Στον σχεδιασμό νέων πρότυπων υπηρεσιών φορολογικής εξυπηρέτησης προχωρά η ΑΑΔΕ, επιδιώκοντας να καταστούν τα καταστήματα της φορολογικής διοίκησης πιο “φιλικά” προς τον πολίτη. Βασικός στρατηγικός στόχος της ΑΑΔΕ είναι η συνεχής βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και για τον σκοπό αυτό επενδύει στην οργάνωση των υπηρεσιών που παρέχει, τη βελτίωση των διαδικασιών εξυπηρέτησης και τη μετεξέλιξη των φορολογικών Υπηρεσιών.
Όπως ανέφερε ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργος Πιτσιλής, μιλώντας πρόσφατα στο 13ο Tax Forum στη Θεσσαλονίκη, η στρατηγική της ΑΑΔΕ έχει δύο άξονες: ο πρώτος είναι η ύπαρξη ψηφιακών εργαλείων για τα πάντα και ο δεύτερος η ύπαρξη καναλιών φυσικής εξυπηρέτησης για όσους δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε αυτά τα εργαλεία”. Πρόσθεσε μάλιστα ότι “χτίζονται” ειδικοί χώροι, με έμφαση σε Αττική και Θεσσαλονίκη και με πρόσβαση σε κοινόχρηστους υπολογιστές, για την παροχή πληροφοριών και εξηγήσεων στους πολίτες, ενώ ταυτόχρονα εξετάζεται σειρά παρεμβάσεων για ειδικά κοινά όπως για παράδειγμα οι πολίτες με κωφαλαλία.
Τα οφέλη από τις νέες υπηρεσίες
Η αναβάθμιση των καταστημάτων της ΑΑΔΕ, θα εστιάζει τόσο στην ανανέωση της αισθητικής όσο και στην αναβάθμιση της λειτουργικότητάς τους και αναμένεται να φέρει πολλαπλά οφέλη, τόσο στην οπτική των πολιτών που συναλλάσσονται με τις δημόσιες υπηρεσίες, όσο και των στελεχών τους.
Σύμφωνα με απόφαση για την ένταξη του Έργου “Σχεδιασμός Νέων Πρότυπων Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης της ΑΑΔΕ” στο Ταμείο Ανάκαμψης, το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης στοχεύει στην άμεση και αποτελεσματική ανταπόκριση στις ανάγκες του πολίτη,μέσα από τον ανασχεδιασμό των σημείων εξυπηρέτησης της φορολογικής διοίκησης.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην απόφαση μέσω του έργου προκύπτουν πολλαπλά άμεσα και έμμεσα:
– Η αναβάθμιση των καταστημάτων και των υποδομών θα οδηγήσει σε πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων, μειώνοντας τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και τις ουρές.
– Η βελτίωση της αισθητικής και της οργάνωσης του χώρου εργασίας θα προάγει την ευεξία και ικανοποίηση των υπαλλήλων
– Η αναβάθμιση των καταστημάτων σε νέες “Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης”, θα οδηγήσει σε μια σημαντική μείωση της γραφειοκρατίας και σε πιο εύχρηστες και αποτελεσματικές διαδικασίες.
– Με την καλύτερη οργάνωση των υπηρεσιών, ο χρόνος που απαιτείται για τη διεκπεραίωση των υποθέσεων των πολιτών θα μειωθεί σημαντικά.
– Η ενσωμάτωση ψηφιακής τεχνολογίας θα ενισχύσει την αποδοτικότητα των διαδικασιών, καλύπτοντας πιο αποτελεσματικά τις σύγχρονες ανάγκες των πολιτών.
– Ένα φροντισμένο και σύγχρονο περιβάλλον θα βελτιώσει την εικόνα των δημόσιων υπηρεσιών, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη του κοινού
– Με την αναβάθμιση των καταστημάτων, οι φορολογούμενοι θα μπορούν να αποκτούν ευκολότερα πληροφορίες και υποστήριξη για φορολογικά θέματα.
– Η αναβάθμιση των καταστημάτων θα διευκολύνει τη διαδικασία επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με τις φορολογικές αρχές, επιτρέποντάς τους να εκπληρώνουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις με λιγότερη γραφειοκρατία και να νιώσουν πιο ασφαλείς και να αποκτήσουν κίνητρα για να επενδύσουν στην ανάπτυξή τους.