ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Πέμπτη, 03/07/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Κρήτη»Τα σχέδια της κυβέρνησης για τον ΒΟΑΚ

    Τα σχέδια της κυβέρνησης για τον ΒΟΑΚ

    07/12/2023, 9:42 πμ3 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email

    Ήταν Μάιος του 2021 όταν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε εκδήλωση παρουσίασης του σχεδίου για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), στο Μεγάλο Αρσενάλι στα Χανιά ανέφερε ότι “ανέλαβα προσωπικά την δέσμευση για τον ΒΟΑΚ” χαρακτηρίζοντας μάλιστα “το πιο σημαντικό έργο στο νησί για τον επόμενο αιώνα”.

    Πέρασαν 2,5 χρόνια και το μεγαλύτερο οδικό έργο της Ευρώπης, δεν έχει ακόμη ξεκινήσει, με τη βασική πηγή προβληματισμού να εστιάζεται στο τμήμα Χανιά-Χερσόνησος, μήκους 157 χιλιομέτρων του οποίου ο διαγωνισμός γίνεται με τη μέθοδο της παραχώρησης.

    Πρόκειται για το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, καθώς θα εξυπηρετεί τις τρεις μεγαλύτερες πόλεις της Κρήτης, δηλαδή Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο.

    Οι προσφορές για το έργο του οποίου ο προϋπολογισμός από τα 1,3 δισ. ευρώ έχει αυξηθεί στα 1,75 δισ. ευρώ, κατατέθηκαν τον Μαϊο του 2023.

    Το οικονομικό παρών έδωσαν η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με την Μυτιληναίος, η AVAX με δύο γαλλικές εταιρείες, την Egis Project και το επενδυτικό fund Meridiam και αυτόνομα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

    Οι προσφορές δεν έχουν ανοίξει ακόμη (κάποιοι εκτιμούν ότι θα γίνει στο τέλος του έτος, αρχές του επόμενου), καθώς όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς οι συζητήσεις σε κυβερνητικό επίπεδο με τους κατασκευαστικούς Ομίλους για το πώς θα μπορούσε να κατασκευαστεί το έργο, δεν φαίνεται να έχουν καταλήξει.

    Πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται, αναφέρουν ότι έχει πέσει στο τραπέζι η πρόταση να συμμετάσχουν στην παραχώρηση όλοι οι κατασκευαστικοί Όμιλοι, κάτι που είναι άγνωστο μέχρι στιγμής αν θα μπορέσει να γίνει.

    Από την άλλη πλευρά στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, τονίζουν ότι τα χρήματα που έχουν εξασφαλιστεί για το έργο δεν επαρκούν με δεδομένη και την αύξηση του κατασκευαστικού κόστους, ενώ και το κόστος που καλείται να καλύψει ο παραχωρησιούχος υπό τη δεδομένη χρηματοοικονομική κατάσταση, είναι μεγάλο.

    Επίσης υπάρχει έντονος προβληματισμός για το πρωτοεμφανιζόμενο υβριδικό μοντέλο διοδίων που θα επιβληθούν, ενώ στο τραπέζι έχουν πέσει και οι κατασκευαστικές προκλήσεις του έργου, καθώς “είναι τόσο μεγάλο, που ακόμα και αν όλες οι εταιρείες του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου το αναλάβουν, είναι αρκετά δύσκολο να “βγει”, όπως τονίζουν στο Capital πηγές με γνώση.

    Ένας ακόμη “πονοκέφαλος” για την κυβέρνηση φαίνεται να είναι και το τι μέλλει γενέσθαι με το τμήμα της χρηματοδότησης του έργου, που προέρχεται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

    Όπως είναι γνωστό η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει από δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια. Το Δημόσιο έχει φροντίσει να καλύψει κατά 800 εκατ. ευρώ το έργο. Τα 600 εκατ. ευρώ θα είναι από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και τα υπόλοιπα 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ τα υπόλοιπα χρήματα καλείται να τα καλύψει ο παραχωρησιούχος.

    Όμως, ακόμη και αν οι διαδικασίες του διαγωνισμού ολοκληρωνόταν μέσα στους επόμενους μήνες, μπουλντόζες για την κατασκευή του έργου δεν θα βλέπαμε πριν το 2025. Σε μια τέτοια περίπτωση θεωρείται βέβαιη η αναζήτηση άλλων πόρων για το κομμάτι της συμβολής του ΤΑΑ, αφού το χρονοδιάγραμμα που θέτει για την ολοκλήρωση των χρηματοδοτούμενων έργων, είναι στα τέλη του 2025.

    ΠΗΓΗ: capital.gr

    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΓ. Στειακάκης σε ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ: Γίνεται κανόνας η … φυλακή για τη μικρομεσαία εγκληματικότητα
    επομενο Το Ισραήλ θα επιτρέψει να περνά «ελάχιστη» ποσότητα καυσίμων στη Λωρίδα της Γάζας

    σχετικα νεα

    Ο τοπικός ΟΠΕΚΕΠΕ και μερικές ιστορίες για τους «σαράντα καρδινάλιους»

    03/07/2025, 11:47 πμ

    Στο πλευρό της Ιεράπετρας ο Δήμος Ηρακλείου-Συγκεντρώνει τρόφιμα

    03/07/2025, 11:24 πμ

    Το Θέμα Κρήτης 103,1 σε συνδέσεις με τη φλεγόμενη Ιεράπετρα – Όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό

    03/07/2025, 11:07 πμ

    Ακυρώνονται οι εκδηλώσεις για τη Ναυτική Εβδομάδα στην Ιεράπετρα

    03/07/2025, 10:56 πμ

    Οι εργασίες στο Δικταίο Άντρο έφεραν 90% πτώση στην επισκεψιμότητα

    03/07/2025, 10:29 πμ

    Στην Αθήνα ο Αλ. Καλοκαιρινός για την παράκτια ζώνη της παλιάς Ηλεκτρικής

    03/07/2025, 9:57 πμ
    Ροη ειδησεων

    Σοκ στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο: Σκοτώθηκε ο Ντιόγκο Ζότα σε τροχαίο δυστύχημα

    03/07/2025, 11:57 πμ

    Ο τοπικός ΟΠΕΚΕΠΕ και μερικές ιστορίες για τους «σαράντα καρδινάλιους»

    03/07/2025, 11:47 πμ

    Στο πλευρό της Ιεράπετρας ο Δήμος Ηρακλείου-Συγκεντρώνει τρόφιμα

    03/07/2025, 11:24 πμ

    Το Θέμα Κρήτης 103,1 σε συνδέσεις με τη φλεγόμενη Ιεράπετρα – Όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό

    03/07/2025, 11:07 πμ

    Ακυρώνονται οι εκδηλώσεις για τη Ναυτική Εβδομάδα στην Ιεράπετρα

    03/07/2025, 10:56 πμ

    Οι εργασίες στο Δικταίο Άντρο έφεραν 90% πτώση στην επισκεψιμότητα

    03/07/2025, 10:29 πμ

    Στην Αθήνα ο Αλ. Καλοκαιρινός για την παράκτια ζώνη της παλιάς Ηλεκτρικής

    03/07/2025, 9:57 πμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.