Μετά από μια μακρά περίοδο αναμονής, η οποία εκκίνησε τον Μάιο, αναμένεται να ανοίξουν σήμερα, εκτός απροόπτου, οι προσφορές για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.
Το όλο θέμα το τελευταίο διάστημα βρίσκονταν στα χέρια του πρωθυπουργού, ο οποίος και δέχονταν μεγάλες πιέσεις, αλλά και κριτική για μεθοδεύσεις.
Ήδη από το Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου, ο Ευάγγελος Μυτιληναίος είχε εξαπολύσει δριμεία κριτική προς την κυβέρνηση, μιλώντας εμμέσως για μεθοδεύσεις και για διαδικασίες που δεν είχαν ξανασυμβεί στην Ελλάδα.
Μάλιστα μέχρι χθες, κανείς δεν γνώριζε τι ακριβώς θα συμβεί με τον Βόρειο Οδικό Άξονα, αφού δεν υπήρχε καμία σχετική ενημέρωση. Στο παρασκήνιο βέβαια επιχειρούνταν λύσεις με τον ίδιο τον πρωθυπουργό να προσπαθεί να δώσει λύσεις σε ένα σύνθετο κομμάτι.
Στο πλαίσιο αυτό, οι δύο ισχυροί εργολάβοι της Ελλάδας, Ευάγγελος Μυτιληναίος και Γιώργος Περιστέρης φέρονται να έχουν περάσει ήδη την πόρτα του Μεγάρου Μαξίμου, επειδή γίνεται αντιληπτό πως η κατασκευή του έργου είναι τόσο σύνθετη και περιλαμβάνει τόσα συνοδά έργα που είναι αδύνατο να υλοποιηθεί από μία και μόνη εταιρία. Η συνάντηση ωστόσο δεν πήγε τόσο καλά όσο αναμένονταν, αφού ο Ευάγγελος Μυτιληναίος φέρεται να αποχώρησε μαινόμενος.
Όλα αυτά πάντως φαίνεται να τελειώνουν αφού σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν κληθεί σήμερα και οι τρεις φορείς που συμμετέχουν στην σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία του υπουργείου Υποδομών, προκειμένου να ανοίξουν οι τεχνικές προσφορές.
Θα ακολουθήσει η δεκαήμερη περίοδος κατάθεσης τυχόν ενστάσεων και στη συνέχεια θα ανοίξουν και οι οικονομικές προσφορές.
Στην μάχη για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ (αυτοκινητόδρομος μήκους 157,5 χλμ.) συμμετέχουν η ΓΕΚ Τέρνα και οι κοινοπραξίες Άκτωρ Παραχωρήσεις – Mytilineos και Άβαξ – EGIS – Meridiam (Ένωση Ιδομενέας).