Εντυπωσιακή άνοδος πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο τον Απρίλιο, με την Κρήτη να πρωταγωνιστεί!
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για τον Απρίλιο, το οργανωμένο λιανεμπόριο σημείωσε άνοδο τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, με αύξηση 1,9% σε κάθε κατηγορία. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η μέση τιμή παρουσίασε μικρή μείωση κατά 0,1%.
Ισχυρή παρουσία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, αγγίζοντας μερίδιο 27,1% έναντι 72,9% για τα επώνυμα προϊόντα. Ο ρυθμός ανάπτυξης τους άγγιξε το 4,5%, ξεπερνώντας κατά πολύ το 0,9% των επωνύμων.
Πρωταγωνιστούν στις κατηγορίες τροφίμων (27,5%), ειδών καθαρισμού σπιτιού (27%) και καλλυντικών & ειδών ατομικής υγιεινής (21,5%).
Πτωτικές τάσεις σε βασικές κατηγορίες
Παρά την αύξηση στο σύνολο, ορισμένες κατηγορίες παρουσίασαν πτώση στις πωλήσεις. Αλκοολούχα ποτά (-1,1%), είδη προσωπικής υγιεινής (-4,1%) και διάφορα είδη σπιτιού (-2,9%) είδαν τις πωλήσεις τους να υποχωρούν τον Απρίλιο.
Κρήτη: Ηγέτιδα στην ανάπτυξη
Σε γεωγραφικό επίπεδο, η Κρήτη ξεχωρίζει για ακόμη μια φορά, με τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων (4,4%), διπλάσιο από τον μέσο όρο της χώρας. Ακολουθούν η Βόρεια Ελλάδα (χωρίς τη Θεσσαλονίκη) με 2,8%, η Θεσσαλονίκη με 2,3%, η Πελοπόννησος με 1,7%, η Αττική με 1,6% και η Κεντρική Ελλάδα με 0,6%.
Μικρά καταστήματα πρωταγωνιστούν
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατανομή ανά τύπο καταστήματος. Τα μικρά καταστήματα έως 400 τ.μ.κατέγραψαν τον υψηλότερο ρυθμό πωλήσεων (5,8%), ακολουθούμενα από τα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.(3,3%), 400-1.000 τ.μ. (1,3%) και 1.000-2.500 τ.μ. (0,9%).