ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Τετάρτη, 02/07/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Ελλάδα»Αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά: Οι Έλληνες προτιμούν χαμηλές τιμές αντί για προσφορές

    Αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά: Οι Έλληνες προτιμούν χαμηλές τιμές αντί για προσφορές

    13/05/2025, 6:01 μμ3 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email

    Τις αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ καταγράφει έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με δείγμα 1.500 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο 2025.

    Σε γενικές γραμμές καταγράφεται μία σταθερότητα σε σχέση με τους βασικούς παράγοντες της αγοραστικής συμπεριφοράς. Συγκεκριμένα καταγράφονται 3,2 επισκέψεις κατά μέσο όρο σε καταστήματα σούπερ μάρκετ, ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά σε γενικές γραμμές σταθερές σε σχέση με τις προηγούμενες μετρήσεις. Πρόκειται για 13 επισκέψεις ανά μήνα. Αντίστοιχα αυτές οι επισκέψεις πραγματοποιούνται σε περίπου 2,2 κατά μέσο διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, δείχνοντας και τις πολυκαναλικές τάσεις που καταγράφονται.

    Αξιοσημείωτο είναι ότι παρά τις όποιες ανατιμήσεις, οι καταναλωτές δήλωσαν μικρότερο ποσό εβδομαδιαίο αγορών, το οποίο ενδεχομένως να έχει να κάνει είτε με την πραγματοποίηση μικρότερων “καλαθιών” αγορών, είτε με τη διάθεση χρημάτων σε άλλα αγαθά ή υπηρεσίες. Σε σχέση με τα άλλα σημεία πώλησης, το αρτοπωλείο φούρνος καταγράφει τον μεγαλύτερο αριθμό ετήσιων επισκέψεων με 10, ακολουθεί το καφέ με 6, το μίνι μάρκετ/περίπτερο με 5,5 και μετά τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης με περίπου 4 επισκέψεις ανά μήνα.

    Αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τους καταναλωτές τα τελευταία χρόνια σε σχέση με την επιλογή τροφίμων, η χρηματική δαπάνη παραμένει το βασικό κριτήριο με 47%, αλλά με σημαντική μείωση σε σχέση με το 2024. Παράλληλα η ποιότητα είναι το κύριο κριτήριο για το 30% των καταναλωτών, αλλά αυξάνεται σε σχέση με το προηγούμενο έτος. ‘Αρα τον τελευταίο χρόνο καταγράφεται σταδιακή αποκλιμάκωση στη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές στην τιμή των προϊόντων σε σχέση με το 2024, με την “ψαλίδα” ανάμεσα σε σχέση με την ποιότητα κριτήρια να κλείνει σημαντικά. Σημειώνεται βέβαια ότι τα κριτήρια απέχουν σημαντικά μεταξύ τους σε σχέση με παλαιότερες μετρήσεις, οπότε και ήταν πρακτικά ισοδύναμα.

    Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι οι καταναλωτές σταθερά την τελευταία διετία δηλώνουν ότι προτιμούν χαμηλές τιμές παρά προσφορές. Ενώ από το 2017 έως το 2022, πρακτικά η πλειοψηφία των καταναλωτών δήλωνε ότι προτιμά προσφορές παρά χαμηλές τιμές (υπήρχε και ένα σημαντικό αδιάφορο ποσοστό), από το 2023 και μετά αυτό έχει αλλάξει μα την πλειοψηφία πλέον των καταναλωτών να μην προτιμάει προσφορές και μόλις 19% να απαντά θετικά. Παράλληλα όμως, παραμένει πλειοψηφικό το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι κυνηγάει ενεργά τις προσφορές στο σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα καταγράφηκε ένα ποσοστό 58% στην τελευταία μέτρηση, σχετικά αμετάβλητο την τελευταία πενταετία. Πρακτικά δηλαδή οι καταναλωτές αξιοποιούν τις προωθητικές ενέργειες στις αγορές τους στο σούπερ μάρκετ, αλλά θα προτιμούσαν αντί για τις εκπτώσεις αυτές πιο χαμηλές τιμές.

    Πηγή: capital.gr

    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΟλοκληρώθηκαν οι εργασίες συντήρησης στο Δημοτικό κτίριο της οδού Μίνωος
    επομενο Ανακατανομή στα εισιτήρια του τελικού κυπέλλου – Σχεδόν 4.000 πάνε από τον ΟΦΗ στον Ολυμπιακό

    σχετικα νεα

    Συντάξεις: Αυξήσεις έως 40 ευρώ – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

    02/07/2025, 1:24 πμ

    Βουλή: “Πυρά” από την αντιπολίτευση για τις επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ

    01/07/2025, 10:00 μμ

    Αστυνομία, κτηνοτρόφοι και στο βάθος ο ΟΠΕΚΕΠΕ

    01/07/2025, 9:00 μμ

    Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία του Εθνικού Μητρώου Παροχών και Ενισχύσεων

    01/07/2025, 8:00 μμ

    Έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου εντοπίζει πλημμέλειες στις αναθέσεις δημοσίων συμβάσεων

    01/07/2025, 7:00 μμ

    Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Αυστηροί έλεγχοι και υψηλά πρόστιμα για παραβάσεις

    01/07/2025, 5:32 μμ
    Ροη ειδησεων

    Συντάξεις: Αυξήσεις έως 40 ευρώ – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

    02/07/2025, 1:24 πμ

    Τριήμερο εκδηλώσεων προσφοράς για τα Παιδικά Χωριά SOS Κρήτης

    01/07/2025, 11:30 μμ

    Το Euronext διαπραγματεύεται την εξαγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών

    01/07/2025, 11:00 μμ

    O Τραμπ «απειλεί» τον Μασκ με απέλαση

    01/07/2025, 10:30 μμ

    Βουλή: “Πυρά” από την αντιπολίτευση για τις επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ

    01/07/2025, 10:00 μμ

    Χωρίς νερό συνοικίες του Ηρακλείου λόγω νέας βλάβης αγωγού

    01/07/2025, 9:30 μμ

    Αστυνομία, κτηνοτρόφοι και στο βάθος ο ΟΠΕΚΕΠΕ

    01/07/2025, 9:00 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.