Προς το παρόν, ο πιο γρήγορος τρόπος για να ταξιδέψει κανείς μεταξύ
Νέας Υόρκης και Λονδίνου είναι αεροπορικώς, με τις πτήσεις να διαρκούν
περίπου οκτώ ώρες. Έτσι, η ιδέα να μπορέσουμε να μειώσουμε τον χρόνο
ταξιδιού σε μόλις 54 λεπτά είναι σίγουρα ελκυστική – αλλά θα είχε
τεράστιο κόστος.
Το έργο κοστολογείται στα 19,8 τρισεκατομμύρια δολάρια, με τη σήραγγα
να εκτείνεται σε 3.400 μίλια.
Πιστεύεται ότι το έργο θα χρειαζόταν δεκαετίες για να ολοκληρωθεί,
λόγω του τεράστιου όγκου εργασιών που θα χρειαζόταν για τη δημιουργία
μιας τέτοιας τεράστιας σήραγγας. Χαρακτηριστικά, η σήραγγα της Μάγχης,
που συνδέει την Αγγλία με τη Γαλλία, έχει μήκος μόλις 23,5 μίλια και
χρειάστηκε έξι χρόνια για να κατασκευαστεί.
Μια ιδέα είναι η κατασκευή της σήραγγας κάτω από τον βυθό της
θάλασσας, ενώ μια άλλη πρόταση είναι να αιωρείται πάνω από τον
Ατλαντικό Ωκεανό.
Η σήραγγα θα κρεμόταν ουσιαστικά με καλώδια, που σημαίνει ότι η
κατασκευή μιας σήραγγας εντός του ωκεανού – και όλα τα εμπόδια που
έρχονται με το έργο μαμούθ – ουσιαστικά θα παρακαμφθούν.
Όπως αναφέρεται, χάρη στην τεχνολογία κενού, τα τρένα θα μπορούσαν να
ταξιδεύουν μέσα από τη σήραγγα με ταχύτητες άνω των 3.000 μιλίων/ώρα,
γεγονός που θα μείωνε το χρόνο ταξιδιού σε λιγότερο από μία ώρα.
Έχει επίσης προταθεί η ιδέα της χρήσης αεριωθούμενης πρόωσης, όπου η
ώθηση του κινητήρα προκαλείται από ταχέως κινούμενο πίδακα υγρού.
Ωστόσο, αυτό θα απαιτούσε μια περίοδο επιβράδυνσης 18 λεπτών για να
διασφαλιστεί ότι το τρένο θα φτάσει στον προορισμό του με ασφάλεια.
Παρά τις προτάσεις, δεν υπάρχουν σχέδια που εξετάζονται επί του
παρόντος από τις κυβερνήσεις της Αμερικής ή του Ηνωμένου Βασιλείου,
αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα μπορούσε να είναι μια πιθανότητα στο
μέλλον…