ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Τρίτη, 04/11/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ
    • ΜΙΛΗΣΑΝ ΣΤΟ 103.1
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Ελλάδα»Αύξηση εισιτηρίων 12%-15% από 1η Μαΐου προαναγγέλουν οι ακτοπλόοι

    Αύξηση εισιτηρίων 12%-15% από 1η Μαΐου προαναγγέλουν οι ακτοπλόοι

    21/01/2025, 7:26 πμ3 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email
    Your browser does not support the video tag.
    Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος,  μιλώντας στην ΕΡΤ σχετικά με τον νέο κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα καύσιμα στη ναυτιλία, τις οικονομικές επιπτώσεις και τις προτάσεις για την αντιμετώπισή τους, προανήγγειλε αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, κυρίως λόγω της αύξησης του κόστους των καυσίμων.

    Νέος κανονισμός για τα καύσιμα στη Μεσόγειο

    “Από τον Μάιο του 2025 μπαίνει σε εφαρμογή ένας νέος κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου τα πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο θα πρέπει να αλλάξουν τύπο καυσίμου, να φύγουν δηλαδή από τον σημερινό τύπο και να πάνε σε έναν τύπο που έχει χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο”, δήλωσε ο κ. Θεοδωράτος. Ο νέος αυτός τύπος καυσίμου είναι κατά 35-40% ακριβότερος, γεγονός που θα επιφέρει σημαντική αύξηση στο λειτουργικό κόστος των πλοίων. “Ένα μέρος αυτής της αύξησης θα περάσει στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο. Το λειτουργικό κόστος των καυσίμων είναι το 50% – 45% του κόστους λειτουργίας ενός πλοίου. Από το 2009 μέχρι και σήμερα έχουμε τεράστιες αλλαγές στο κόστος λειτουργίας, είτε αυτό προέρχεται από το καύσιμο, είτε προέρχεται από την αύξηση του μισθολογικού κόστους, είτε προέρχεται από την αύξηση των ανταλλακτικών και των επισκευών των πλοίων”, εξήγησε, διευκρινίζοντας ότι ο κανονισμός αφορά τα μεγάλα φέρι που ταξιδεύουν στις Κυκλάδες, την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα και το Βόρειο Αιγαίο.

    Περιβαλλοντικά τέλη και διαφοροποιήσεις

    Ο κ. Θεοδωράτος ανέφερε ότι “υπάρχουν δύο κανονισμοί. Ο ένας αφορά το διοξείδιο του άνθρακα, όπου κάθε τόνος πετρέλαιο που καταναλώνει το πλοίο εκπέμπει τρεις τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Ο άλλος αφορά τη μείωση του θείου”.
    Εξήγησε πως οι γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής υπόκεινται ήδη σε περιβαλλοντικό τέλος για το διοξείδιο του άνθρακα, ενώ οι γραμμές κάτω από 200.000 κατοίκους εξαιρούνται προσωρινά. “Για τις γραμμές της Κρήτης, όπου ισχύουν και τα δύο τέλη, οι αυξήσεις θα είναι γύρω στο 12-15%”, πρόσθεσε.
    Προτάσεις για την αντιμετώπιση των αυξήσεων
    Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ παρουσίασε προτάσεις για τη μείωση του κόστους, αναφέροντας: Επιδότηση της διαφοράς καυσίμου: “Να καλυφθεί η διαφορά του κόστους του νέου καυσίμου από το παλαιό, ώστε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να αγοράζουν το νέο καύσιμο στην τιμή του παλαιού”. Ενίσχυση του μεταφορικού ισοδύναμου: “Να επιστρέφεται ένα μέρος του ναύλου στους νησιώτες”. Επιδότηση εργοδοτικών εισφορών: “Όπως γίνεται στην Ιταλία, να επιδοτούνται οι εργοδοτικές εισφορές των ακτοπλοϊκών εταιρειών”. Οικονομικές προκλήσεις και ανάγκη για λύσεις Ο κ. Θεοδωράτος τόνισε ότι οι αυξήσεις στο λειτουργικό κόστος οφείλονται σε ευρωπαϊκές πολιτικές και όχι στις εταιρείες. “Από το 2009 μέχρι σήμερα έχουμε τεράστιες αλλαγές στο κόστος λειτουργίας, είτε από καύσιμα, είτε από μισθολογικό κόστος, είτε από ανταλλακτικά”, δήλωσε, επισημαίνοντας πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει πάνω από 1 δισ. ευρώ σε νέα πλοία την τελευταία δεκαετία. Καταλήγοντας, υπογράμμισε την ανάγκη για κρατική υποστήριξη και ευρωπαϊκή συνεργασία, ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα της ακτοπλοΐας. “Έχουμε τους καλύτερους στόλους. Το να κάψουν ένα καινούργιο καύσιμο πρέπει να δούμε ποιο θα είναι αυτό. Το καύσιμο την επόμενη εποχή ακόμα δεν έχει βρεθεί ποιο θα είναι το κόστος. Πολλές εταιρείες παραγγέλνουν πλοία και επιλέγουν ένα άλλο που πιθανόν να είναι η μεθανόλη. Άλλες εταιρείες πιστεύουν στο ποιοι άλλες πιστεύουν. Στο βιοκαύσιμα ακόμα δεν έχει βγει το καύσιμο το οποίο θα είναι αυτό που θα επικρατήσει στα επόμενα χρόνια. Η πράσινη μετάβαση είναι ακριβή, αλλά πρέπει να βρεθούν λύσεις για να μην επιβαρυνθούν υπερβολικά οι επιβάτες και οι εταιρείες”. Πηγή: capital.gr
    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΟ «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως τις 24 Ιανουαρίου
    επομενο Γενικά Αρχεία του Κράτους: Πώς μπορείτε να βρείτε το γενεαλογικό σας δέντρο ψηφιακά

