Ο e-ΕΦΚΑ απέστειλε αναλυτικές οδηγίες στις αρμόδιες υπηρεσίες του, σχετικά με τη διαδικασία επιστροφής ή συμψηφισμού εισφορών που καταβλήθηκαν από δημοσίους υπαλλήλους χωρίς να υπάρχει σχετική υποχρέωση.
Οι οδηγίες αφορούν εισφορές επικουρικής ασφάλισης, πρόνοιας και υγειονομικής περίθαλψης, που καταβλήθηκαν μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2019 και δεν ήταν απαιτητές.
Ειδικότερα, οι περιπτώσεις που καλύπτονται αφορούν:
-Διεκδικήσεις που γεννήθηκαν ή θα γεννηθούν από 1/1/2017 και έπειτα.
-Εκκρεμείς αιτήσεις για επιστροφή εισφορών που έχουν υποβληθεί μέχρι 31/12/2016 στους παλαιούς ασφαλιστικούς οργανισμούς ή από 1/1/2017 στον e-ΕΦΚΑ και βρίσκονται σε οποιοδήποτε στάδιο εξέτασης.
Για εισφορές που πληρώθηκαν αδικαιολόγητα από 1η Ιανουαρίου 2025 και μετά, θα εκδοθούν νεότερες οδηγίες όταν ολοκληρωθούν οι σχετικοί έλεγχοι.
Σημαντική προϋπόθεση είναι οι απαιτήσεις να μην έχουν παραγραφεί κατά την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης. Βάσει της νομοθεσίας, η παραγραφή ορίζεται στα πέντε έτη, οπότε μόνο εισφορές της τελευταίας πενταετίας μπορούν να επιστραφούν.
Στην αίτηση του ενδιαφερόμενου προς τη Διεύθυνση του e-ΕΦΚΑ πρέπει να περιλαμβάνονται οι κλάδοι ασφάλισης, το χρονικό διάστημα, η αιτία και η εργασιακή σχέση του υπαλλήλου. Για τους εργοδότες απαιτούνται επιπλέον στοιχεία, όπως η νομική μορφή του φορέα, η υπηρεσία και ο τόπος απασχόλησης του ασφαλισμένου.
Μαζί με την αίτηση ή σε δεύτερο στάδιο υποβάλλεται βεβαίωση από τον εκκαθαριστή μισθοδοσίας με:
- Ατομικά στοιχεία του ασφαλισμένου,
- Είδος σύμβασης (μόνιμος, ΙΔΑΧ, ΙΔΟΧ),
- Ποσά ανά ασφαλιστικό κλάδο,
- Χρονικό διάστημα και αιτία καταβολής,
- Δήλωση ότι τα ποσά πληρώθηκαν μέσω Ενιαίας Αρχής Πληρωμών ή τραπεζικών λογαριασμών των ενταχθέντων φορέων, χωρίς να έχουν επιστραφεί ή συμψηφιστεί.
Για εργοδότες, απαιτείται επίσης η πλήρης επωνυμία, ο ΑΦΜ, ο Αριθμός Μητρώου και ο τόπος παροχής υπηρεσιών.
Η βεβαίωση θα συνοδεύεται από ειδική κατάσταση με αναλυτικά στοιχεία: περίοδο καταβολής, αποδοχές, ποσά εισφορών εργαζομένου και εργοδότη, και το επιπλέον ποσό που πρέπει να επιστραφεί.
Μετά την υποβολή, η αίτηση λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου, διενεργείται έλεγχος και εκδίδεται απόφαση. Οι αποφάσεις κοινοποιούνται στον αιτούντα και στα αρμόδια τμήματα.
Όσοι είχαν ήδη υποβάλει αίτηση στην πρώην Α’ Διεύθυνση Επικουρικής δεν χρειάζεται να την επαναλάβουν – οι υποθέσεις θα διαβιβαστούν αυτόματα στους αρμόδιους.
Πηγή: newmoney.gr