Η νέα διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου, ξεκινάει νέο προγραμματισμό με βάση τα αιτήματα που διατυπώνονται από διάφορες περιοχές του Ηρακλείου, για πύκνωση των δρομολογίων.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ (ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1)
Αυτό ξεκαθαρίζει ο νέος πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου Γιάννης Σαρουλάκης που μίλησε σήμερα στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1. Και φέρνει παραδείγματα όπως τις Βασιλειές και τη Φοινικιά. Έτσι γίνεται ο προγραμματισμός αυτός, για να προσπαθήσει το Αστικό ΚΤΕΛ να εξυπηρετήσει και αυτόν τον κόσμο. Ζητάει λοιπόν λίγη πίστωση χρόνου από τις περιοχές αυτές.
Στο ερώτημα μας γιατί δεν καλύπτονται μέχρι σήμερα αυτές οι ανάγκες, παρά μόνο κέντρο της πόλης, Μασταμπά και περιοχή Εσταυρωμένου και στη στάση των Βουτών για τις ανάγκες του Πανεπιστημίου Κρήτης, ο Γιάννης Σαρουλάκης λέει πως «αυτές οι περιοχές έχουν αρκετό κόσμο, αλλά όταν ήρθε η κορονοϊός ανέτρεψε τα πάντα, αφού ήταν λιγοστοί οι επιβάτες των λεωφορείων. Και επειδή είμαστε μια ιδιωτική επιχείρηση και δεν έχουμε κρατική επιδότηση για να πούμε «θα βάλουμε 15 λεωφορεία και ας επιστρέφουν όλα άδεια», έπρεπε να το κάνουμε λίγο συντηρητικά. Είχαμε βάλει κάποια έξτρα λεωφορεία. Δεν είχαν απήχηση και αναγκαστήκαμε και τα σταματήσαμε. Μακάρι να κάνουμε την προσπάθεια αυτή σε κάποιες περιοχές, όπως Φοινικιά, Καλλιθέα ή Βασιλειές και να έχουν απήχηση, να καθιερώσουμε τα περισσότερα δρομολόγια».
Για τα δρομολόγια μέσα στην πόλη, ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ είπε ότι «ο πιο σημαντικός στόχος είναι να πείσουμε τον κόσμο να αφήσει το αυτοκίνητο του και να κατεβαίνει με ένα Μέσο Μαζικής Μεταφοράς. Εμείς θέλουμε να κατεβαίνει με το λεωφορείο. Για να λυθεί το κυκλοφοριακό, αυτό πρέπει να γίνει με τα ΜΜΜ και κυρίως το λεωφορείο».
Μάλιστα, γίνεται προσπάθεια συχνότερων δρομολογίων σε αυτές τις περιοχές ώστε για παράδειγμα ένας που μένει στο Μασταμπά να μην παίρνει το αυτοκίνητο του να κατεβαίνει στην πόλη. «Το λεωφορείο σε δέκα λεπτά ή και σε λιγότερο χρόνο είναι στο κέντρο».
Παράλληλα, το Αστικό ΚΤΕΛ έχει σκεφτεί να «σπάσει» και μερικά μακρινά δρομολόγια. Διότι, όπως λέει, μπορεί να εξυπηρετεί ένα μακρινό δρομολόγιο σε μία απομακρυσμένη περιοχή, αλλά επειδή το Ηράκλειο στερείται υποδομών, για να κάνει όλο αυτό τον κύκλο το λεωφορείο θέλει πάρα πολύ χρόνο.
Μας μίλησε για τα εισιτήρια λέγοντας πως δεν μπορεί το Αστικό ΚΤΕΛ να μειώσει τις τιμές τους γιατί αυτές καθορίζονται από το κράτος.
Οδηγοί: Η αγάπη τους για τη δουλειά τους, υπερβαίνει τα προβλήματα
Από την πλευρά του ο Μανόλης Τσαγκαράκης που είναι οδηγός στο Αστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου, λέει πως λόγω του μεγάλου κυκλοφοριακού όγκου των ΙΧ, σίγουρα υπάρχουν καθυστερήσεις. «Προσπαθούμε να βρούμε λύσεις για περισσότερα δρομολόγια για να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τον κόσμο».
