«Για το μείζον θέμα της λειψυδρίας, πρώτος ο Δήμος Χερσονήσου έγκαιρα και πλήρως τεκμηριωμένα κατέθεσε πρόταση για την διαχείριση των υδάτων», τόνισε μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Χερσονήσου, Ζαχαρίας Δοξαστάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση στο πλαίσιο της 1ης Ειδικής Συνεδρίασης Λογοδοσίας για το 2025.
Ο κ. Δοξαστάκης έκανε σαφές πως ο Δήμος Χερσονήσου εξαντλεί κάθε περιθώριο αξιοποίησης υδάτων από τις υπάρχουσες πηγές, τονίζοντας παράλληλα πως ήδη Μάλια, Σταλίδα, Μοχός και η μισή Χερσόνησος έχουν απεξαρτηθεί πλήρως από το Φράγμα Αποσελέμη.
Επεξηγώντας τη λογική του Δήμου και της ΔΕΥΑ Χερσονήσου, ο κ. Δοξαστάκης διευκρίνισε πως υπάρχει πλέον ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που περιλαμβάνει εξοικονόμηση πόρων, νέες πηγές, νέα δίκτυα και νέες προσπάθειες αντιμετώπισης του ζητήματος λειψυδρίας.
Αποκάλυψε μάλιστα, πως ήδη η ΔΕΥΑ του Δήμου Χερσονήσου ετοιμάζει σχετική πρόταση προκειμένου να συμμετάσχει σε πρόγραμμα εξοικονόμησης υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, το οποίο και θα ανακοινωθεί στο προσεχές διάστημα.
Σε σχέση με τις γεωτρήσεις που προγραμματίζει η επιχείρηση να ανορύξει, κατόπιν σχετικής επιστημονικής τεκμηρίωσης, ο Δήμαρχος Χερσονήσου επανέλαβε πως «θα επιδιώξουμε να εξασφαλίσουμε τις συνολικές ποσότητες των υδροδοτικών μας αναγκών».
«Εξαντλούμε όλα τα περιθώρια, ώστε με τη συνδρομή της επιστήμης και της τεχνολογίας να δώσουμε απαντήσεις» ανέφερε ο κ. Δοξαστάκης για να προσθέσει: «Όλες οι δράσεις μας υλοποιούνται στη λογική της ισονομίας, ισοπολιτείας και δικαιοσύνης με στόχο να εξυπηρετήσουμε το κοινό καλό και χωρίς καμία διάθεση να ζημιωθεί κανείς».
Ο δήμαρχος Χερσονήσου αναφέρθηκε επίσης στην προσπάθεια που έχει εκκινήσει για την κατασκευή νέου καταθλιπτικού αγωγού από τα Μάλια μέχρι το διυλιστήριο του συστήματος έργων για την ύδρευση από το Φράγμα Αποσελέμη, μήκους 15 χιλιομέτρων και συνολικού κόστους 10.000.000 ευρώ.
Ο κ. Δοξαστάκης δήλωσε ότι ήδη υπάρχει συνεργασία με τον Δήμο Ηρακλείου προκειμένου το συγκεκριμένο έργο είτε να ενταχθεί στα συνοδά έργα κατασκευής του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, στα οποία ήδη περιλαμβάνεται μετατόπιση του αγωγού του Φράγματος Αποσελέμη ή να χρηματοδοτηθεί ως αυτοτελές έργο από το Υπουργείο Υποδομών.
«Δεν θα περιμένουμε να έρθει το χειρότερο σενάριο για να ενεργοποιηθούμε» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δοξαστάκης τονίζοντας: «Έχουμε συγκεκριμένο σχέδιο και πλάνο δράσης, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τα ζητήματα λειψυδρίας και να ανταποκριθούμε στις αυξημένες ανάγκες που προβλέπονται για την επόμενη τουριστική περίοδο».