ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Σάββατο, 06/12/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ
    • ΜΙΛΗΣΑΝ ΣΤΟ 103.1
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Πρώτη Είδηση»Γιατί δεν έχουν αρχίσει ακόμα τα έργα στον ΒΟΑΚ

    Γιατί δεν έχουν αρχίσει ακόμα τα έργα στον ΒΟΑΚ

    29/12/2023, 11:02 μμ3 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email

    “Σε κανένα από τα τμήματα του ΒΟΑΚ που έχουν δημοπρατηθεί, δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει οι διαδικασίες, καθώς δεν έχουν δοθεί στους αναδόχους οι προκαταβολές προκειμένου να μπουν σε εκκίνηση τα έργα”,  αναφέρει στο Capital.gr υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλου κατασκευαστικού Ομίλου σχετικά με την καθυστέρηση έναρξης των εργασιών για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

    Πρόκειται για το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος – Νεάπολη, όπου η σύμβαση υπεγράφη τον περασμένο Απρίλιο με ανάδοχο σχήμα τις: ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat. 

    Το εν λόγω τμήμα είναι μήκους 22,5 χλμ. και με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα αυξήθηκε το κόστος του έργου (που καταγράφεται ως δημόσια δαπάνη) κατά 16,5 εκατ. ευρώ και ανέρχεται πλέον στα 255,2 εκατ. ευρώ.

    Αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης είναι η εκτέλεση του έργου “Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης – Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του τμήματος “Χερσόνησος – Νεάπολη”, με Σ.Δ.Ι.Τ.”. Η αποπληρωμή του τελικού ποσού θα γίνεται με σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο για χρονικό διάστημα 30 ετών.

    Το δεύτερο τμήμα που δεν έχει ακόμη και αυτό ξεκινήσει είναι το τμήμα Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος, όπου ανάδοχος έχει αναδειχτεί από τον Σεπτέμβριο του 2022 η ΑΚΤΩΡ. 

    Το έργο, προϋπολογισμού 169 εκατ. ευρώ, αποτελεί μέρος του συνολικού Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης που θα διασυνδέσει την Κρήτη από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, με συνολικό μήκος 300 χιλιομέτρων περίπου και εκτελείται ως δημόσιο έργο.

    Η κατασκευή του νέου αυτού τμήματος με μήκος περί τα 14,5 χλμ. θα συμπληρώσει τον αυτοκινητόδρομο, ενώ ταυτόχρονα θα τον μετατρέπει σε κλειστό οδικό άξονα με τη βελτίωση και διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος.

    “Δυσκολίες” υπάρχουν  και για το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος, μήκους 157 χιλιομέτρων του οποίου ο διαγωνισμός γίνεται με τη μέθοδο της παραχώρησης.

    Πρόκειται για το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, καθώς θα εξυπηρετεί τις τρεις μεγαλύτερες πόλεις της Κρήτης, δηλαδή Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο.

    Οι προσφορές για το έργο, του οποίου ο προϋπολογισμός από τα 1,3 δισ. ευρώ έχει αυξηθεί στα 1,75 δισ. ευρώ, κατατέθηκαν τον Μάιο του 2023.

    Το οικονομικό παρών έδωσαν η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με τη Μυτιληναίος, η ΑΒΑΞ με δύο γαλλικές εταιρείες, την Egis Project και το επενδυτικό fund Meridiam, και αυτόνομα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

    Οι προσφορές δεν έχουν ανοίξει ακόμη καθώς, όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς, οι συζητήσεις σε κυβερνητικό επίπεδο με τους κατασκευαστικούς Ομίλους για το πώς θα μπορούσε να κατασκευαστεί το έργο, δεν φαίνεται να έχουν καταλήξει.

    Προβληματισμός υπάρχει και για το κόστος, καθώς σύμφωνα με στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, τα χρήματα που έχουν εξασφαλιστεί για το έργο δεν επαρκούν με δεδομένη και την αύξηση του κατασκευαστικού κόστους, ενώ και το κόστος που καλείται να καλύψει ο παραχωρησιούχος υπό τη δεδομένη χρηματοοικονομική κατάσταση είναι μεγάλο.

    ΠΗΓΗ: Capital

    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΝέα εποχή στον ΟΠΕΚΕΠΕ και την αγροτική ανάπτυξη μετά την παραίτηση Σημανδράκου
    επομενο Δύσκολες ώρες για την 17χρονη και τους γονείς της

    σχετικα νεα

    Το στοίχημα για την ανάπτυξη για το φετινό 4ο τρίμηνο – Τι λένε οι αριθμοί

    06/12/2025, 6:51 μμ

    Κυρ. Μητσοτάκης: Η κυβέρνηση είναι ανοιχτή στον διάλογο με τους αγρότες

    06/12/2025, 4:53 μμ

    Κατατέθηκαν στη Βουλή οι συμβάσεις για Εγνατία, Αττική Οδό και Νέο Αεροδρόμιο Ηρακλείου

    06/12/2025, 4:12 μμ

    Η Εφορία αλλάζει: Ο ρόλος του ChatGPT και των Βig Data και τι σημαίνουν για τους φορολογούμενους

    06/12/2025, 2:14 μμ

    Άδειαζε παγκάρι και συνελήφθη 22χρονος

    06/12/2025, 12:14 μμ

    Θλίψη στα Χανιά: Νεκρός από τροχαίο 45 χρονος αθλητής

    06/12/2025, 10:15 πμ
    Ροη ειδησεων

    Το στοίχημα για την ανάπτυξη για το φετινό 4ο τρίμηνο – Τι λένε οι αριθμοί

    06/12/2025, 6:51 μμ

    Τραγωδία στον Άγιο Λέοντα Ζακύνθου: Νεκρό 18μηνο παιδί μετά από επίθεση σκύλου

    06/12/2025, 6:15 μμ

    Νοσοκομείο Χανίων: «Ντροπή… Ντροπή και μόνο Ντροπή!»

    06/12/2025, 5:33 μμ

    Κυρ. Μητσοτάκης: Η κυβέρνηση είναι ανοιχτή στον διάλογο με τους αγρότες

    06/12/2025, 4:53 μμ

    Κατατέθηκαν στη Βουλή οι συμβάσεις για Εγνατία, Αττική Οδό και Νέο Αεροδρόμιο Ηρακλείου

    06/12/2025, 4:12 μμ

    Τέλη κυκλοφορίας 2026: Καμία παράταση φέτος – Πότε λήγει η προθεσμία

    06/12/2025, 3:35 μμ

    Αυτές είναι οι κορυφαίες ταινίες για το 2025 σύμφωνα με το AFI

    06/12/2025, 2:56 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης
    Ταυτότητα

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live
    Όροι Χρήσης
    Πολιτική Απορρήτου

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

    Διαχείριση Συγκατάθεσης
    Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
    Λειτουργικά Πάντα ενεργό
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
    Προτιμήσεις
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
    Στατιστικά
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
    Εμπορικής Προώθησης
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
    Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
    Προβολή προτιμήσεων
    {title} {title} {title}