Ο καύσωνας είναι εδώ και μαζί του ακούμε παντού για κλιματιστικά και BTU
Όταν αγοράζει κάποιος κλιματιστικό για το σπίτι, το πρώτο που κοιτά είναι πόσο καίει και πόσα BTU ισχύος αποδίδει, ακόμα και αν δε γνωρίζουμε τι ακριβώς είναι τα BTU. Όταν όμως έρχεται η ώρα να μιλήσουμε για κλιματιστικό αυτοκινήτου, τότε κανείς δεν ασχολείται με την ισχύ του, αλλά μόνο με το αν έχουμε να κάνουμε με απλό air condition ή κλιματισμό, ενώ στη δεύτερη περίπτωση ίσως αναρωτηθούμε αν είναι μονοζωνικός, διζωνικός ή τριζωνικός. Τι ακριβώς συμβαίνει;
Τα BTU είναι μονάδα ισχύος του κάθε κλιματιστικού
Σύμφωνα με τους νόμους της φυσικής, μια συσκευή ψύξης (ένα σώμα), δε μπορεί να παγώσει τον αέρα (ένα άλλο σώμα) αν δε παράξει έργο. Τι είναι όμως τα BTU; Πρόκειται για μονάδα μέτρησης της ψυκτικής ισχύος μιας συσκευής/εγκατάστασης. Αυτή εκφράζει το ποσό θερμότητας που αφαιρείται από το χώρο εντός μιας μονάδας χρόνου (στην περίπτωσή μας υπολογίζονται ανα ώρα) και αποτελούν τη βρετανική θερμική μονάδα με 4 BTU/h να ισοδυναμούν με 1 Kcal/h και 0,86 kWh.
Η ισχύς του κλιματιστικού αυτοκινήτου είναι όσο ένα μεγάλο κλιματιστικό σπιτιού
Τώρα πάμε στα οικιακά κλιματιστικά, που κυκλοφορούν σε μεγέθη ισχύος από 9.000 BTU έως 24.000 BTU ή και παραπάνω. Το μέγεθος του κλιματιστικού εξαρτάται από τα τετραγωνικά του χώρου που καλείται να ψύξει. Όμως, ενώ ένα κλιματιστικό για παράδειγμα 12.000 BTU είναι ικανό να ψύξει ένα ολόκληρο δωμάτιο, δεν ισχύει το ίδιο με τα αυτοκίνητα, παρότι ο αέρας που καλούνται να ψύξουν είναι πολύ λιγότερος.
Η καμπίνα του αυτοκινήτου έχει μεγάλες απώλειες & πρέπει να κρυώσει γρήγορα
Οι απώλειες θερμοκρασίας που έχει μια καμπίνα αυτοκινήτου, που περιβάλλεται από παράθυρα και λαμαρίνα με λεπτή μόνωση, αλλά και η τεράστια πτώση της θερμοκρασίας στον ελάχιστο χρόνο που πρέπει να πετύχει το κλιματιστικό του αυτοκινήτου, απαιτούν αρκετά μεγάλη ισχύ ψύξης. Έτσι λοιπόν, ένα κλιματιστικό αυτοκινήτου μπορεί να είναι από 12.000 BTU έως και πάνω από 22.000 BTU, ανάλογα τον κατασκευαστή και το μοντέλο.