Σε εξέλιξη βρίσκονται τα αρχικά βήματα για την υλοποίηση της πρώτης φάσης του μεγάλου επενδυτικού προγράμματος (50MAP Master Plan), που σχεδιάζει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Ελ. Βενιζέλος, βάσει του οποίου προβλέπεται η σταδιακή αύξηση της δυναμικότητας του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας με απώτερο σκοπό τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 50 εκατ. επιβατών σε ετήσια βάση.
Μερικές εβδομάδες μετά την έναρξη της διαπραγμάτευσης της μετοχής στο χρηματιστηριακό ταμπλό, η διοίκηση του ΔΑΑ, έλαβε και επίσημα το βάπτισμα του πυρός, απαντώντας στα ερωτήματα που τέθηκαν κατά την πρώτη ενημέρωση για τους θεσμικούς αναλυτές, που πραγματοποιήθηκε χθες στο πλαίσιο της δημοσίευσης των οικονομικών αποτελεσμάτων για την χρήση του 2023.
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης, η εισηγμένη, πλέον, εταιρεία έχει ενεργοποιήσει τη διαδικασία αναζήτησης κεφαλαίων από τις αγορές, τα οποία θα κατευθυνθούν για τη χρηματοδότηση της πρώτης φάσης επενδύσεων, η οποία θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου από 26 σε 33 εκατ. επιβάτες ανά έτος ενώ εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2028 με το κόστος να εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο ποσό των 650 εκατ. ευρώ. Επί του παρόντος, βρίσκεται εν μέσω συζητήσεων με τράπεζες, ωστόσο δεν υπάρχει ακόμη ξεκάθαρη εικόνα για την έκβαση καθώς και για το πού θα κινηθεί το επιτόκιο.
Παράλληλα, ο κ. Παράσχης επεσήμανε ότι σε εξέλιξη είναι και το τελικό στάδιο για την επιλογή του αρχιτεκτονικού γραφείου, το οποίο θα αναλάβει τον σχεδιασμό της πρώτης (33MAP) και της δεύτερης (40MAP) φάσης του επενδυτικού πλάνου. Θυμίζουμε ότι η δεύτερη φάση, η οποία θα αυξήσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου στους 40 εκατομμύρια επιβάτες, αναμένεται να χρειαστεί κεφάλαια άνω των 750 εκατ. ευρώ.