«Πολύ σύντομα θα ανακοινώσουμε στην Κρήτη το πού θα δημιουργηθούν δομές τύπου Campus, όπου θα βρίσκονται μαζί ΕΠΑΛ, Εργαστηριακό Κέντρο και Σ.Α.Ε.Κ., τα οποία και θα συνδέονται με τις επαγγελματικές ανάγκες που έχει η Κρήτη» δήλωσε μιλώντας στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1 και τις Μαρία Σπυριδάκη και Μαρία Γιαμπουλάκη, ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκος Πιερρακάκης.
Όπως τόνισε ο κ. Πιερρακάκης, θα βρίσκεται στην Κρήτη την αρχή της επόμενης ακαδημαϊκής χρονιάς, προκειμένου να ανακοινώσει πού θα βρίσκονται τα συγκεκριμένα Campuses.
Αναφερόμενος στη λειτουργία των νέων δομών, έφερε το παράδειγμα του Περάματος αναφέροντας τα εξής:
«Το πρώτο Campus είναι στο Πέραμα. Είναι η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Αν μιλήσετε με τους μαθητές υπάρχει επαγγελματική κατάρτιση βέβαιη και πολύ καλοί πρώτοι μισθοί. Πρέπει να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά σε κάθε ειδικότητα με μεγάλη δύναμη.
Το θέμα είναι να φροντίσεις να γίνεις κάτι που θα το αγαπήσεις και θα είσαι πολύ καλός σε αυτό. Κι αυτός είναι ο επαγγελματικός προσανατολισμός».
Πανελλήνιες Εξετάσεις
Εκτενείς αναφορές στο θέμα των πανελλήνιων εξετάσεων έκανε ο αρμόδιος Υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1.
«Πρέπει να βρούμε τον τρόπο να μειώσουμε το άγχος. Είναι μια διαδικασία που δεν είναι θέμα απόλυτης επίδοσης, αλλά σχετικής επίδοσης» ανέφερε χαρακτηριστικά για να προσθέσει:
«Θέλουμε να ανοίξουμε το θέμα και σ’ αυτή την κατεύθυνση επιδιώκουμε επαφές και συνομιλίες με όλους τους συναρμόδιους φορείς. Πώς κρατάς τα καλά των Πανελλήνιων και πώς βελτιώνεις τα θέματα; Καταλαβαίνουμε κι ένα παιδί που λέει ότι η ζωή του κρίνεται σε μικρό χρονικό διάστημα. Λίγο πολύ θα κρατήσουμε το κεκτημένο του αδιάβλητου και των εξετάσεων».
Επαγγελματική Εκπαίδευση
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται από την κυβέρνηση στην επαγγελματική εκπαίδευση σύμφωνα με όσα είπε στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1 ο Υπουργός.
Συγκεκριμένα ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε:
«Ο πρωθυπουργός έχει ορίζει μία από τις δύο Υφυπουργούς να είναι αρμόδια για την επαγγελματική εκπαίδευση. Υπάρχει ξεχωριστό portofolio. Έχουμε ψηφίσει ένα νόμο από την αρχή του έτους. Ο νόμος αθροίζει δυνάμεις. Τα εργαστηριακά κέντρα που βρίσκονται μαζί με κάποιο ΕΠΑΛ ή με κάποιο ΣΑΕΚ είχαν πολύ παλιούς εξοπλισμούς. Τώρα έχουμε βάλει 120 εκατομμύρια κι αλλάζουμε όλους τους εργαστηριακούς εξοπλισμούς. Θέλουμε επίσης να δημιουργήσουμε δομές τύπου Campus. Και όλη αυτή η υποδομή να συνδεθεί με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και της εργασίας. Ήδη έχουμε βρει πού θα είναι αυτά τα Campuses στην Κρήτη, θα είναι παραπάνω από δύο και θα ανακοινώσουμε πού θα δομηθούν σύντομα.
Δια Βίου μάθηση
Στις προβληματικές της Δια Βίου Μάθησης αναφέρεται ο Υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης.
