Ενεργοποιείται το προσεχές διάστημα η νέα μονάδα μαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων η οποία θα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας με ανάλυση μεγάλων δεδομένων και άντληση στοιχείων από ψηφιακά συστήματα τιμολόγησης, με χρήση τεχνητής νοημοσύνης και εντοπισμό κάθε διαθέσιμου στοιχείου στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στόχος των αλλαγών που έχουν ήδη ξεκινήσει είναι η βελτιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της φορολογικής διοίκησης για την καταστολή περιπτώσεων φοροδιαφυγής και τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης. Η αποτελεσματικότητα της φορολογικής διοίκησης θα ενισχυθεί περαιτέρω και με την υποχρεωτικότητα χρήσης και την αξιοποίηση των δεδομένων από τα ηλεκτρονικά βιβλία (myDATA), την εφαρμογή appodixi, τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές και την πλατφόρμα καταγγελιών.
Ποιες διασταυρώσεις ξεκινά η ΑΑΔΕ
– Έλεγχος συμμόρφωσης ιδιοκτητών ακινήτων που δραστηριοποιούνται στις βραχυχρόνιες μισθώσεις. Έλεγχος να διαπιστωθεί εάν έχουν Αριθμό Μητρώου Ακινήτου στις συναλλαγές που πραγματοποιούν
– Εντοπισμός αδήλωτων εισοδημάτων από βραχυχρόνιες μισθώσεις φυσικών προσώπων χωρίς επιχειρηματική δραστηριότητα για τα φορολογικά έτη 2020-2021.
– Εντοπισμός ύποπτων συναλλαγών μέσω της ανάπτυξης στατιστικής μεθοδολογίας
– Ενέργειες παροχής στοιχείων από ιδρύματα υπηρεσιών πληρωμών αλλοδαπής για συναλλαγές κατοίκων Ελλάδας.
– Διενέργεια διασταύρωσης δηλωθέντων ακαθαρίστων εσόδων ξενοδοχείων με στοιχεία εσόδων από συναλλαγές τους με την πλατφόρμα Booking για το φορολογικό έτος 2022
– Εντοπισμός αδήλωτων αγοραπωλησιών ακινήτων έτους 2018
– Αξιοποίηση δεδομένων myDATA για μηδενικές δηλώσεις ΦΠΑ για το έτος 2022.
Εκτός από τη μονάδα ειδικών διασταυρώσεων η ΑΑΔΕ σχεδιάζεται και το κέντρο ειδικών δυνάμεων φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων και ερευνών. Όπως διευκρινίζουν από τη φορολογική διοίκηση η νέα δομή θα χρησιμεύσει ως κεντρικός κόμβος συντονισμού, ενισχύοντας τη συνεργασία και την αποτελεσματικότητα μεταξύ των εξειδικευμένων ελεγκτικών δυνάμεων (εφοριακών και τελωνειακών), επεμβαίνοντας στοχευμένα σε πραγματικό χρόνο στο πεδίο.
Το Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΑΑΔΕ περιλαμβάνει και άλλες πρωτοβουλίες που αναμένεται να ενεργοποιηθούν εντός του έτους όπως για παράδειγμα όπως, το νέο πληροφοριακό σύστημα ελέγχου προσαύξησης περιουσίας (BANCAPP), το σύστημα αξιοποίησης δεδομένων εισροών-εκροών και η δημιουργία Μητρώου Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων και τη διασύνδεση της βάσης δεδομένων ακινήτων της ΑΑΔΕ με το Κτηματολόγιο.
Παράλληλα ήδη έχουν ενεργοποιηθεί Τα δύο νέα εισπρακτικά Κέντρων (ΚΕΒΕΙΣ) σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και στόχος τους είναι η παρακολούθηση, η βεβαίωση και η είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών, οι οποίες ξεπερνούν τα 107 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη οι κανόνες για την είσπραξη των αρρύθμιστων χρεών, ακόμη και για τις περιπτώσεις που εφαρμόζονται τα αναγκαστικά μέτρα, είναι οριζόντιοι και ενιαίοι και δεν σηκώνουν την παραμικρή παρερμηνεία και απόκλιση στις αποφάσεις και στους στόχους που προβλέπονται αντίστοιχα. Τα δύο νέα κέντρα θα αναζητούν τα περιουσιακά στοιχεία που ενδεχομένως είναι κρυμμένα από τους οφειλέτες καθώς πλέον έχουν πρόσβαση σε κάρτες τύπου revolut και paypal. Ουσιαστικά θα αναζητούν συναλλαγές που έχουν κάνει και πως αυτές πληρώνονται για να διαπιστώσουν εάν έχουν κάρτες και τραπεζικούς λογαριασμούς, που διατηρούν και δεν είναι γνωστές στη φορολογική διοίκηση. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό οι αρμοδιότητες των δύο νέων υπηρεσιών είναι οι εξής:
– Επιβολή αναγκαστικών, διασφαλιστικών και λοιπών μέτρων από το δημόσιο για την αποπληρωμή των “κόκκινων χρεών”.
– Έλεγχος, επαλήθευση και διασταύρωση στοιχείων φορολογουμένων.
– Κατηγοριοποίηση των οφειλετών με βάση το ύψος της οφειλής και εντοπισμός ανά γεωγραφική περιοχή με τη χρήση νέων ψηφιακών εργαλείων με στίγμα για τα φυσικά πρόσωπα και τους επαγγελματίες που αλλάζουν συχνά διεύθυνση κατοικίας, εργασίας ή επαγγελματική δραστηριότητα, με αποτέλεσμα ο “φάκελός” τους να μεταφέρεται από ΔΟΥ σε ΔΟΥ.
– Αυτόματη παρακολούθηση για την πορεία και την εξέλιξη της “κόκκινης οφειλής.
Πηγή: capital.gr