Το προσεχές καλοκαίρι αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής η οποία πλέον βρίσκεται σε φάση δοκιμών από τα τέλη του 2024.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από τον ΑΔΜΗΕ, μετά την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του εξοπλισμού των Σταθμών Μετατροπής και την επιτυχή δοκιμή ηλέκτρισης του συνόλου του καλωδιακού συστήματος 500 kV μεταξύ των δυο άκρων της διασύνδεσης, πλέον ολοκληρώνονται οι προκαταρκτικές δοκιμές εξοπλισμού, καθώς και οι δοκιμές λειτουργίας των υποσυστημάτων των Σταθμών Μετατροπής. Επιπλέον, ολοκληρώνονται οι δοκιμές του εξοπλισμού των Σταθμών Ηλεκτροδίων στη Σταχτορρόη Αττικής και την Κορακιά Ηρακλείου.
Με την ολοκλήρωση των δοκιμών εξοπλισμού το προσεχές διάστημα, αναμένεται η εκκίνηση των δοκιμών λειτουργίας του συστήματος (System Tests), με την ενσωμάτωση της νέας διασύνδεσης, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Λειτουργίας και Ελέγχου Συστήματος του ΑΔΜΗΕ, που αποτελεί την τελευταία και πιο κρίσιμη διαδικασία πριν την ένταξη του έργου σε κανονική λειτουργία.
Τις προηγούμενες ημέρες στελέχη του ΑΔΜΗΕ και της θυγατρικής εταιρείας και φορέα υλοποίησης της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, AriadneInterconnection, πραγματοποίησαν επιθεώρηση στον Σταθμό Μετατροπής στη Δαμάστα Ηρακλείου.
Ο Γενικός Διευθυντής Λειτουργίας, Υποδομών και Αγοράς κ. Δημήτρης Μίχος, ο Διευθυντής Έργου της Ariadne Interconnection κ. ‘Αγγελος Σταματέλος, ο Διευθυντής Λειτουργίας και Ελέγχου Συστήματος κ. Βασίλειος Ζιώγας και ο Διευθυντής Νέων Έργων Μεταφοράς του Διαχειριστή κ. Μιχάλης Χατζηπάνος, περιηγήθηκαν στις εγκαταστάσεις της νέας υποδομής, όπου βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι δοκιμές του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού.
Τα στελέχη του ΑΔΜΗΕ και της AriadneInterconnection επιθεώρησαν επίσης τον νέο υποσταθμό υψηλής τάσης 150 kV στη Δαμάστα, ο μεγαλύτερος που έχει κατασκευαστεί στην Κρήτη με 17 πύλες, με την ηλέκτρισή του να αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα.
Ο πλήρως ψηφιοποιημένος υποσταθμός, που κατασκευάστηκε με σύγχρονη τεχνολογία κλειστού τύπου (GIS), είναι κρίσιμος για τη σύνδεση των Σταθμών Μετατροπής της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής με το ηλεκτρικό δίκτυο του νησιού.
Σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ η υλοποίηση της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής πραγματοποιήθηκε από αναδόχους παγκόσμιας κλάσης όπως οι Siemens Energy, Nexans, Prysmian και ΝΚΤ, ενώ για την πόντιση των υποβρυχίων καλωδίων χρησιμοποιήθηκαν τα δύο πλέον σύγχρονα πλοία παγκοσμίως, Aurora και Leonardo da Vinci.
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.