Τις διορθωτικές κινήσεις που μπορούν να γίνουν σε επίπεδο Κρήτης κοιτούν τώρα οι Τουριστικοί Πράκτορες, προκειμένου να αναχαιτίσουν τις αρνητικές συνέπειες μετά το «κανόνι» του τουριστικού κολοσσού FTI.
Σε πρώτη φασή, αυτό που εξετάζεται είναι το πώς οι 4.000 επισκέπτες περίπου που βρίσκονται στην Κρήτη μέσω της συγκεκριμένης εταιρίας, να συνεχίσουν τις διακοπές τους και να επιστρέψουν στις χώρες τους χωρίς να υπάρξει κάποιο θέμα. Για το λόγο αυτό, εφαρμόζεται ήδη ένα αντίστοιχο μοντέλο με αυτό που είχε εφαρμοστεί στην περίπτωση της Thomas Cook στο παρελθόν, το οποίο θεωρείται ιδιαίτερα αποτελεσματικό, έχοντας παράλληλα τις μικρότερες δυνατές παράπλευρες απώλειες.
Από κει κι έπειτα, υπάρχει ένα ζήτημα αναφορικά με τους 80.000 περίπου επισκέπτες που επρόκειτο να φθάσουν στην Κρήτη μέσω της FTI. Γι’ αυτούς δεν μπορούν να είναι γνωστές οι εξελίξεις, με δεδομένο ότι σίγουρα κάποιοι θα απορροφηθούν από άλλους Tour Operators, εφόσον υπάρξουν θέσεις, ωστόσο κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει το πόσοι τελικά θα είναι αυτοί και σε ποιο μέγεθος θα φθάσουν οι απώλειες. Το πιθανότερο είναι πάντως ότι από αυτούς τους 80.000, όσοι επρόκειτο να ταξιδέψουν άμεσα, μάλλον δεν θα κάνουν διακοπές στην Κρήτη, τουλάχιστον για φέτος.
Εκτός όμως από το κομμάτι των αφίξεων, υπάρχει και ο άμεσος οικονομικός αντίκτυπος για τους επιχειρηματίες του κλάδου, καθώς υπάρχουν οφειλές που αγγίζουν το 1 εκατομμύριο 200 χιλιάδες. Αυτά τα ποσά θα μπουν στην εκκαθάριση της εταιρίας, οπότε και οι τουριστικοί παράγοντες θα πρέπει να τα ξεχάσουν.
Η κατάσταση παραμένει ρευστή, αφού κανένας δεν μπορεί να προβλέψει το τελικό μέγεθος της ζημιάς, ωστόσο αντιμετωπίζεται με ψυχραιμία και υπευθυνότητα, τουλάχιστον σε επίπεδο Κρήτης.