ο τροχαίο υλικό του Μετρό παλιώνει. Ειδικά στη Γραμμή 3 Δημοτικό Θέατρο – Αεροδρόμιο, που μας ενδιαφέρει στην περιοχή μας, οι συχνότητες των δρομολογίων δεν είναι ικανοποιητικές, ενώ έχει συμβεί ακόμη και ακινητοποίηση συρμού. Τα προβλήματα αυτά υπόσχεται να λύσει η προμήθεια 7 σύγχρονων συρμών, ειδικά για την εξυπηρέτηση της Γραμμής 3.
Σήμερα οι συχνότητες των δρομολογίων προς το αεροδρόμιο είναι κάθε 36 λεπτά και εκτιμάται πως με την έλευση αυτών των επτά νέων συρμών οι συχνότητες θα μπορούν να είναι ακόμα και κάθε 20 λεπτά εφόσον αποφασιστεί. Παράλληλα, θα υπάρχουν διαθέσιμοι συρμοί για την λειτουργία και της υπό δημοπράτησης επέκτασης της γραμμής 2 προς Ίλιον.
Σύμφωνα λοιπόν με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, “κλείδωσε” η χρηματοδότηση του έργου προμήθειας 7 νέων συρμών για το Μετρό που θα αυξήσουν τη συχνότητα τέλεσης δρομολογίων στη Γραμμή 3 Πειραιάς – Αεροδρόμιο του Μετρό της Αθήνας. Η προμήθεια εντάχθηκε στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 και στον άξονα προτεραιότητας «Πολυτροπική και αστική κινητικότητα». Το κόστος φτάνει τα 187,24 εκατ. ευρώ.
Οι 7 νέοι συρμοί 4ης γενιάς που θα ενταχθούν στον στόλο του δικτύου την επόμενη πενταετία έρχονται σχεδόν 15 χρόνια μετά την τελευταία προμήθεια συρμών.
Ενισχύεται η Γραμμή 3 Πειραιάς – Αεροδρόμιο
Αντικείμενο της πράξης είναι η προμήθεια 7 νέων συρμών και ειδικών ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων. Ειδικότερα, οι συρμοί οι οποίοι θα εξυπηρετούν τη Γραμμή 3 από το Δημοτικό Θέατρο έως το Αεροδρόμιο μέσω της γραμμής του Προαστιακού (τμήμα Δ. Πλακεντίας – Αεροδρόμιο), θα έχουν διπλή ηλεκτροδότηση (διρευματικοί), διπλή σηματοδότηση και διπλές τηλεπικοινωνίες, ώστε να είναι δυνατή η κυκλοφορίας τους σε υπόγειο και υπέργειο δίκτυο, όπως είναι αυτό στη Γραμμή 3 Πειραιάς – Αεροδρόμιο, για Μετρό και Προαστιακό (δηλαδή μπορούν να παίρνουν ρεύμα είτε από τις ράγες είτε από εναέρια καλώδια).
Θα αποτελούνται από 6 βαγόνια, μήκους 106 μέτρων, πλάτους 2,8 μέτρων και χωρητικότητας 1.030 επιβατών έκαστο.
4 από τα 6 βαγόνια θα φέρουν εγκατάσταση ισχύος έλξης, ενώ ο κάθε συρμός θα έχει και δύο παντογράφους για τροφοδότηση ισχύος από το εναέριο δίκτυο (catenary) του Προαστιακού.