Την ενοχή των κατηγορουμένων αυτοδιοικητικών για την ασύλληπτη τραγωδία που σημειώθηκε στο Γεροπόταμο τον Φεβρουάριο του 2019 πρότεινε η εισαγγελέας, στη δίκη στο Α’ Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ηρακλείου.
Κατηγορούμενοι είναι είναι ο τότε δήμαρχος Φαιστού, Γιώργος Αρμουτάκης, και η αρμόδια αντιδήμαρχος για την καθαριότητα του Περιβάλλοντος, τον συντονισμό και την εποπτεία του έργου της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Φαιστού, οι οποίοι αντιμετωπίζουν την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή.
Με βάση το κατηγορητήριο, τούς αποδίδεται ότι «από αμέλεια τους, ήτοι από έλλειψη προσοχής, την οποία είχαν υποχρέωση και μπορούσαν να καταβάλλουν, δεν προέβλεψαν το αποτέλεσμα των πράξεων και παραλείψεων τους και δεν έλαβαν τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας για τη σήμανση και τη φύλαξη του σημείου, μολονότι είχαν εκ των ιδιοτήτων τους ιδιαίτερη νομική υποχρέωση να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των διερχόμενων οδηγών».
Οι δύο πρώην αυτοδιοικητικοί κατηγορούνται ότι αν και ήταν αρμόδιοι για τη συντήρηση, τον καθαρισμό, την εκτέλεση και επίβλεψη των εργασιών σήμανσης και σηματοδότησης της ως άνω οδού, η οποία χαρακτηρίζεται «αγροτική».
Ως εκ τούτου υπεύθυνος για τις προαναφερόμενες εργασίες είναι ο δήμος Φαιστού, κατά την ημέρα του συμβάντος που σημειώθηκαν έντονα καιρικά φαινόμενα, καθώς δεν προχώρησε στον αποκλεισμό της διέλευσης των οχημάτων από το σημείο, ούτε και τοποθέτησαν σχετική σήμανση επικινδυνότητας του σημείου, ώστε να εξασφαλιστεί η ασφαλής διεξαγωγή της κυκλοφορίας και η αποφυγή δημιουργίας κινδύνου ή ζημιών σε τρίτα πρόσωπα.
Αποτέλεσμα όλων αυτών, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ήταν το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν η Ροδούλα Τζαγκαράκη, οδηγός του οχήματος, ο Κώστας Γιαννακάκης, Μαρία Χατζηπάνου και Μαρία-Ελένη Τζαγκαράκη, με κατεύθυνση από το Πετροκεφάλι προς την Εθνική οδό Ηρακλείου-Αγίας Γαλήνης, να επιχειρήσει να διασχίσει κάθετα τον ποταμό «Γεροπόταμο» από το συγκεκριμένο σημείο όπου διασταυρωνόταν η συγκεκριμένη αγροτική-δημοτική οδός με το ποτάμι-χείμαρρο (Ιρλανδική διάβαση), λόγω της μη έγκαιρης πληροφόρησης από τη σχετική έλλειψη σήματος για τον κίνδυνο διέλευσης από την συγκεκριμένη Ιρλανδική οδό.
Όπως επισημαίνεται στο κατηγορητήριο, «μόλις οι μπροστινοί τροχοί ήρθαν σε επαφή με το νερό και πριν η οδηγός αντιληφθεί το βάθος του νερού και την ορμητικότητα του, αυτή έχασε τον έλεγχο του οχήματος, το οποίο άρχισε να γλιστρά, πέφτοντας στο κενό δεξιά σε σχέση με την πορεία της, ακολούθως το όχημα παρασύρθηκε από τα ορμητικά νερά του χειμάρρου, με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν άπαντες οι επιβαίνοντες εντός του οχήματος και να επέλθει ο θάνατος τους λόγω πνιγμού».