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα. Και τα “δυναμικά” τους χαρακτηριστικά, όπως δηλώνει η κυβέρνηση, υποδηλώνουν ότι ισχύει το “βλέπουμε και κάνουμε”. Αλλά δεν μπορεί να οδηγούμε μια πόλη ενός εκατομμυρίου κατοίκων σε κυκλοφοριακό έμφραγμα με τέτοια προχειρότητα. Για το λόγο αυτό συνεχίζουμε τις διαβουλεύσεις και τις συζητήσεις σήμερα, εδώ στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Και θα συνεχίσουμε τις επόμενες ημέρες με τους φορείς της πόλης. Και ζητήσαμε να μας ενημερώσετε επίσης πού βρίσκεται σήμερα η προετοιμασία της κατασκευής και της λειτουργίας του Μετρό, γιατί τα δύο έργα συνδυάζονται σε μεγάλο βαθμό και αφορούν στην εξυπηρέτηση των πολιτών και της αγοράς της Θεσσαλονίκης», κατέληξε ο Σωκράτης Φάμελλος.