Έκλεισαν οι κάλπες στη Γερμανία με τη Χριστιανοδημοκρατική Ενωση (CDU/CSU) να επικρατεί, σύμφωνα με τα πρώτα exit polls, με 28,5% και την ακροδεξιά AfD να έρχεται δεύτερη με 20%.
Στην τρίτη θέση το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα με την Αριστερά (Die Linke) να αγγίζει το 9% στις σημερινές εκλογές.
Αναλυτικά:
CDU (Χριστιανοδημοκράτες): 28,5%
AfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία): 20%
SPD (Σοσιαλιστές): 16,5%
Πράσινοι: 12%
FDP (φιλελεύθεροι Ελεύθεροι Δημοκράτες): 5%
Die Linke (Αριστερά): 9%
Τα exit polls εκτιμάται ότι δεν θα είναι τόσο ακριβή. Αρκετοί ψηφοφόροι είπαν ότι δεν είχαν αποφασίσει και ένας αριθμός ψηφοφόρων θα μετέχει στη διαδικασία με επιστολική ψήφο.
Αλίς Βάιντελ: Οι επόμενες εκλογές θα έρθουν πολύ νωρίτερα και θα ξεπεράσουμε το CDU
Ικανοποιημένη εμφανίστηκε μετά την ανακοίνωση των exit polls η αρχηγός του ακροδεξιού AfD Αλίς Βάιντελ.
«Οι επόμενες εκλογές θα έρθουν πολύ νωρίτερα και θα ξεπεράσουμε το CDU», δήλωσε η Βάιντελ, που δεν έκρυψε τις φιλοδοξίες της για συμμετοχή στην κυβέρνηση, αν και κάτι τέτοιο έχει αποκλειστεί από κάθε άλλο κόμμα.
Πώς σχηματίζεται η κυβέρνηση στη Γερμανία
Σε περίπτωση που ένα κόμμα κερδίσει το 50%, τότε έχει αρκετούς βουλευτές για να επιβάλλει την ατζέντα του και να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις, κάτι που φυσικά είναι απίθανό ακόμα και σε όχι και τόσο ταραχώδεις πολιτικά περιόδους.
Έτσι, τα κόμματα στη Γερμανία συνηθίζουν να συνεργάζονται με ένα ή και περισσότερα μικρά κόμματα για να σχηματίσουν συνασπισμούς και να ελέγξουν την Μπούντεσταγκ.
Παραδοσιακά, καγκελάριος γίνεται ο υποψήφιος του κόμματος με τις περισσότερες ψήφους και ο επικεφαλής του κόμματος, που γίνεται κυβερνητικός εταίρος, αναλαμβάνει το χαρτοφυλάκιο του Υπουργείου Εξωτερικών.
Ο καγκελάριος αποφασίζει τα πρόσωπα που θέλει στο υπουργικό του συμβούλιο και στη συνέχεια ο Πρόεδρος της χώρας, εν προκειμένω ο Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ, δίνει εντολή σχηματισμού κυβέρνησης.
Καγκελάριος μπορεί να γίνει οποιοσδήποτε Γερμανός πολίτης άνω των 18 ετών. Δεν απαιτείται να έχει εκλεγεί στην Μπούντεσταγκ, αλλά πρέπει να έχει τη στήριξη της πλειοψηφίας των βουλευτών.
Η πρώτη συνεδρίαση της Μπούντεσταγκ πρέπει να πραγματοποιηθεί το πολύ 30 ημέρες ύστερα από τις εκλογές.
Ποιος είναι ο Φρίντριχ Μερτς;
Ο ηγέτης του CDU Φρίντριχ Μερτς είναι το πιθανότερο να είναι ο επόμενος καγκελάριος της Γερμανίας.
Κάποτε παραγκωνισμένος από τη Μέρκελ, ο Μερτς αγαπά τα ιδιωτικά αεροπλάνα, μισεί τη φορολογική γραφειοκρατία και υποστηρίζει την Ουκρανία, παρατηρεί ο Guardian.
Ήταν αναμφισβήτητα πιο γνωστός για την πρότασή του στις αρχές της δεκαετίας του 2000 να μειωθούν δραστικά οι γερμανικοί φορολογικοί κανόνες ώστε να χωράνε στο πίσω μέρος ενός σουβέρ μπύρας. Το ίδιο ακριβώς σουβέρ πάνω στο οποίο έγραψε την πολιτική αυτή φυλάσσεται σήμερα στα αρχεία του Οίκου Ιστορίας της Γερμανίας στη Βόννη.
Πηγή: imerisia.gr
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.