Μέχρι σήμερα, σύμφωνα με τον Μανόλη Τσαγκαράκη, «οι ανάγκες μες στην πόλη ήταν περισσότερες. Τώρα σταδιακά έχει επεκταθεί το Ηράκλειο και έτσι πιστεύω ότι το επόμενο διάστημα θα αλλάξει η νοοτροπία και η προοπτική και θα έχουμε πυκνότερα δρομολόγια εκτός του Ηρακλείου».
Το μήνυμα που στέλνει και ο ίδιος προς τους δημότες είναι «χρησιμοποιείτε περισσότερο τα λεωφορεία. Είναι πολύ πιο οικονομικά, πολύ πιο σωστά και προσπαθούμε για το καλύτερο. Και εννοείται πως θα αποφορτιστεί και το κυκλοφοριακό».
Μιλήσαμε όμως και με δημότη των Βασιλειών. Ο Βαγγέλης Ζέρβας μας είπε ότι «σαφώς και πρέπει να είναι συχνότερα τα δρομολόγια. Δε γίνεται να υπάρχει ένα δρομολόγιο το πρωί, ένα το μεσημέρι και ένα το βράδυ. Κανείς δεν μπορεί να αφήσει το αυτοκίνητο του με τρία δρομολόγια την ημέρα».
Ο ίδιος έκανε λόγο για τις ανάγκες της δικής του οικογένειας. «Εμείς ως οικογένεια θα το προτιμούσαμε αυτό και θα το χρησιμοποιούσαμε αν υπήρχαν πιο πυκνά δρομολόγια».
Αναφορικά με το κυκλοφοριακό του Ηρακλείου, μας λέει χαρακτηριστικά πως «τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι σημαντικότατα για την επίλυση του. Εμείς εδώ στο Ηράκλειο δεν καταφέραμε ποτέ να έχουμε συγκοινωνίες τέτοιες που να μην χρειάζεται ο πολίτης να παίρνει τα ΙΧ του και να κατεβαίνουν όλοι και να μποτιλιάρονται όπως και σήμερα που με την ψιχάλα αυτή γίνεται πανικός».
Τέλος για τις τιμές των εισιτηρίων, ο Βαγγέλης Ζέρβας τονίζει κατηγορηματικά ότι θα έπρεπε να υπάρχει από το κράτος μια άλλη πολιτική. «Δε γίνεται στην Αθήνα να είναι στη μισή τιμή το εισιτήριο και να κάνουν διαδρομές 30 χιλιόμετρα τα αστικά. Κι εδώ για δέκα χιλιόμετρα να πληρώνεις σχεδόν τα διπλά».
Εξάλλου, όλοι εκθειάζουν τη δημοτική αρχή του Ηρακλείου, για τη δρομολόγηση των μίνι μπας από το λιμάνι προς το κέντρο της πόλης, καθώς είναι δρομολόγια που βοηθούν εξαιρετικά και τους επισκέπτες ή τους δημότες, όσο και τις ανάγκες μείωσης του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Στα χωριά του δήμου Ηρακλείου
Αλλά και πέρα από τις Βασιλειές, δεν υπάρχει κάλυψη καθόλου σε άλλα χωριά. Για παράδειγμα Σταυράκια και πρώην δήμο Γοργολαΐνη, μας είπαν ότι δεν θα είχε το Αστικό ΚΤΕΛ κόσμο να μεταφέρει. Αντιθέτως, από Βούτες μας είπαν, ότι θα ήθελαν να πηγαίνει εκεί το Αστικό λεωφορείο γιατί υπάρχει κόσμος που θέλει να χρησιμοποιεί το λεωφορείο αλλά μέχρι στιγμής μόνο το σχολικό περνάει από το χωριό τους.
Άλλωστε από τη στιγμή που το λεωφορείο πηγαίνει μέχρι το Πανεπιστημίο, θα μπορούσε να γίνει η επέκταση του δρομολογίου και προς το χωριό τους χωρίς να επιστρέφει άδειο.
Βασιλειές: «Θα είναι προς όφελος του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου»
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος των Βασιλειών Στέλιος Χουρδάκης, λέει στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 ότι σίγουρα θα έχει όφελος και το ίδιο το ΚΤΕΛ αν αυξήσει τα δρομολόγια προς και από τις Βασιλειές.
«Μην ξεχνάτε ότι οι Βασιλειές έχουν 1.680 κατοίκους και είναι δίπλα και ο Άγιος Βλάσης με 700 κατοίκους. Επομένως θα υπάρχει αρκετός κόσμος που μπαίνει στο λεωφορείο για να κατεβαίνει ή να επιστρέφει από το κέντρο της πόλης».