ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Πέμπτη, 28/08/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Ελλάδα»Διαγωνίσματα στο λύκειο: Πότε επιτρέπονται και πώς αξιολογούνται οι μαθητές

    Διαγωνίσματα στο λύκειο: Πότε επιτρέπονται και πώς αξιολογούνται οι μαθητές

    02/10/2024, 5:57 μμ4 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email

    Νέοι όροι και προϋποθέσεις για τη διαδικασία της αξιολόγησης των μαθητών.

    Είναι η στιγμή που κάνει πολλούς μαθητές να… ταράζονται. Η στιγμή που ο εκπαιδευτικός μπαίνει μέσα στη σχολική αίθουσα και ανακοινώνει… διαγώνισμα!

    Οι γραπτές εξετάσεις των μαθητών χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, στις ολιγόλεπτες, σ’ αυτές δηλαδή που ο μαθητής εξετάζεται στο μάθημα της ημέρας και στις ωριαίες, σ’ αυτές που οι μαθητές έχουν ενημερωθεί αρκετές ημέρες νωρίτερα. Στις δεύτερες ανήκουν τα -γνωστά σε όλους- διαγωνίσματα τριμήνου (για τα γυμνάσια) και τετραμήνου (για τα λύκεια). Από τις γραπτές εξετάσεις προκύπτει σε μεγάλο ποσοστό ο βαθμός αξιολόγησης των μαθητών στον έλεγχο προόδου.

    Ωστόσο, ο νόμος 4823/2021 τροποποίησε τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 103 του ν. 4610/2019 (Α΄ 70), καθορίζοντας νέους όρους και προϋποθέσεις για τη διαδικασία της αξιολόγησης των μαθητών, που διαμορφώνονται ως εξής:
    Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:
    • τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία,
    • την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα,
    • την επίδοσή του στις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),
    • την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες,
    • τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι.

    Οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται στις ολιγόλεπτες και στις ωριαίες. Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων. Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.

    Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν μία (1) διδακτική ώρα και είναι: α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης ή β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.

    Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

    Τα διαγωνίσματα

    Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

    Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης. Οι διδάσκοντες δύνανται σε κάθε τετράμηνο να επιλέξουν τον τρόπο διεξαγωγής της τετραμηνιαίας διαδικασίας αξιολόγησης επιλέγοντας μεταξύ των εναλλακτικών που προβλέπονται στην παρ. γ’ του πρώτου εδαφίου.

    Ο νόμος ορίζει επίσης ότι για μάθημα, το οποίο για οποιονδήποτε λόγο διδάχθηκε λιγότερο από 10 ώρες, δεν κατατίθεται βαθμολογία, αν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα ο διδάσκων δεν διαθέτει επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση των μαθητών. Δεν κατατίθεται βαθμολογία για τα μαθήματα των Θρησκευτικών και της Φυσικής Αγωγής για όσους μαθητές έχουν νομίμως απαλλαγεί από την παρακολούθησή τους.

    Επίσης, με τη λήξη του πρώτου και του δεύτερου τετραμήνου, κάθε διδάσκων καταθέτει στον διευθυντή του σχολείου ονομαστική κατάσταση για κάθε τάξη ή τμήμα χωριστά με τους βαθμούς επίδοσης του τετραμήνου. Αν από την ονομαστική κατάσταση της προφορικής βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, η έλλειψη αυτή πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας. Με ευθύνη του διευθυντή του σχολείου και του διδάσκοντος, η προφορική βαθμολογία των μαθητών καταχωρίζεται χωρίς καθυστέρηση στο Ατομικό Δελτίο (Α.Δ.) των μαθητών.

    Για το δεύτερο τετράμηνο, η καταχώριση γίνεται πριν από την έναρξη των γραπτών προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων. Μετά την καταχώριση δεν επιτρέπεται καμία μεταβολή, εκτός από την περίπτωση λανθασμένης καταχώρισης που διαπιστώνεται με ειδική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων και οπωσδήποτε πριν από την έκδοση των αποτελεσμάτων.

    Πηγή: newsbomb.gr

    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΗγέτες της Επιστήμης Λέιζερ στην Κεντρική Σκηνή του Διεθνούς Συνεδρίου COLA 2024 στην Κρήτη
    επομενο Έως τις 31 Οκτωβρίου η 10ετής ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών από συνδέσεις αγροτικού ρεύματος με μηδενικό επιτόκιο

    σχετικα νεα

    Ν.Δ.: Τα 9 fake news για το εργασιακό νομοσχέδιο

    28/08/2025, 7:57 μμ

    Πλημμύρες Μάνδρας: Ομόφωνα αθώοι η πρώην δήμαρχος και δύο τότε αρμόδιοι τεχνικών υπηρεσιών

    28/08/2025, 6:59 μμ

    Στα χέρια του ανακριτή το πόρισμα της ΔΑΕΕ για τα Τέμπη – Απορρίπτεται η πυρόσφαιρα

    28/08/2025, 6:27 μμ

    Κυρ. Μητσοτάκης-Θεσσαλονίκη: «Η Ελλάδα παράγει πραγματικά πλεονάσματα – Από εθνικούς πόρους η αναβάθμιση της ΔΕΘ»

    28/08/2025, 5:31 μμ

    Εφορία: Κλείνουν οι λογαριασμοί με αναδρομικά και τεκμήρια

    28/08/2025, 5:01 μμ

    ΔΕΘ: Τι αλλάζει στο επίδομα των 250 ευρώ για τους χαμηλοσυνταξιούχους

    28/08/2025, 4:01 μμ
    Ροη ειδησεων

    Βενιζέλειο Νοσοκομείο Ηρακλείου: Με επιτυχία η διαδικασία δωρεάς ιστών από 38χρονη που νοσηλευόταν στη ΜΕΘ

    28/08/2025, 8:28 μμ

    Ν.Δ.: Τα 9 fake news για το εργασιακό νομοσχέδιο

    28/08/2025, 7:57 μμ

    Ηράκλειο: Αρνητική η θέση του δήμου και του Δημοτικού Συμβουλίου για την μονάδα καύσης απορριμμάτων

    28/08/2025, 7:27 μμ

    Πλημμύρες Μάνδρας: Ομόφωνα αθώοι η πρώην δήμαρχος και δύο τότε αρμόδιοι τεχνικών υπηρεσιών

    28/08/2025, 6:59 μμ

    Στα χέρια του ανακριτή το πόρισμα της ΔΑΕΕ για τα Τέμπη – Απορρίπτεται η πυρόσφαιρα

    28/08/2025, 6:27 μμ

    Ουκρανία: Τουλάχιστον 18 νεκροί μεταξύ των οποίων και 4 παιδιά, από τις πυραυλικές επιθέσεις της Ρωσίας στο Κίεβο

    28/08/2025, 5:58 μμ

    Κυρ. Μητσοτάκης-Θεσσαλονίκη: «Η Ελλάδα παράγει πραγματικά πλεονάσματα – Από εθνικούς πόρους η αναβάθμιση της ΔΕΘ»

    28/08/2025, 5:31 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.