Στα μεγάλα οδικά έργα για τους αυτοκινητόδρομους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, διακρίνουμε τρεις εκκρεμότητες που πρέπει να αντιμετωπιστούν για να ολοκληρωθεί η μετάβαση στην εποχή της οδικής ασφάλειας στους υπεραστικούς οδικούς άξονες.
- ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης): Η μεγαλύτερη εκκρεμότητα αφορά τον ΒΟΑΚ. Στα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες, αλλά δεν έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ αναλαμβάνει το τμήμα μέχρι τη Νεάπολη, ενώ η ΑΚΤΩΡ εκτελεί τα έργα στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.
- Ολυμπία Οδός: Η δεύτερη εκκρεμότητα αφορά την Ολυμπία Οδό, από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα. Εδώ αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα της χαμηλής κίνησης οχημάτων καθημερινά, που δυσχεραίνει τη χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά εργαλεία όπως το ΕΣΠΑ. Παρόλα αυτά, η αναβάθμιση αυτού του τμήματος είναι αναγκαία, όχι μόνο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά και για τη συμπλήρωση του οδικού δακτυλίου στην Πελοπόννησο.
- Ιωάννινα – Κακαβιά: Η τρίτη και τελευταία εκκρεμότητα αφορά την υλοποίηση της αναβάθμισης του Ιωάννινα-Κακαβιά. Ο διαγωνισμός για το έργο αυτό βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, και πιθανόν μέσα στο καλοκαίρι να πέσουν και οι υπογραφές. Απομένει η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ για να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία. Με την ολοκλήρωση του Ιωάννινα-Κακαβιά, ολοκληρώνεται και τυπικά η Ιόνια Οδός, από το Αντίρριο μέχρι τα Ελληνοαλβανικά σύνορα. Αυτό αποτελεί τη μεταμόρφωση ενός ονείρου που διήρκεσε δεκαετίες για τους Ηπειρώτες. Ο σημερινός δρόμος είναι εξαιρετικά επικίνδυνος και διαθέτει πολύ χαμηλά στάνταρ στην οδική ασφάλεια.