«Στην Ελλάδα πάντα τα προϊόντα θα πωλούνται με υπεραξία, όσο υπαγόμαστε σε καθεστώς ατελούς ανταγωνισμού» δήλωσε μιλώντας στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1 και τις Μαρία Σπυριδάκη και Μαρία Γιαμπουλάκη, ο Γενικός Διευθυντής των Super Markets Φαιστός κ. Λευτέρης Κουβίδης.
Ο κ. Κουβίδης τόνισε πως μετά την περίοδο του κορονοϊού, χάσαμε ως χώρα την στήριξη στα ελληνικά προϊόντα και οι καταναλωτές στράφηκαν ξανά στην επιλογή των προϊόντων με βάση το brand και όχι με βάση την ποιότητα τους.
Αναφερόμενος στην ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ, ο κ. Κουβίδης εξήγησε πως το συγκεκριμένο γεγονός βασίζεται στη μείωση της αγοραστικής δυνατότητας των καταναλωτών, που οδήγησε στη μείωση της κατανάλωσης και κατά συνέπεια στην αύξηση των τιμών.
Σε σχέση με τις μειώσεις σε διάφορα προϊόντα, ο κ. Κουβίδης τόνισε πως στην πράξη δεν υπάρχουν μειώσεις τιμών, όταν ένα προϊόν έχει λάβει τρεις ανατιμήσεις μέσα στο 2023.
«Στην ουσία μιλάμε για αλλαγή τιμής καταλόγου κι όχι για μείωση» σημείωσε με νόημα ο κ. Κουβίδης.
«Αυτή τη στιγμή σε πολλές περιπτώσεις έχουμε φθάσει στις τιμές του 2007» ανέφερε εξηγώντας:
«Πρέπει ωστόσο να καταλάβουμε και να θυμηθούμε ότι την περίοδο του 2007 οι τιμές ήταν πολύ υψηλές, καθώς το διάστημα από το 2010 έως το 2014 είχαμε μια σειρά υποτιμήσεων, κατά τις οποίες τα προϊόντα έφθασαν να πωλούνται ακόμα και στο ένα τρίτο της τιμής τους».
Όπως τόνισε ο κ. Κουβίδης, τα προβλήματα της αγοράς είναι παγκόσμια, αντιμετωπίζονται σε όλη την Ευρώπη, κάνοντας σαφές πως αν αυτές οι συνθήκες οικονομίας συνεχίσουν να υφίστανται θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα οικονομικό.
Στήριξη στα ελληνικά προϊόντα
Σύμφωνα με τον κ. Κουβίδη, όλα αυτά τα χρόνια προστάτης του εισοδήματος μας ήταν το ελληνικό προϊόν.
«Αυτό που στην πράξη έφερε μειώσεις στις τιμές, ήταν η στήριξη των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα» σημείωσε ο κ. Κουβίδης για να προσθέσει: «Μέσα από τη στήριξη των προϊόντων αυτά, οι πολυεθνικές εταιρίες μπορεί να ακολούθησαν διπλούς καταλόγους, ωστόσο ακολούθησαν τις μειώσεις των ελληνικών προϊόντων που επέλεγαν οι καταναλωτές».
Ο κ. Κουβίδης διευκρίνισε πως οι καταναλωτές μπορούν να επιλέγουν προϊόντα με αρχή bar code το “520” γεγονός που σημαίνει ότι το προϊόν παράγεται ή συσκευάζεται στην Ελλάδα.
«Ακόμα κι αν επιλέξουμε ένα προϊόν που συσκευάζεται και δεν παράγεται στην Ελλάδα και πάλι στηρίζουμε την ελληνική οικονομία και τις θέσεις εργασίας» ανέφερε ο κ. Κουβίδης χαρακτηριστικά.