Με μαθήματα Προσανατολισμού συνεχίζονται σήμερα, Πέμπτη 6 Ιουνίου, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024 για τους αποφοίτους των ΓΕΛ.
Οι υποψήφιοι εξετάστηκαν ειδικότερα σε:
– Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών)
– Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας)
– Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής)
Δείτε τα θέματα στα Λατινικά
Δείτε τα θέματα στη Χημεία
Δείτε τα θέματα στην Πληροφορίκη
Το protothema.gr σε συνεργασία με τον Όμιλο Φροντηρίων Πουκαμισάς παρουσιάζει τις πρώτες απαντήσεις στα τρία μαθήματα.
Δείτε τις απαντήσεις στα Λατινικά
Δείτε τις πρώτες απαντήσεις στη Χημεία
Δείτε τις απαντήσεις στην Πληροφορική
Σύμφωνα με τον ακαδημαϊκό υπεύθυνο Χημείας των φροντιστήριων «Πουκαμισας», Μαρίνο Ιωάννου, τα θέματα καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης και δεν φαίνεται να έχουν ιδιαίτερες παγίδες. Η όποια δυσκολία θα είναι η έκτασή τους».
Σύμφωνα με τον ακαδημαϊκό υπεύθυνο Πληροφορικής, Λευτέρη Λιοδάκη, το πρώτο θέμα περιλαμβάνει θεωρία που αφορά τη νέα ύλη, στο τρίτο θέμα παρουσιάζεται μια λειτουργία βρόχων ενώ το τέταρτο θέμα δεν θα προβληματίσει τους υποψηφίους
Όσον αφορά τα Λατινικά η ακαδημαϊκή υπεύθυνος των φροντιστηρίων Πουκαμισάς, Μαρία Γκυρτή, σχολιάζει ότι «ήταν πιο δύσκολα σε σχέση με τα περσινά και προορίζονταν για καλά προετοιμασμένους μαθητές. Οι ερωτήσεις της γραμματικής και του συντακτικού ήταν ιδιαίτερα απαιτητικές».
Οι εκτιμήσεις σχετικά με τα μαθήματα, στα οποία εξετάστηκαν χθες Τρίτη 4 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ
Ολοκληρώθηκε χθες, 4 Ιουνίου, το 50% των Πανελλαδικών εξετάσεων, με τους μαθητές των ΓΕΛ να διαγωνίζονται στα Αρχαία, τα Μαθηματικά και τη Βιολογία.
Τρεις καθηγητές κάνουν μία αποτίμηση των θεμάτων στο protothema.gr
Αρχαία – Εύκολο το γνωστό, δύσκολο το άγνωστο κείμενο
Σχετικά με το αρχαίο διδαγμένο κείμενο (το ‘γνωστό’): ήταν από την 21η διδακτική ενότητα (Πλούταρχος, Περὶ Ἀλεξάνδρου τύχης καὶ ἀρετῆς), μία ενότητα η οποία μπαίνει για πρώτη φορά σε Πανελλαδικές. Σύμφωνα με τη φιλόλογο, κ.Μαίρη Κώνστα, «τα θέματα ήταν αναμενόμενα, εύκολα, βατά, χωρίς κανένα πρόβλημα, με σαφή διατύπωση.
Στην ερώτηση κατανόησης (Β1) ήταν απαραίτητη η καλή γνώση των ερμηνευτικών σχολίων του σχολικού βιβλίου ενώ η αντιπαραβολή του κειμένου αναφοράς και του παράλληλου μεταφρασμένου κειμένου, προϋπέθετε κριτική προσέγγιση. Χωρίς δυσκολίες ήταν η λεξιλογική αλλά και η άσκηση εισαγωγής».
Σχετικά με το άγνωστο κείμενο, «δόθηκε απόσπασμα από τις Ιστορίες του Θουκυδίδη, ένα κείμενο ιδιαίτερα αυξημένης δυσκολίας. Αν και δεν υπήρχαν αξιοπρόσεκτες δυσκολίες στο συντακτικό, το κείμενο ήταν απαιτητικό ως προς τη μετάφραση και ως προς τη νοηματική. Σημειώνεται ότι δεν δόθηκε χωρίο για τη νοηματική, όπως πέρσι. Όσο για το χωρίο, που δόθηκε για τη νοηματική, θεωρείται πιο δύσκολο από αντίστοιχο για τη μετάφραση.
Συνολικά, οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις ήταν αντιπροσωπευτικές μεγάλου μέρους της εξεταστέας ύλης και απευθύνονταν σε καλά διαβασμένους μαθητές».
Μαθηματικά – Λίγο πιο δύσκολα από πέρσι
Στα Μαθηματικά εξετάστηκαν χθες οι υποψήφιοι στις Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.
Σύμφωνα με τον κ.Γιάννη Καρεκλά, μαθηματικό, «ήταν θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας αλλά με πιο δύσκολα ερωτήματα σε σχέση με την περσινή χρονιά.
Στο Β΄θέμα, ελέγχονταν βασικές γνώσεις της ανάλυσης.
Στο Γ’θέμα, όπου τα ερωτήματα κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης, υπήρχαν ‘ερωτήματα-παγίδες’. Το ίδιο και στο Δ’ θέμα, που ήταν αυξημένης δυσκολίας. Γενικά, στα Γ’ και Δ’, για να ανταποκριθεί κανείς, έπρεπε να είναι πολύ καλά προετοιμασμένος».
Με βάση τη συνολική εκτίμηση του μαθηματικού, «τα θέματα είναι λίγο πιο δύσκολα από πέρσι και με βάση αυτό το δεδομένο, πιστεύω ότι οι επιδόσεις των υποψηφίων θα είναι ένα ‘κλικ’ πιο κάτω από πέρσι. Σε ό,τι αφορά τη διατύπωση των θεμάτων, ήταν σαφής, χωρίς κανένα πρόβλημα».
Βιολογία – Έμφαση στην κατανόηση της ύλης, χωρίς ασάφειες τα θέματα
Στα θέματα της Βιολογίας, δόθηκε έμφαση στην κατανόηση της ύλης, όπως σχολιάζει ο καθηγητής Βιολογίας, κ.Μηνάς Χαραλαμπίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, «βατά, χωρίς ασάφειες, κλιμακούμενης δυσκολίας ήταν τα σημερινά θέματα. Να σημειωθεί, πως ήταν προσανατολισμένα στην κατανόηση της ύλης από τους μαθητές.
Ειδικά στο Β’ θέμα, της θεωρίας, εύκολα πιάνει κανείς το 50 – αν και οι μαθητές του συγκεκριμένου πεδίου στοχεύουν σε υψηλόβαθμες σχολές.
Στο Γ’ θέμα ορισμένες ασκήσεις απαιτούσαν μεγάλη εξοικείωση του μαθητή με την ύλη – οι καλά προετοιμασμένοι θα αποδώσουν.
Σε κάθε περίπτωση, προβλήματα θα αντιμετωπίσουν όσοι ‘βιάστηκαν’ να διαβάσουν τα θέματα καθώς προϋπέθεταν να έχει προηγηθεί πολύ καλή ανάγνωση και καταγραφή των δεδομένων».
Συνολικά, «τα θέματα απαιτούσαν εξοικείωση με διάφορους τύπους ασκήσεων. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα μπορούν να βγάλουν υψηλή βαθμολογία. Θεωρώ ότι μεγάλος αριθμός παιδιών θα κινηθεί γύρω στο 60. Θα φτάσουμε και στο άριστα – λίγο δύσκολο φέτος αλλά οι καλά διαβασμένοι θα το φτάσουν».