Ο Βασίλης Κοκοτσάκης, δικαστικός πραγματογνώμονας οικογενειών των θυμάτων των Τεμπών, μιλά για τις εξελίξεις στην υπόθεση με τις νέες αποκαλύψεις ηχητικού ντοκουμέντου και την ανακοίνωση-παρέμβαση μαθητών και διδασκόντων του 2ου Λυκείου Ηρακλείου με την οποία ζητούν από όλους τους εμπλεκομένους να φωτίσουν πλήρως την υπόθεση.
Μιλώντας στο Θέμα Κρήτης 103.1 και στην εκπομπή «Πίσω Σελίδες» με τον Μάριο Διονέλλη, τονίζει ότι ο κόσμος γενικά είναι ανενημέρωτος για την υπόθεση καθώς η πλευρά των οικογενειών δεν «περνάει» στα ΜΜΕ και συμπληρώνει ότι είναι διαθέσιμος να βρεθεί στο σχολείο και να ενημερώσει την τοπική κοινότητα για όλες τις συνθήκες και τις εξελίξεις.
Ο ίδιος επαναλαμβάνει τον ισχυρισμό του ότι τουλάχιστον 30 άνθρωποι σκοτώθηκαν από την μεγάλη φωτιά που δεν γίνεται να προκλήθηκε από έλαια μηχανής και επισημαίνει τα επιστημονικά ευρήματα και στοιχεία που επιβεβαιώνουν τον ισχυρισμό αυτόν.
Για τα ηχητικά ντοκουμέντα, αναφέρεται στο τεχνικό κομμάτι των εφαρμογών κινητών με την ανίχνευση σύγκρουσης, μέσω των οποίων έγιναν οι κλήσεις στο 112 αμέσως μετά τη σύγκρουση και οι οποίες είναι καταγεγραμμένες και δίνουν επιπλέον στοιχεία και πληροφορίες για το τι και πως συνέβη. Μία ένδειξη που υπάρχει είναι ότι δεν φαίνεται στις πρώτες στιγμές μετά τη σύγκρουση να υπάρχει καπνός, αλλά αντίθετα ακούγεται η φωνή να λέει ότι «έχω ελάχιστο οξυγόνο».
Όπως επισημαίνει, όταν υπάρχουν εύφλεκτα φορτία στα τρένα, νόμιμα ή παράνομα, συνήθως τα τοποθετούν στα πρώτα βαγόνια προκειμένου να αποφεύγονται οι κραδασμοί. Όταν ο μηχανοδηγός διαπίστωσε ότι επίκειται σύγκρουση, προσπάθησε να ενεργοποιήσει την ακαριαία πέδη, με αποτέλεσμα να «χοροπηδήσουν» οι μηχανές, να σπάσουν να ανακουφιστικά λόγω της μεγάλης πίεσης που δημιουργήθηκε και τελικά να «σκάσουν» τα βαγόνια που μετέφεραν το εύφλεκτο υλικό.
Επιπλέον υποστηρίζει ότι για να γίνει άμεσα η ανάφλεξη σημαίνει ότι το σημείο σύγκρουσης ήταν ίδιο με αυτό που είχαν τοποθετηθεί τα συγκεκριμένα βαγόνια και καταρρίπτει τον ισχυρισμό ότι η έκρηξη έγινε λόγω του ελαίου σιλικόνης που έχουν ακόμα οι μηχανές, καθώς δεν είχε επηρεαστεί από τις υψηλές θερμοκρασίες ενώ υπογραμμίζει ότι η ποσότητα του υλικού αυτού δεν δικαιολογεί την έλλειψη οξυγόνου που δημιουργείται όταν αυτό απορροφάται από μια έκρηξη.
Τέλος αναφέρεται στο ξε-μπάζωμα του σημείου της σύγκρουσης που κατέστησε σχεδόν αδύνατο να βρεθούν πολλά χημικά στοιχεία, σημειώνοντας ότι τα στοιχεία που έχουν συλλέξει θα κατατεθούν στο δικαστήριο ενώ τονίζει ότι γίνεται μια ακόμα νομική μάχη για να συμπεριληφθεί στο κατηγορητήριο η κατηγορία της παράνομης μεταφοράς επικίνδυνων υλικών.