    σχετικα νεα

    Η Κίμπερλι Γκιλφόιλ υπέβαλε τα διαπιστευτήριά της στον K. Τασούλα – Συνάντηση με τον ΥΠΕΞ, Γ. Γεραπετρίτη

    04/11/2025, 7:28 μμ

    Παραδόθηκαν τα τρία καταζητούμενα αδέλφια για το μακελειό στα Βορίζια

    04/11/2025, 6:59 μμ

    Στ. Αρναουτάκης για το μακελειό στα Βορίζια: «Κοινή δράση για να μπει τέλος στον κύκλο βίας»

    04/11/2025, 6:39 μμ

    Χανιά: Κηδεύτηκε η 56χρονη που έχασε τη ζωή της στα Βορίζια Ηρακλείου

    04/11/2025, 6:28 μμ

    Η Ουάσιγκτον δίνει ώθηση στις έρευνες υδρογονανθράκων – Επενδυτικές αποφάσεις προ των πυλών νοτιοδυτικά της Κρήτης

    04/11/2025, 5:25 μμ

    ΙΕΛΚΑ: Στο 1,08% ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ τον Οκτώβριο

    04/11/2025, 5:01 μμ
    Ροη ειδησεων

    Η Κίμπερλι Γκιλφόιλ υπέβαλε τα διαπιστευτήριά της στον K. Τασούλα – Συνάντηση με τον ΥΠΕΞ, Γ. Γεραπετρίτη

    04/11/2025, 7:28 μμ

    Παραδόθηκαν τα τρία καταζητούμενα αδέλφια για το μακελειό στα Βορίζια

    04/11/2025, 6:59 μμ

    Στ. Αρναουτάκης για το μακελειό στα Βορίζια: «Κοινή δράση για να μπει τέλος στον κύκλο βίας»

    04/11/2025, 6:39 μμ

    Χανιά: Κηδεύτηκε η 56χρονη που έχασε τη ζωή της στα Βορίζια Ηρακλείου

    04/11/2025, 6:28 μμ

    People: O Τζόναθαν Μπέιλι ο πιο σέξι άνδρας για το 2025

    04/11/2025, 6:02 μμ

    Η Ουάσιγκτον δίνει ώθηση στις έρευνες υδρογονανθράκων – Επενδυτικές αποφάσεις προ των πυλών νοτιοδυτικά της Κρήτης

    04/11/2025, 5:25 μμ

    ΙΕΛΚΑ: Στο 1,08% ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ τον Οκτώβριο

    04/11/2025, 5:01 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης
    Ταυτότητα

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live
    Όροι Χρήσης
    Πολιτική Απορρήτου

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

    Διαχείριση Συγκατάθεσης
    Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
    Λειτουργικά Πάντα ενεργό
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
    Προτιμήσεις
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
    Στατιστικά
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
    Εμπορικής Προώθησης
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
    Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
    Προβολή προτιμήσεων
    {title} {title} {title}