Τι δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Ο Νίκος Ταχιάος, συνοδευόμενος από τον βουλευτή Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Κεφαλογιάννη, συναντήθηκε στη Λότζια με τον Δήμαρχο Ηρακλείου, Αλέξη Καλοκαιρινό, ενώ το «παρών» στη συνάντηση έδωσε και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Γιώργος Σισαμάκης.
Στις δηλώσεις του ο κ. Ταχιάος τόνισε πως το ζητούμενο είναι μέσα στο 2026 να ξεκινήσουν τα έργα στα αστικά τμήματα του ΒΟΑΚ, στο Ηράκλειο, στο Ρέθυμνο και στα Χανιά. Αναλυτικά είπε:
«Είμαστε εδώ πέρα για να πούμε στο δήμαρχο ότι θα κάνουμε επίσης μια εξίσου σημαντική παρέμβαση με τον ΒΟΑΚ, έναν κόμβο ο οποίος, όπως είπα και προηγουμένως, στην περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος θα έχει και αστικά χαρακτηριστικά, αλλά συγχρόνως θα δώσει λύσεις και σε προβλήματα που αφορούν τις εγκάρσιες κινήσεις μέσα στην πόλη. Θα δώσει τη δυνατότητα στην πόλη να αναπνεύσει.
Ο ΒΟΑΚ δεν έρχεται για να διευκολύνει μόνο την κίνηση από τη μια πλευρά του νησιού στην άλλη, από την Ανατολή στη Δύση και από τη Δύση στην Ανατολή, αλλά έρχεται για να βελτιώσει και τοπικές συνθήκες και όπου αυτό είναι εφικτό και εκεί όπου επιβάλλεται. Γιατί, σε μια πόλη με τα χαρακτηριστικά και τα μεγέθη του Ηρακλείου, αυτό είναι εκ των ων ουκ άνευ.
Στόχος μας είναι μέσα στην επόμενη χρονιά, κάπου μετά το καλοκαίρι να μπορέσουμε να φέρουμε τα πρώτα εργοτάξια σε αυτά τα αστικά τμήματα, στο Ηράκλειο, στο Ρέθυμνο και στα Χανιά, ώστε να μπορέσουν να ξεκινήσουν οι πρώτες παρεμβάσεις που θα επηρεάσουν το μεγάλο μέρος του πληθυσμού της Κρήτης».
Αλ. Καλοκαιρινός: «Αποβλέπουμε στην κυκλοφοριακή επανένωση της πόλης».
Ο Δήμαρχος Ηρακλείου, από την πλευρά του, υποστήριξε ότι η υπόθεση βαίνει καλώς, ενώ πρόσθεσε πως στόχος είναι η επανένωση της πόλης του Ηρακλείου, με χαρακτηριστικά που σήμερα δε διαθέτει. Αναλυτικά υπογράμμισε:
«Είχαμε μια εποικοδομητική συνάντηση, σε συνέχεια της συνεννόησης στην οποία βρισκόμαστε εδώ και πολλούς μήνες με αντικείμενο τη βελτίωση του ΒΟΑΚ, στο τμήμα της λεγόμενης παράκαμψης Ηρακλείου, δηλαδή στο τμήμα αυτό, το οποίο διχοτομεί σήμερα την πόλη. Θα έλεγα ότι και μετά τη σημερινή συνάντηση βρισκόμαστε σε καλό δρόμο και ο ΒΟΑΚ θα γίνει ένας καλός δρόμος, αλλά το ζήτημα δεν είναι μόνο ο ΒΟΑΚ, είναι να έχουμε μια διπλή ωφέλεια.
Και με βάση το σχέδιο προς το οποίο κατευθυνόμαστε, όπως αυτό συγκεκριμενοποιείται, αποβλέπουμε στην κυκλοφοριακή επανένωση της πόλης, με χαρακτηριστικά τα οποία λείπουν σήμερα, διότι η πόλη σήμερα είναι διαιρεμένη. Κινδύνευε να διαιρεθεί ακόμη περισσότερο με τον κλειστό αυτοκινητόδρομο.
Βρισκόμαστε σε μια πορεία στην οποία, εφόσον επιβεβαιωθούν οι κατευθύνσεις αλλά και οι πολύ συγκεκριμένες επιλογές, θα έχουμε τη δυνατότητα ενός πλέγματος κυκλοφοριακών συνδέσεων, το οποίο θα ωφελήσει την κυκλοφορία στην πόλη, θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια στον ΒΟΑΚ και θα συμβάλει επίσης και στην πολιτική προστασία του Ηρακλείου».