Γράφει ο Νάσος Ζαχαρόπουλος
Πως μπορούμε να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες που λαμβάνει ο δημότης μέσω ψηφιακών μέσων; Οι τεχνολογίες υπάρχουν, οι δυνατότητες είναι εδώ, έχουν γίνει πράξη; Πριν αρκετές ημέρες κάπου άκουσα στο ραδιόφωνο ότι έχει ήδη προγραμματιστεί η υπηρεσία για την «έξυπνη» στάθμευση μέσα στον Ηράκλειο. Όμορφα, θετικό είναι αυτό, αρκεί να γίνει … οργανωμένα και σωστά.
Τί άλλο θα μπορούσε να γίνει στην ψηφιακή διακυβέρνηση του δήμου; Πέρα από την δέσμευση του Μ. Καραμαλάκη και της ομάδας του, για την υλοποίηση της εβδομαδιαίας ώρας επικοινωνίας των δημοτών με τον ίδιο τον Δήμαρχο και όλους του αντιδημάρχους, η παράταξή μας θα προχωρήσει στην ολική αναδιοργάνωση της λειτουργίας του Δήμου και στο κομμάτι της επικοινωνίας με τους πολίτες. Νομίζω αυτό έχει χαθεί σε τεράστιο βαθμό.
Και ερωτώ, γιατί να μην ενταχθεί (με τα κατάλληλα άτομα) ο Δήμος στην υπηρεσία «Εξυπηρέτηση με τηλεδιάσκεψη από το Δήμο σας» , μέσω του gov.gr? Μόνο εννέα δήμοι προς το παρόν έχουν ενταχθεί σε αυτό το πρόγραμμα σε όλη την Ελλάδα. Είμαστε νέοι άνθρωποι στην εποχή του Ιντερνετ, δουλεύουμε σε επιχειρήσεις, είμαστε ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, διοικούμε ή έχουμε θέσεις ευθύνης, και η τηλεδιάσκεψη μέσω εφαρμογών Zoom, Microsoft Teams, και αντίστοιχες νομίζω πως όλοι το έχουμε κάνει, ιδιαίτερα από την εποχή covid και μετά. Η εργασία εξ’ αποστάσεως έχει πλέον υιοθετηθεί σε όλο τον πλανήτη.
Δεν θα πρέπει να γίνουν οι κινήσεις, ούτως ώστε να φύγει πλέον αυτή η κολλημένη νοοτροπία πως μόνο με φυσική παρουσία μπορεί να κάνω δουλειά σε μια δημοτική υπηρεσία… Ας εισάγουμε άλλες νοοτροπίες στον τρόπο που συμπεριφερόμαστε, μόνο θετικό θα είναι και για τους πολίτες, αλλά και για τους εργαζόμενους.
Να μου πείτε, ας στελεχώσουμε πρώτα τον Δήμο να μπορεί να λειτουργεί σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο, και άσε τις ψηφιακές ευκολίες. Όχι. Παράλληλα γίνονται αυτά, δεν χρειάζεται να μένουμε πίσω σε τέτοια θέματα. Ευτυχώς το gov.gr προσφέρει αρκετές υπηρεσίες ηλεκτρονικών πιστοποιητικών, που πλέον δεν χρειάζεται η φυσική παρουσία του δημότη. Ο Δήμος έχει υλοποιήσει αρκετές αιτήσεις που μπορούν να γίνουν ηλεκτρονικά προς τον δήμο. Η νέα δημοτική αρχή όμως θα πρέπει να ολοκληρώσει το πρόγραμμα των ψηφιακών διευκολύνσεων προς το δημότη, και να κάνει την χρήση τους πιο διευρυμένη στο κοινό.
Υπάρχουν όμως πολλά ακόμη «χαρτιά» που αποτελούν βασική υπηρεσία του δήμου προς τους πολίτες, τα οποία δεν εκδίδονται ψηφιακά. Απαραίτητο για κάθε συμβολαιογραφική πράξη είναι το αγαπημένο σε όλους ΤΑΠ. Τί θα γίνει με το ΤΑΠ; Είναι μια διαδικασία όπου ο κάθε υπάλληλος του δήμου, πρέπει να ελέγξει όλα τα σχέδια του ιδιώτη μηχανικού, πρέπει να υπολογίσει με το χέρι (;), το ποσό για τα δημοτικά Τελη Ακινητης Περιουσίας, όπως και τα Τέλη φωτισμού και καθαριότητας. Συνήθως αυτή η διαδικασία παίρνει περίπου μέχρι και 2 μήνες! Τελευταία, ο χρόνος έχει ίσως βελτιωθεί λίγο, αλλά σε πολλές περιπτώσεις είναι πάνω από μήνα. Μπορεί να γίνει κάτι ούτως ώστε να μειωθεί ο χρόνος έκδοσης αυτής της υπηρεσίας η οποία εμπλέκεται στις περισσότερες συμβολαιογραφικές πράξεις;
Έχει ασχοληθεί κάποιος με αυτό το θέμα; Πρέπει σαν κοινωνία να προσπαθούμε να βρίσκουμε αντιδημάρχους και φίλους για να κάνουμε απλά την δουλειά μας σε εύλογο χρονικό διάστημα;
Μπορεί στις κατάλληλες θέσεις να υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι, εν προκειμένω στην Πολεοδομία…
*Ο Νάσος Ζαχαρόπουλος είναι επιχειρηματίας Τουρισμού, υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με την παράταξη “Ηράκλειο, η πόλη μας”