«Τα επόμενα χρόνια θα είναι τα χρόνια της Δια Βίου Μάθησης. Έχουμε δύο δυνάμεις που αλλάζουν τον τρόπο που λειτουργεί η κοινωνία» υποστηρίζει ο κ. Πιερρακάκης και προσθέτει:
«Τώρα έχουμε δύο αλλαγές. Τα πράγματα αλλάζουν γρηγορότερα. Σε μια πενταετία ζούμε σε διαφορετικό κόσμο. Έχουμε μεγάλες αλλαγές στο προσδόκιμο ζωής. Ένα παιδάκι έχει άνω του 50 % πιθανότητες να περάσεις τα 100. Αν ζεις πολλά χρόνια και τα πράγματα αλλάζουν πάρα πολύ γρήγορα θα πρέπει να επιμορφώνεσαι συνέχεια. Η πιο δύσκολη άσκηση που έχει ο κάθε Υπουργός Παιδείας ότι πρέπει να σχεδιάσεις ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα πρέπει να προετοιμάσει τις χώρες και τις οικονομίες όταν αυτά τα παιδιά θα είναι 20 χρονών. Ωστόσο σε λίγα χρόνια ο κόσμος θα είναι πολύ διαφορετικός απ’ ότι είναι σήμερα».
Σχολική Στέγη
Στις συνεργασίες του Υπουργείου που γίνονται και στον τομέα σχολικής στέγης αναφέρεται ο Υπουργός Παιδείας:
«Έχουμε 14.000 σχολεία. Τα σχολεία είναι στην αρμοδιότητα των δήμων. Πρέπει να δούμε όμως πώς θα βελτιώσουμε αυτές τις δομές και πώς θα τους βοηθήσουμε στην αρμοδιότητα που έχουν» αναφέρει και προσθέτει:
«Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν πράγματα που προσθέτουν. Θα γίνει από το Τεχνικό Επιμελητήριο έλεγχος σε όλα τα σχολικά κτίρια προσεισμικός έλεγχος. Γιατί ξέρετε υπάρχει μια γενική συνθήκη για τα πάντα. Ότι δεν μετράς δεν μπορείς να το αλλάξεις. Πρέπει να μάθουμε να μετράμε».
Βία – Χαμηλές Επιδόσεις
Ο Υπουργός αναφέρθηκε και στα φαινόμενα βίας και χαμηλών επιδόσεων των μαθητών σε διαγωνισμούς.
«Σε κάθε χώρα μετά το lockdown Παρατηρήθηκε μία πτώση σε συγκεκριμένες επιδόσεις της Pisa» υποστηρίζει ο κ. Πιερρακάκης και προσθέτει:
«Παρατηρούμε μία έκρηξη σε βίαια περιστατικά. Δεν προκύπτει αύξηση των περιστατικών από τον ΟΟΣΑ. Ωστόσο είναι πολύ χειρότερα τα περιστατικά. Γι’ αυτό και προχωράμε σε μια πλατφόρμα καταγραφής περιστατικών ώστε να αποτυπώνονται τα περιστατικά βίας. Κι επαναφέρουμε μια σειρά από εργαλεία που είχαν χάσει μέσα από τη χαλαρότητα προηγούμενων κυβερνήσεων οι καθηγητές, ώστε να μπορούν να οριστούν συγκεκριμένοι κανόνες. Διότι τα παιδιά πρέπει αξιωματικά να έχουν αγάπη και όρια. Αν δεν τους βάλεις όρια δεν μπορείς και να ελέγξεις την κατάσταση. Είναι γεγονός ότι η χαλαρότητα των παρεμβάσεων ΣΥΡΙΖΑ οδήγησε σε ξεχαρβάλωμα του συστήματος. Οι καθηγητές απώλεσαν εργαλεία κι εμείς ερχόμαστε, επειδή αυτό είναι που μας ζητούν, να τα επαναφέρουμε. Δεν είναι μόνο το πλαίσιο συνεπειών. Κάναμε επίσης μια καμπάνια ευαισθητοποιήσης και δεν κρύβουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί. Αναδεικνύουμε τι συμβαίνει. Η πλατφόρμα, το πλαίσιο συνεπειών και οι δράσεις ενεργού πολίτη συνθέτουν μια συνολική πολιτική».