«Προτεραιότητα μας και τώρα και διαχρονικά ήταν να πράττουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο υπέρ των Μηχανικών και πολιτών και να μας νιώθουν ενεργά δίπλα τους» αναφέρει με δηλώσεις της στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1 και τη Μαρία Γιαμπουλάκη η επικεφαλής της παράταξης Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών, κ. Μαρία Λυδάκη, με αφορμή τις εκλογές του Τεχνικού Επιμελητηρίου την ερχόμενη Κυριακή.
«Έχουν γίνει βήματα προς αυτή την κατεύθυνση και από προηγούμενες διοικήσεις, που είχαμε ως πρόεδρο τον Μιχάλη τον Χωραφά πριν από τον Γιώργο τον Ταβερναράκη και μάλιστα εν μέσω πανδημίας, ο οποίος και ανέπτυξε πολλά και σημαντικά θέματα, έκανε ημερίδες, χρήσιμες για την επιμόρφωση των μηχανικών για χρήσεις γης, για φυτεμένα δόματα, κυνηγήσαμε θέματα που αφορούν τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης και τη χρηματοδότηση του» προσθέτει η κ. Λυδάκη τονίζοντας:
«Το Τεχνικό Επιμελητήριο είναι ο θεσμοθετημένος τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας γι’ αυτό και διαχρονικά έχουμε καταθέσει ολοκληρωμένες προτάσεις για τον Βόρειο Οδικό Άξονα και για άλλα σημαντικά έργα. Αυτή όμως είναι η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη όψη του νομίσματος είναι το κόστος. Γιατί εμείς καταθέτουμε τις προάσεις αλλά δεν βγαίνουν τα οικονομικά καταλαβαίνετε πως τα έργα δεν μπορούν να γίνουν».
Αναφορικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης η κ. Λυδάκη υποστηρίζει:
«Χρόνια συζητάμε για τον ΒΟΑΚ και για τον Κεντρικό Οδικό Άξονα Κρήτης. Όταν έχουμε έναν υφιστάμενο άξονα είναι και πιο δύσκολο να βελτιωθεί γιατί έχει να κάνει και με τις απαλλοτριώσεις. Οι απαλλοτριώσεις είναι ένα πολύ κοστοβόρο θέμα και δύσκολο να γίνει. Προφανώς η Κρήτη αξίζει έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο και στο αεροδρόμιο Καστελίου αν δείτε έχουν βρεθεί οι ανάδοχοι και γίνονται έργα, όπου έχει αλλάξει το τοπίο σε μεγάλο βαθμό. Υπάρχει οργασμός εργοταξίων. Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια σημαντική προσπάθεια.
Σε σχέση με αυτό που είπατε για το Cut & Cover είναι το κόστος πολύ μεγάλο κι έχουν ένα περιβαλλοντικό αποτύπωμα αρνητικό, οπότε όλα θα πρέπει να τα ζυγίζουμε».
Αναφερόμενη στις ελλείψεις μηχανικών στο δημόσιο η κ. Λυδάκη υποστηρίζει:
«Δυστυχώς είμαστε ελάχιστοι μηχανικοί σε σχέση με τους μηχανικούς που θα έπρεπε να είμαστε στην υπηρεσία που εργάζομαι. Μπορεί να είμαστε το 1/3 των μηχανικών που ήταν πριν την κρίση. Οι μηχανικοί στην Πολεοδομία ήταν 90 και τώρα είναι 30. Στο τμήμα αδειών είμαστε γύρω στους 5 μηχανικούς, που θα πρέπει να ελέγξουμε θέματα υποθέσεις, έγγραφα, οικοδομικές άδειες, χρήσεις γης, για όλο το δήμο Ηρακλείου, Χερσονήσου, Μαλεβιζίου και τον οικισμό των Αρχανών στο δήμο Αρχανών – Αστερουσίων.
Εμείς δεν επιθυμούμε έναν υδροκέφαλο δημόσιο τομέα, αλλά ένα ευέλικτο δημόσιο, άρτια στελεχωμένο, όπου θα μπορεί να εξυπηρετηθεί καλύτερα ο μηχανικός και ο πολίτης. Και βέβαια καλύτερες αμοιβές, δίκαιη αξιολόγηση, επιμόρφωση. Κάπως έτσι θα αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες προκειμένου να βοηθήσουμε και να συνεισφέρουμε στον ιδιώτη μηχανικό ώστε να κάνουμε πιο εύκολη τη δουλειά του, αλλά και του πολίτη».
Αναφορικά με την παράταξη Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών η κ. Λυδάκη τονίζει:
«Για μένα προσωπικά και για την παράταξη ΔΚΜ, αλλά και για τους υπόλοιπους επικεφαλής θεωρώ ότι ισχύει το ίδιο, αυτό που εισπράττουμε από τους μηχανικούς είναι η ανάγκη τους για επιμόρφωση, σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί και νομίζω ότι είναι από τα πιο σημαντικά και άμεσα πράγματα που πρέπει να κάνουμε και να τους δώσουμε έμφαση.
Γίνεται μια καλή προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση από το Τεχνικό Επιμελητήριο τα τελευταία χρόνια. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι τα τελευταία χρόνια το Επιμελητήριο έχει κάνει το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου των οικοδομικών αδειών το e-adeies. Που πλέον οι μηχανικοί ανεβάζουν τις μελέτες και τις εγκρίσεις κι εμείς τις ελέγχουμε ηλεκτρονικά. Γίνεται η ψηφιοποίηση του αρχείου των Πολεοδομιών προκειμένου να έχουν πρόσβαση οι μηχανικοί. Εκπονείται ένα πολύ μεγάλο έργο για να δημιουργηθεί ένας ψηφιακός χάρτης για όλοι τη χώρα προκειμένου όλοι οι πολίτες να έχουν πρόσβαση. Είναι ένα σύνθετο έργο που σχεδιάζουμε κι έχουμε σκοπό να το υλοποιήσουμε.
Έχουμε ένα πάρα πολύ καλό ψηφοδέλτιο ανανεωμένο σε πολύ μεγάλο ποσοστό, μεγαλύτερο από κάθε άλλης παράταξης, με νέους, αλλά και έμπειρους συναδέλφους, αλλά και με συναδέλφους που ασχολούνται για πρώτη φορά με το Τεχνικό Επιμελητήριο και είναι πάρα πολύ σημαντικό γιατί το κύρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου είχε πληγεί. Τα τελευταία χρόνια όμως έχει γίνει μια πάρα πολύ σημαντική προσπάθεια και πολλή καλή δουλειά να ανακάμψουμε. Έχουμε ένα πολύ δυναμικό ψηφοδέλτιο με νέους συναδέλφους που έχουν όρεξη και δουλειά να βρίσκονται δίπλα στο συνάδελφό μηχανικό και την κοινωνία. Υπάρχουν εξαιρετικές παρατάξεις κι εξαιρετικοί συνάδελφοι καλούμε τους μηχανικούς να προσέλθουν γιατί το τεχνικό επιμελητήριο είναι το σπίτι μας».