Η θερμοκρασία ανεβαίνει, το ίδιο και οι αφίξεις από το εξωτερικό. Οι επιχειρηματίες του τουρισμού παρακολουθούν με αγωνία την πορεία των εσόδων, αλλά και την εξέλιξη της ζήτησης, η οποία καταγράφει διακυμάνσεις.
Όπως σημειώνουν στο Capital.gr φορείς της αγοράς, κάποιες τάσεις που άρχισαν να διαφαίνονται από τις προηγούμενες σεζόν, έχουν φέτος παγιωθεί. Μεταξύ αυτών, ο αυξημένος ρυθμός κρατήσεων μέχρι και το Μάρτιο (λόγω του early booking που συνοδεύεται από εκπτώσεις έως και 15-20% στις τιμές των ταξιδιωτικών πακέτων) και το απότομο “φρένο” της ζήτησης τους μήνες Απρίλιο και Μάιο.
Οι πληροφορίες λένε πως κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025 ο ρυθμός των προκρατήσεων “έτρεχε” με +10% σε σχέση με πέρσι (και ακόμη πιο υψηλά σε Κρήτη και Ρόδο), αλλά πλέον οι ταξιδιώτες περιμένουν τις last minute προσφορές, στις οποίες προχωρούν οι ξενοδόχοι προκειμένου να πετύχουν υψηλότερες πληρότητες.
Έτσι, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ακόμη οι κρατήσεις για τον Αύγουστο δεν είναι ικανοποιητικές, υπάρχει όμως μεγάλο περιθώριο ανάκαμψης, όπως προβλέπουν. “Το ζητούμενο εντούτοις είναι σε τι τιμές θα δοθούν τα δωμάτια τον Ιούλιο και τον Αύγουστο” σημειώνουν οι ξενοδόχοι.
Παράλληλα, φαίνεται πως και η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη θα εξακολουθεί να δέχεται πιέσεις προς τα κάτω, ενώ οι επισκέπτες συνεχίζουν να περιορίζουν τη διάρκεια των ταξιδιών τους, πραγματοποιώντας λιγότερες διανυκτερεύσεις.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το πρώτο τρίμηνο του 2025 παρουσίασε θετική εικόνα: η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 5,4%, φτάνοντας τα 2,46 εκατομμύρια επισκέπτες έναντι 2,33 εκατ. την ίδια περίοδο του 2024. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 4,4%, αγγίζοντας τα 1,073 δισ. ευρώ.
Επιπλέον, την περίοδο Ιανουαρίου–Απριλίου 2025 καταγράφηκαν 3,2 εκατομμύρια διεθνείς αεροπορικές αφίξεις – αύξηση 6,5% ή 197 χιλιάδων ατόμων σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του προηγούμενου έτους.
Το 2024, η Ελλάδα κατέγραψε 36 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις (μη συμπεριλαμβανομένων των επιβατών κρουαζιέρας), αριθμός αυξημένος κατά 9,8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και 6% υψηλότερος σε σχέση με το 2019. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις – εξαιρουμένων των εσόδων από την κρουαζιέρα – διαμορφώθηκαν στα 20,6 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 4,3%. Η δραστηριότητα στον τομέα της κρουαζιέρας παρουσίασε θεαματική άνοδο, με έσοδα που ανήλθαν σε 1,1 δισ. ευρώ (+31,2%).
Συνολικά, τα τουριστικά έσοδα για το 2024 έφτασαν τα 21,7 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 5,4% σε σχέση με το 2023.
Παρά τις θετικές επιδόσεις ωστόσο, παρατηρήθηκε μείωση της μέσης κατά κεφαλή δαπάνης (εκτός κρουαζιέρας), η οποία υποχώρησε στα 573 ευρώ από 603 ευρώ το 2023 – δηλαδή πτώση κατά 30 ευρώ ή 5,1%.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.