Ο συνήγορος του πολίτη προτρέπει τους δημότες να αιτήσουν τα χρήματα τους πίσω, εφόσον έχουν πληρώσει κλήσεις που δεν έπρεπε.
Ένα… αλαλούμ έχει δημιουργηθεί, σε σχέση με τις οφειλές στο Δήμο Ηρακλείου, αλλά και Χανίων, καθώς γίνεται λόγος για αυθαίρετη ερμηνεία της νομοθεσίας.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης με ανακοίνωση της τονίζει, μεταξύ άλλων, ότι, έπειτα από σχετικές καταγγελίες, ο συνήγορος του πολίτη προτρέπει πολίτες που έχουν πληρώσει, να ζητήσουν πίσω τα χρήματα τους.
Η ανακοίνωση: «Τρομοκρατία και ανησυχία, προκάλεσαν τα χιλιάδες ειδοποιητήρια ,των αρμόδιων οικονομικών υπηρεσιών των Δήμων Ηρακλείου και Χανίων στους δημότες και μάλιστα σε εορταστική περίοδο (Χριστουγέννων) ,για παραβάσεις του Κ.Ο.Κ που στην πλειοψηφία είχαν διαγραφεί.
Σε κάποιες περιπτώσεις ,οι εν λόγω Δήμοι (ΗΡΑΚΛΕΊΟΥ) προέβησαν και σε ΚΑΤΑΣΧΈΣΕΙΣ τραπεζικών λογαριασμών.
Σε Αυτήν την απίθανη αγωνία των δημοτών , η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, σε σχετική Ανακοίνωσή της αφού συνέστησε στους δημότες ψυχραιμία, τους κάλεσε να ενημερωθούν για τα δικαιώματα τους, όπως το δικαίωμα αμφισβήτησης της χρέωσης λόγω παραγραφής της οφειλής (υπέρβαση της 3ετούς βεβαίωσης της παράβασης) και διαγραφή για προσαυξήσεις χωρίς ειδοποίηση, αλλά και για ρύθμιση οφειλών χωρίς όμως να υπάρχουν χρέη.
Μέσα σ’ αυτό το “Αλαλούμ” και έπειτα από καταγγελίες πολιτών και της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, στον Συνήγορο του Πολίτη ,έρχεται η παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη {Δ.Τ), που μιλάει ξεκάθαρα για αυθαίρετη ερμηνεία της νομοθεσίας των Δημοτικών Υπηρεσιών και προτρέπει:
α) Αφενός τους πολίτες, που εξαναγκάστηκαν να ρυθμίσουν ή και να πληρώσουν, χωρίς να χρωστούν ουσιαστικά, να αιτήσουν τα χρήματα τους πίσω και
β) Αφετέρου ,στις Δημοτικές υπηρεσιες ,την υποχρέωσή τους, να επιστρέψουν ως αχρεωστήτως καταβληθέντα τα χρήματα που έδωσαν οι φερόμενοι οφειλέτες, τα χρέη των οποίων έχουν παραγραφεί.
Τέλος , η προτροπή του Συνηγόρου του Πολίτη ,όσο και της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,προς τους φερόμενους οφειλέτες, είναι να ελέγχουν στο αποσταλέντα ειδοποιητήριο, τα στοιχεία χρόνου βεβαίωσης (ημερομηνία) των προστίμων, ειδικά αν ανακύπτει ζήτημα υπέρβασης της τριετίας και εφόσον το εντοπίζουν να ζητούν διαγραφή.
Για περισσότερη ενημέρωση ,διευκρίνιση και βοήθεια, επί του παραπάνω θέματος ,οι συνεργάτες ,εθελοντές της ΄Ενωσης διατίθενται να βοηθήσουν κάθε πολίτη της Περιφέρειας Κρήτης, κάθε Δευτέρα Τετάρτη Παρασκευή από,τις 9 έως τις 12 στο τηλεφωνο 2821092306 ,2821092666 και στο email [email protected]
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης Ιωάννα Μελάκη».