ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Δευτέρα, 15/12/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ
    • ΜΙΛΗΣΑΝ ΣΤΟ 103.1
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Κρήτη»ΒΟΑΚ: «Πράσινο φως» για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά – Ξεκινούν το 2026 τα έργα στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο

    ΒΟΑΚ: «Πράσινο φως» για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά – Ξεκινούν το 2026 τα έργα στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο

    15/12/2025, 2:50 μμ3 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email

    Θέμα χρόνου είναι πλέον η εκκίνηση των έργων για το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο. Οι μελέτες εφαρμογής -οι οποίες είναι εκατοντάδες- προχωρούν και σύμφωνα με πηγές κοντά στο έργο, υπάρχει πλέον η αισιοδοξία ότι τα έργα θα μπορέσουν τμηματικά να ξεκινήσουν μέσα στους επόμενους μήνες.

    Στόχος είναι εντός του 2026 να ενεργοποιηθούν όλα τα εργοτάξια κατά μήκος του τμήματος και να λάβουν τον λόγο ...οι μπουλντόζες. Για να τρέξει το έργο, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό την στελέχωση των εργοταξίων, ενώ με την λήξη του Πάτρα-Πύργος στο οποίο είχε αναλάβει το τμήμα Γαστούνη-Πύργος, στελεχιακό δυναμικό κατεβαίνει στην Κρήτη.

    Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με την ολοκλήρωση του άλλου μεγάλου οδικού της έργου για το βόρειο τμήμα του Ε65, Καλαμπάκα-Εγνατία που παραδίδεται το καλοκαίρι, οπότε εκτιμάται ότι αρκετά στελέχη και εργατοτεχνικό προσωπικό θα ενταχθεί στο ανθρώπινο δυναμικό που απαιτείται.

    Με την ίδια λογική, στην Κρήτη στέλνονται και δεκάδες μηχανήματα έργου που είναι απαραίτητα αρχικά για τις χωματουργικές εργασίες που είναι το πρώτο βήμα αλλά και μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων καθώς το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο διαθέτει αρκετές νέες σήραγγες.

    Πράσινο φως για το Χανιά-Κίσσαμος

    Παράλληλα, στη γραμμή εκκίνησης τίθεται και το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά-Κίσσαμος καθώς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενέκρινε την περιβαλλοντική μελέτη. Πρόκειται για μια τυπική διαδικασία που όμως για το έργο έχει ουσιαστική σημασία. Να θυμίσουμε πως το συγκεκριμένο τμήμα αποτελεί προαίρεση στην σύμβαση παραχώρησης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

    Με την έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης από το ΥΠΕΝ το τμήμα μήκους 30,4 χλμ πλέον θα ενταχθεί στην σύμβαση παραχώρησης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το κυρίως τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά-Ηράκλειο.

    Πρόκειται για έργο το οποίο ζητούσε η τοπική κοινωνία και φορείς και έτσι το βλέπουμε να προχωρά. Το κόστος του έργου κυμαίνεται από 200-250 εκατ. ευρώ, χωρίς όμως ακόμα να έχει κλειδώσει καθώς θα ακολουθήσουν οι οριστικές μελέτες που θα προσδιορίσουν το τελικό του κόστος ανάλογα με το τεχνικό αντικείμενο.

    Η σκοπιμότητα υλοποίησης του Κίσσαμος – Χανιά συνδέεται με το γεγονός ότι ο υφιστάμενος δρόμος, ιδίως κατά τους θερινούς μήνες, εμφανίζει προβλήματα κορεσμού με επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας και την οδική ασφάλεια, αλλά και σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις (αυξημένες αέριες εκπομπές καυσαερίων από τη λειτουργία των οχημάτων με πρώτη ή δεύτερη ταχύτητα).

    Επιπλέον, η κατασκευή και λειτουργία του νέου ΒΟΑΚ θα εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή πρόσβαση στα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τις τουριστικές και βιομηχανικές υποδομές της Κρήτης. Η προβλεπόμενη μέση ταχύτητα είναι 89 χλμ/ώρα.

