Από την πρώτη ημέρα που άρχισε να κατασκευάζεται το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι τα προβλήματα ήταν πολλά.
Εκτός από τον … Ρωμαϊκό διάδρομο κάτω από τον αεροδιάδρομο, που για την Υπουργό Λίνα Μενδώνη δεν αποτελούσε πρόβλημα, τα ζητήματα του αεροδρομίου ήταν πολλά. Γενικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια, έντονοι προβληματισμοί, ελλείματα σχεδιασμών, πλημμύρες και σεισμοί, είναι μερικά μόνο από τα θέματα που έχουν συνδεθεί με το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, ανεξάρτητα από το αν άπτονται ή όχι άμεσα της κατασκευής. Στο μεταξύ, χρειάστηκαν αρκετές αλλαγές και τροποποιήσεις για να «αντιμετωπίσει» η κυβέρνηση το ζήτημα μεταφοράς των καυσίμων, η οποία θα γίνεται βεβαίως από το νέο Βόρειο Οδικό Άξονα, εφόσον κατασκευαστεί. Χρειάστηκε να υπάρξουν πολλές αντιδράσεις παράλληλα αναφορικά με τη δημιουργία ή όχι τούνελ στην περιοχή της Ξηροκαμάρας, με την κυβέρνηση, μετά από πολλές πιέσεις να έχει απαντήσει τελικά «ναι» διότι φοβάται ένα αντίστοιχο «φιάσκο» με αυτό του δρόμου Ηράκλειο – Μεσαρά, που σε λιγότερο από ένα χρόνο μετά την παράδοση του έπεσε κι έμεινε κλειστός για επτά μήνες.
Πρόσφατα, ανέκυψε το θέμα με το αρχαιολογικό εύρημα στο λόφο Παπούρα, με το Υπουργείο Πολιτισμού και πάλι να μην βλέπει θέματα, αλλά να δηλώνει πως θα αναδειχθούν όλα τα ευρήματα με τον καλύτερο τρόπο και με σεβασμό στο μεγάλο έργο που εκτελείται. Την ίδια στιγμή, χωρίς βέβαια να υποβαθμίζει το θέμα το Υπουργείο Πολιτισμού, Αρχαιολόγοι «βλέπουν» πως πιθανά να βρισκόμαστε στο «Ομφάλιον Πεδίον» και σε μια πρωτοφανή για τα δεδομένα της Κρήτης και όχι μόνο ανακάλυψης.
Την ίδια ώρα πάντως και παράλληλα με τα … πολιτιστικά ζητήματα, τρέχουν και τα τεχνικά, με αρκετούς επιστήμονες αλλά και πολιτικούς να δηλώνουν ότι δεν μπορεί να υλοποιηθεί νέο αεροδρόμιο χωρίς μέσο σταθερής τροχιάς. Το οποίο βέβαια, έχει σαν «αγκάθια» το ότι εφόσον κατασκευαστεί, θα στερήσει αφενός αρκετά έσοδα από τον αυριανό διαχειριστή του ΒΟΑΚ, ενώ αφετέρου δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι ως επιχειρηματική δραστηριότητα μπορεί να είναι συμφέρουσα.
Το όλο ζήτημα αναδείχθηκε από το ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1 με το μέλος της Παγκρήτιας Ανοικτής Επιτροπής για τη δημιουργία τρένου κ. Λευτέρη Μιχελάκη, να τονίζει την ανάγκη του Μέσου, αλλά και να περιγράφει την απάθεια με την οποία αντιμετωπίζεται η προοπτική από την κυβέρνηση.
Την ίδια στιγμή, το ζήτημα που αναδεικνύει το ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1 φέρνει στη βουλή ξανά και ο αρμόδιος Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών κ. Χάρης Μαμουλάκης.
Ο Τομεάρχης καταθέτει σχετική ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με την συνυπογραφή 8 ακόμη Βουλευτών.
«Προτίθεται η Κυβέρνηση να διερευνήσει τη σκοπιμότητα και τη βιωσιμότητα ανάπτυξης ενός μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη, που να συνδέει το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελλίου με το λιμάνι Ηρακλείου και τα μεγάλα αστικά κέντρα της Κρήτης; Σε αυτό το απλό ερώτημα, καλούμε για μια ακόμη φορά τον αρμόδιο Υπουργό να δώσει ξεκάθαρη απάντηση» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Στις σημερινές συνθήκες, η κλιματική κρίση υποχρεώνει την Πολιτεία να εξετάσει εναλλακτικά μοντέλα διαχείρισης της ενέργειας και των υποδομών μεταφοράς. Τα ενεργοβόρα νησιά της Μεσογείου βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της αναζήτησης τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη. Ειδικά δε στην Κρήτη, πρέπει να γίνουν ενέργειες για την περαιτέρω ανάδειξη του λιμανιού στο Ηράκλειο, την ομαλή εμπορική λειτουργία του νέου διεθνούς αερολιμένα Ηρακλείου που αναμένεται να εκκινήσει το 2027, αλλά και να εξεταστεί ουσιαστικά ένα δίκαιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και των φορέων της Κρήτης».
Όπως γίνεται αντιληπτό τα θέματα για το αεροδρόμιο είναι πάρα πολλά και η κυβέρνηση καλείται να τα διαχειριστεί άμεσα, αλλά και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, διότι διαφορετικά θα τα βρει μπροστά της.