Το θέμα της «νέας» χάραξης για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης και τη διχοτόμηση που πρόκειται να επέλθει μέσω αυτής στην Μητροπολιτική Ενότητα Ηρακλείου, επαναφέρει με μια αναλυτική και εκτενή επιστολή του ο Ευριπίδης Κουκιαδάκης.
Ο κ. Κουκιαδάκης, επισημαίνει στην επιστολή του το γεγονός ότι για το συγκεκριμένο θέμα υπάρχει ομόφωνη απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ διερωτάται αν τη συγκεκριμένη απόφαση θα στηρίξουν οι υποψήφιοι δήμαρχοι Ηρακλείου και οι υποψήφιοι Περιφερειάρχες Κρήτης.
«Αν και παρακολουθώ με έντονο ενδιαφέρον, όχι όμως και συστηματικά, τις ανακοινώσεις των υποψήφιων δημάρχων Ηρακλείου, διαπίστωσα με ανησυχία ότι οι περισσότεροι εξ αυτών, ακόμη και εκείνοι οι οποίοι ψήφισαν την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δεν έχουν μέχρι τώρα τουλάχιστον, στις προτεραιότητες τους το μείζον αυτό θέμα, ενώ ο Περιφερειάρχης Κρήτης, στην ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ του , με την οποία ανακοίνωσε την πρόθεση του να ζητήσει και από τους πολίτες την ανανέωση της θητείας του αλλά και τις βασικές προτεραιότητες της νέας παράταξης του, αναφέρει για το θέμα αυτό επί λέξει τα εξής:
«Οι προηγούμενες γενιές οραματίζονταν και σχεδίαζαν κομβικά έργα για την ανάπτυξη του νησιού. Η προσφορά τους ανεκτίμητη. Η γενιά η δική μας τα διεκδίκησε, τα ωρίμασε και βρίσκεται πλέον στη φάση υλοποίησης και αξιοποίησής τους» αναφέρει μεταξύ άλλων στην επιστολή του ο κ. Κουκιαδάκης και προσθέτει:
«Τα μεγάλα έργα υποδομής – Αεροδρόμιο, ΒΟΑΚ, Ενεργειακή Διασύνδεση- και οι ολοκληρωμένες παρεμβάσεις -Καινοτομία, Κοινωνική Προστασία, Πολιτισμός, Περιβάλλον και Εκπαίδευση- που υλοποιούνται παράγουν υψηλή προστιθέμενη αξία, η οποία αλλάζει ριζικά τις παραμέτρους ανάπτυξης της Κρήτης. Όμως, η ανάπτυξη εκτός από ευκαιρίες προκαλεί και πιέσεις ακόμα και απειλές. Τα κρίσιμα, λοιπόν, ερωτήματα που θα κληθούμε να απαντήσουμε είναι:
Ø Για το πως η ευημερία των αριθμών θα εκφραστεί σε ευημερία των ανθρώπων.
Ø Για το πως η οικονομική μεγέθυνση θα μετατραπεί σε ποιοτική ανάπτυξη.
Ø Για τον τρόπο μέσα από τον οποίο ο επερχόμενος μετασχηματισμός της Κρήτης θα είναι δίκαιος και συμπεριληπτικός»???
Αναγνωρίζω ότι πρόκειται για ένα είδος Νέου Συμβολαίου με το λαό, προσαρμοσμένο στις νέες πολιτικές και ιδεολογικές ανησυχίες, αναζητήσεις και ανάγκες του «Επιτελικού Κράτους», έτσι, πρέπει να αναμένουμε τις εξειδικευμένες αναφορές του προγράμματος του, για να μην είμαστε άδικοι, λόγω του γενικόλογου χαρακτήρα των διακηρύξεων, όμως, επειδή η παραπάνω γενικόλογη αναφορά της επιστολής, εύκολα μπορεί να ερμηνευτεί ως αποδοχή της αναιτιολόγητης απόφασης της ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, την οποία απέρριψε τόσο το Περιφερειακό Συμβούλιο – το οποίο την επέστρεψε για νέα αξιολόγηση -όσο και το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου, το οποίο άσκησε αίτηση Ακυρώσεως για τη διόρθωση της μελέτης και όχι αίτηση Αναστολής Εκτελέσεως για να μην καθυστερήσει το έργο. Ώστε, με ισότιμο διάλογο με την Κυβέρνηση, τα κόμματα και την κοινωνία κυρίως να δοθεί η βέλτιστη λύση για το σημαντικό αυτό έργο για την ανάπτυξη της Κρήτης.
Μετά από αυτές τις επισημάνσεις θεωρώ ότι το ΜΕΙΖΟΝ ΕΡΩΤΗΜΑ που καλούνται να απαντήσουν οι υποψήφιοι Δήμαρχοι Ηρακλείου αλλά και οι υποψήφιοι Περιφερειάρχες Κρήτης είναι αν θα υποστηρίξουν και με ποιο τρόπο την ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ».
Ο κ. Κουκιαδάκης αναφέρει επίσης ότι στο δημοτικό συμβούλιο «καθίσαμε και μελετήσαμε τη διαδικασία με μεγάλη προσοχή και διαπιστώσαμε ότι μπορεί να υπάρξει μερική υπογειοποίηση 5,2 χιλιομέτρων με τη μέθοδο του cut and cover. Μιλάμε, δηλαδή -για να το πούμε αυτό άλλη μια φορά- για υπογειοποίηση στο σύνολο του πυκνού αστικού ιστού της Πάτρας που είναι και το ζητούμενο. Παράλληλα, άλλα 1,7 χιλιόμετρα είναι περίπου αθροιστικά οι ράμπες ανόδου και καθόδου, ενώ τα επιφανειακά τμήματα συνολικά θα αθροίζουν 3,8 χιλιόμετρα. Διατηρούμε τις 8 υφιστάμενες στάσεις κατά το μήκος του έργου και 6 από αυτές μετατρέπονται σε υπόγειες, ενώ προσθέτουμε επιπλέον στάσεις στο λιμάνι. Ο νέος σχεδιασμός πληροί όλες τις προϋποθέσεις ασφαλείας. Έχουμε διαβάσεις οχημάτων, 10 πεζογέφυρες και καταργούμε όλες τις υφιστάμενες επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις.
Επομένως, τι κάνουμε με αυτό το έργο; Πρώτον, εκπονούμε ένα έργο ρεαλιστικό που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεύτερον, απελευθερώνουμε το κέντρο της πόλης. Δεν θα είναι κομμένη, αν θέλετε, η πόλη στα δύο και θα σας έλεγα ότι αποδίδουμε την Πάτρα πίσω στους Πατρινούς μετά από δεκαετίες. Τρίτον, ανοίγουμε την πόλη με μέτωπο στη θάλασσα. Τέταρτον, πετυχαίνουμε και με περιβαλλοντικούς όρους τη βέλτιστη τεχνικά λύση και με ουσιαστικές παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης. Πέμπτον, διατηρούμε σε λειτουργία τον προαστιακό. Έκτον, ελαχιστοποιούμε την οπτική και την ηχητική όχληση. Έβδομον, ενισχύουμε την ασφάλεια πεζών και οδηγών».