    Σύμφωνα με την προτεινόμενη λύση, η χάραξη του νέου αυτοκινητόδρομου κατά τμήματα είτε συμπίπτει ή κινείται παράλληλα και σε εγγύτητα με τη χάραξη του υφιστάμενου ΒΟΑΚ, είτε χωροθετείται εκτός του υφιστάμενου ΒΟΑΚ. Συγκεκριμένα, περίπου το 69% του μήκους του νέου οδικού άξονα κατασκευάζεται με ενσωμάτωση του υφιστάμενου ΒΟΑΚ, ενώ το υπόλοιπο 31% χωροθετείται εκτός και ανεξάρτητα αυτού. Αυτό σημαίνει ότι κατά την κατασκευή των έργων θα απαιτηθούν μέτρα αποκατάστασης της κυκλοφορίας στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ.

    Ουσιαστικά ο ΒΟΑΚ με αυτό το τμήμα φτάνει σε κόστος τα 2,5 δισ. ευρώ αν συνυπολογίσει κανείς πως το Χανιά-Ηράκλειο είναι περίπου 1,75δισ. ευρώ, το Χανιά-Κίσσαμος έως 250 εκατ. ευρώ, το Χερσόνησος-Νεάπολη 350 εκατ. ευρώ και το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος 180 εκατ. ευρώ.

    Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα φτάσει τα 219,3 εκατ. ευρώ και συνολικά 243,5 εκατ.ευρώ. Το δημόσιο αντίστοιχα θα συμβάλλει 99 εκατ. ευρώ και συνολικά 693 εκατ. ευρώ. Δανειακά το ύψος με το νέο τμήμα θα αγγίξει τα 1,07 δισ. ευρώ.

    Πηγή: news247.gr

    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΚατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας – Τι προβλέπεται για μισθούς, βαθμολόγιο και αναβολές
    επομενο Διαμαρτυρία υγειονομικών και ασθενών στην 7η ΥΠΕ Κρήτης για τα «εντέλλεσθε» και την υποστελέχωση του ΠΑΓΝΗ

    σχετικα νεα

    Κ. Λουκόπουλος: «Φαίνεται πως πηγαίνουμε σε συμφωνία για το Ουκρανικό»

    15/12/2025, 3:27 μμ

    Διαμαρτυρία υγειονομικών και ασθενών στην 7η ΥΠΕ Κρήτης για τα «εντέλλεσθε» και την υποστελέχωση του ΠΑΓΝΗ

    15/12/2025, 3:06 μμ

    Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας – Τι προβλέπεται για μισθούς, βαθμολόγιο και αναβολές

    15/12/2025, 2:32 μμ

    Αγορά Ηρακλείου: «Παγωμένη» ακόμα και στον τομέα των τομέα των τροφίμων – Οι προσδοκίες για τις επόμενες μέρες

    15/12/2025, 1:00 μμ

    Σκάφος ελληνικών συμφερόντων με κοκαΐνη από τη Λατινική Αμερική – Δέκα συλλήψεις σε διεθνή επιχείρηση

    15/12/2025, 12:21 μμ

    Νέα πρόωρη αποπληρωμή χρέους 5,3 δισ. από την Ελλάδα

    15/12/2025, 11:03 πμ
    Ροη ειδησεων

    Η ΔΕΗ επανασχεδιάζει την εμπειρία του πελάτη

    15/12/2025, 4:01 μμ

    Κ. Λουκόπουλος: «Φαίνεται πως πηγαίνουμε σε συμφωνία για το Ουκρανικό»

    15/12/2025, 3:27 μμ

    Διαμαρτυρία υγειονομικών και ασθενών στην 7η ΥΠΕ Κρήτης για τα «εντέλλεσθε» και την υποστελέχωση του ΠΑΓΝΗ

    15/12/2025, 3:06 μμ

    ΒΟΑΚ: «Πράσινο φως» για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά – Ξεκινούν το 2026 τα έργα στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο

    15/12/2025, 2:50 μμ

    Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας – Τι προβλέπεται για μισθούς, βαθμολόγιο και αναβολές

    15/12/2025, 2:32 μμ

    Συνεχίζεται η εισαγγελική αγόρευση στη δίκη της Χρυσής Αυγής: «Βίαιη οργάνωση με φυλετικό μίσος»

    15/12/2025, 2:13 μμ

    Ο Ξυλούρης ήξερε για το «δικαίωμα της σιωπής». Εσύ ξέρεις για τη Νομική Προστασία;

    15/12/2025, 1:40 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης
    Ταυτότητα

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live
    Όροι Χρήσης
    Πολιτική Απορρήτου

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

    Διαχείριση Συγκατάθεσης
    Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
    Λειτουργικά Πάντα ενεργό
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
    Προτιμήσεις
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
    Στατιστικά
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
    Εμπορικής Προώθησης
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
    Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
    Προβολή προτιμήσεων
    {title} {title} {title}