Αίτημα για έκδοση Navtex στο υπουργείο Εξωτερικών προκειμένου να συνεχιστούν οι έρευνες βυθού ανατολικά της Κάσου και της Καρπάθου για την πόντιση του ηλεκτρικού καλωδίου Κρήτης Κύπρου Ισραήλ, υποβλήθηκε σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από τον ΑΔΜΗΕ, κίνηση που σηματοδοτεί την επιστροφή των δύο πλοίων στις έρευνες βυθού σχεδόν 40 μέρες μετά το πάγωμα του έργου.
Έπειτα από ένα διπλωματικό και πολιτικό μαραθώνιο διεργασιών που κορυφώθηκε τις τελευταίες μέρες μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών Ελλάδας Λευκωσίας (ΡΑΑΕΥ ΡΑΕΚ) και υπουργείου Περιβάλλοντος φαίνεται ότι έχει ωριμάσει ο χρόνος για την συνέχιση των ερευνών που σταμάτησαν αιφνιδιαστικά στις 28 Φεβρουαρίου όταν η Ελλάδα αποφάσισε να αναστείλει την καταβολή 36 εκ ευρώ που είναι η δόση που έπρεπε να καταβληθεί προς την Nexans. Χωρίς να υπολογίζεται στο ποσό αυτό το κόστος της δίμηνης αδράνειας των πλοίων, το οποίο υπολογίζεται περί τα 20 εκατ. ευρώ.
Η κατασκευάστρια εταιρεία του καλωδίου έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις για τον GSI καθώς οι απαιτήσεις της για την συνέχιση του έργου ήταν εκείνες που πίεσαν την ελληνική πλευρά για την εξεύρεση άμεσης λύσης και ενώ έχουν μεσολαβήσει συνομιλίες μεταξύ Ελλάδας Γαλλίας και Ισραήλ στο υψηλότερο πολιτικό επίπεδο που υπάρχει για την επανεκκίνηση του έργου και την στήριξή του από τους γεωπολιτικούς κινδύνους που αντιμετωπίζει.
Οι διασφαλίσεις που έλαβε ο πρωθυπουργός από το πρόσφατο ταξίδι του στο Παρίσι με το Γάλλο πρόεδρο Μακρόν όσο και αντίστοιχα με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Νετανιάχου στο Τελ Αβίβ συνηγορούν προς αυτή την κατεύθυνση.
Το αίτημα του ΑΔΜΗΕ προς το υπουργείο Εξωτερικών θα διαβιβαστεί στην Υδρογραφική υπηρεσία του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για να καθορίσει το χάρτη των ερευνών στο πλαίσιο του οποίου θα κινηθούν τα ερευνητικά σκάφη.
Πρόκειται για μια εξέλιξη ύψιστης γεωστρατηγικής σημασίας για την μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση που αν όλα εξελιχθούν όπως έχουν σχεδιαστεί δεν αποκλείεται τα πλοία να επιστρέψουν εντός των επόμενων ημερών στο Αιγαίο. Αναγκαία προϋπόθεση για αυτό είναι η διαθεσιμότητα των δύο πλοίων καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι το ένα εξ αυτών (Revoli Relume) είναι αγκυροβολημένο στην Ολλανδία.
Πηγή: protothema.gr
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.