Κατατέθηκε στη Βουλή η ρύθμιση που αλλάζει τον τρόπο υπολογισμού των τόκων, μειώνοντας τις δόσεις και το συνολικό ύψος της οφειλής για χιλιάδες δανειολήπτες.
Κατατέθηκε στη Βουλή και τίθεται προς ψήφιση σήμερα, Τετάρτη, η τροπολογία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που προβλέπει σημαντικές ελαφρύνσεις για περισσότερους από 100.000 οφειλέτες που έχουν ενταχθεί στις διατάξεις του νόμου 3869/2010, γνωστού ως «νόμου Κατσέλη».
Η νομοθετική παρέμβαση, που φέρει την υπογραφή του υπουργού Κυριάκου Πιερρακάκη, αφορά στη ρύθμιση του τρόπου τοκοφορίας των καταβολών που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του συγκεκριμένου νόμου και έρχεται να δώσει λύση σε ένα ζήτημα που απασχολούσε επί σειρά ετών χιλιάδες δανειολήπτες.
Σύμφωνα με τη νέα διάταξη, ο τόκος θα υπολογίζεται πλέον επί της μηνιαίας δόσης και όχι επί του συνόλου του κεφαλαίου της οφειλής. Παράλληλα, προβλέπεται η καθολική εφαρμογή της σχετικής απόφασης του Αρείου Πάγου, διασφαλίζοντας ενιαία αντιμετώπιση για όλους τους δικαιούχους.
Η τροπολογία προβλέπει επίσης αναδρομική ελάφρυνση για τους δανειολήπτες, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντική μείωση τόσο των μηνιαίων καταβολών όσο και του τελικού ποσού που θα κληθούν να αποπληρώσουν. Επιπλέον, η νέα ρύθμιση εκτιμάται ότι θα επιταχύνει τη διαδικασία εξόφλησης των οφειλών, προσφέροντας μεγαλύτερη οικονομική ευελιξία στα νοικοκυριά που έχουν επιβαρυνθεί από δανειακές υποχρεώσεις.
Το συνολικό κόστος της παρέμβασης υπολογίζεται σε περίπου 700 εκατ. ευρώ. Από το ποσό αυτό, τα 200 εκατ. ευρώ θα επιβαρύνουν το τραπεζικό σύστημα, ενώ τα υπόλοιπα 500 εκατ. ευρώ θα καλυφθούν από το Δημόσιο.








