Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς στην υλοποίηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, με στόχο την ολοκλήρωση του έργου έως το 2027.
Προετοιμασία του εδάφους:
Στο πλαίσιο αυτό, έχει εκτιμηθεί ότι οι απαραίτητες “υποστηρικτικές εργασίες” για την έναρξη της κατασκευής θα κοστίσουν περίπου 16,5 εκατομμύρια ευρώ. Το ποσό αυτό εντάχθηκε στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 και θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Οι εργασίες αυτές περιλαμβάνουν:
- Αρχαιολογικές έρευνες: Απαραίτητες για την προστασία της πλούσιας ιστορικής κληρονομιάς της περιοχής.
- Απαλλοτριώσεις: Αποζημίωση ιδιοκτητών για την απαλλοτρίωση εκτάσεων που απαιτούνται για την κατασκευή του δρόμου.
- Μετατοπίσεις δικτύων: Μετακίνηση δικτύων κοινής ωφέλειας (όπως ηλεκτρικά, τηλεπικοινωνιών, ύδρευσης κ.λπ.) που βρίσκονται στην τρέχουσα όδευση του δρόμου.
- Τεχνικές μελέτες: Έλεγχος και έγκριση των τελικών μελετών από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες.
- Νομική υποστήριξη: Παροχή νομικών συμβουλών στην Αναθέτουσα Αρχή για την ομαλή υλοποίηση του έργου.
- Δημοσιεύσεις: Δημοσίευση του διαγωνισμού και κηρύξεων απαλλοτριώσεων στον τοπικό τύπο.
- Αποζημίωση μελών Επιτροπής Διαγωνισμού: Αμοιβή μελών της Επιτροπής που αξιολόγησε τις προσφορές για το έργο.
Στόχος η ολοκλήρωση έως το τέλος του 2025:
Στόχος του Υπουργείου είναι οι εργασίες αυτές να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2025, ώστε να ξεκινήσει απρόσκοπτα η κατασκευή του δρόμου.
Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη αποτελεί τμήμα μίας ευρύτερης προσπάθειας για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ σε ασφαλή αυτοκινητόδρομο.
Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη:
- Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος: Το τμήμα αυτό εκτελείται ως Δημόσιο Έργο με προϋπολογισμό 186 εκατομμύρια ευρώ και μήκος 14,5 χιλιόμετρα.
- Χανιά – Ηράκλειο – Χερσόνησος: Το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο διαγωνισμού και αναμένεται να υπογραφεί στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025. Το μήκος του τμήματος ανέρχεται σε 157 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει και την προαιρετική κατασκευή του τμήματος Χανιά – Κίσσαμος.
Με την ολοκλήρωση όλων των εργασιών, ο ΒΟΑΚ θα αποτελέσει έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, συμβάλλοντας σημαντικά στην ανάπτυξη της Κρήτης.