Σε δύο διαφορετικά εκλογικά κοινά στοχεύει στην τελική ευθεία για τις ευρωεκλογές η ΝΔ προκειμένου να αυξήσει την συσπείρωση της και να ξεπεράσει το 33% που έχει θέσει ως πήχη για την αναμέτρηση της 9ης Ιουνίου ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Από την μία είναι οι αναποφάσιστοι που στην πλειοψηφία τους αυτοπροσδιορίζονται στον χώρο του κέντρου και από την άλλη ένα συντηρητικό τμήμα του εκλογικού σώματος που στρέφεται στα κόμματα δεξιά της ΝΔ θέλοντας, σε μεγάλο βαθμό, να στείλει «μήνυμα» προς την κυβερνητική παράταξη.
Σύμφωνα με την έρευνα της Marc, η οποία δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα, στο πεδίο της ιδεολογικής αυτοτοποθέτησης, το 27% των αναποφάσιστων δηλώνει κεντρώο και το 14,5% κεντροδεξιό, μία δεξαμενή δηλαδή που φτάνει το 41,5%, σχεδόν ένας στους δύο ψηφοφόρους που δεν έχουν καταλήξει ποιο κόμμα θα ψηφίσουν. Ένα ποσοστό που συγκλίνει με όσους «αναποφάσιστους» δηλώνουν ότι προέρχονται από τη ΝΔ και σύμφωνα με την έρευνα φτάνουν το 39,1%, ενώ μόλις το 15,3% προέρχεται από τον ΣΥΡΙΖΑ και το 12,4% από το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.
Σε αυτούς τους ψηφοφόρους απευθύνονται οι θεσμικές πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει ο κ. Μητσοτάκης οι οποίες αφορούν την ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας και αναδεικνύουν την δυνατότητα παρέμβασης στις Βρυξέλλες που διαθέτει η κυβέρνηση και ο ίδιος προσωπικά. Στην στρατηγική αυτή εντάσσεται η επιστολή που έστειλε, χθες, στην Πρόεδρο της Κομισιόν ζητώντας την ουσιαστική προστασία των καταναλωτών από αθέμιτες πρακτικές των πολυεθνικών που ανεβάζουν τις τιμές στο ράφι στην Ελλάδα και άλλες χώρες της Ένωσης. Όπως και η συνεχή αναφορά στα θέματα που σχετίζονται με την επόμενη ημέρα της Ευρώπης – την αμυντική στρατηγική, τη νέα ΚΑΠ, ένα νέο Ταμείο Ανάκαμψης- θέτοντας το ερώτημα «ποιους θέλετε εσείς να κάνουν αυτές τις διαπραγματεύσεις την επόμενη μέρα στην Ευρώπη; Την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ή κάποιους οι οποίοι σε κάθε ευκαιρία δυσφημούν τη χώρα στην Ευρώπη μπας και αποκομίσουν κάποιο εσωτερικό κομματικό όφελος».
Μητσοτάκης: Πατριώτες του καναπέ ψαρεύουν σε θολά νερά -Η πολιτική δεν είναι telemarketing
Ταυτόχρονα, όμως, ο κ. Μητσοτάκης κοιτάζει προς τα δεξιά του κόμματος του προειδοποιώντας ότι «οι ευρωεκλογές δεν προσφέρονται για ανέξοδα μηνύματα διαμαρτυρίας». Τις τελευταίες ημέρες έχει εντείνει τις επιθέσεις προς την Ελληνική Λύση και τη Νίκη, τις ηγεσίες των οποίων φωτογράφισε σε συνέντευξη του στην εφημερίδα Μακεδονία μιλώντας για «”πατριώτες του καναπέ” που συνεχίζουν να πωλούν αμφιλεγόμενα προϊόντα μαζικής κατανάλωσης. Ενώ αυτοί που διεκδικούν το μονοπώλιο της πίστης, μας απειλούν με χριστιανόμετρα, ψαρεύοντας στα θολά νερά της δικαιολογημένης δυσαρέσκειας και απογοήτευσης. Η πολιτική, όμως, δεν είναι telemarketing. Ο κορμός της παράταξής μας γνωρίζει καλά πως δεν μπορεί να τους εμπιστευθεί».
Σήμερα στο Μετρό Θεσσαλονίκης ο πρωθυπουργός
Σήμερα θα βρεθεί ξανά στη Βόρεια Ελλάδα και θα επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη, όπου η ΝΔ στις εθνικές εκλογές κατέγραψε 35,28, ποσοστό χαμηλότερο από τον πανελλαδικό μέσο όρο, ενώ Ελληνική Λύση, Νίκη και Σπαρτιάτες πήραν συνολικά 18,36%. Αναμένεται να δώσει έμφαση στα μεγάλα έργα που είναι σε εξέλιξη στην πόλη με το πρόγραμμα του να ξεκινά από τους Αμπελόκηπους όπου πρόκειται να μιλήσει στην εκδήλωση της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης από τον Νοέμβριο και την ολοκλήρωση της επέκτασης προς την Καλαμαριά μέχρι το καλοκαίρι του 2025.