Στις 15 Μαΐου 2024, θα εκδικαστούν οι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, που έχουν κατατεθεί από τους Δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου αναφορικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα. Οι δήμοι διεκδικούν ουσιαστικά την υπόγεια διέλευση των τμημάτων του νέου Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που θα διέρχεται από το Ηράκλειο και το Γάζι. Αυτές οι δικαστικές προσφυγές αφορούν την χάραξη του μεγαλύτερου οδικού άξονα που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη.
Προ ημερών, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ Τέρνα, κ. Γ. Περιστέρης, αναφερόμενος στο έργο της παραχώρησης του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης, για τον οποίο η ΓΕΚ Τέρνα έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος με προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ, εμφανίστηκε προβληματισμένος σχετικά με τις προσφυγές που αφορούν την χάραξη, και σημείωσε πως δεν είναι σε θέση να εκτιμήσει πότε θα υπογραφεί η σχετική σύμβαση.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, τα χρήματα που έχουν εξασφαλιστεί για το έργο δεν επαρκούν. Αυτό συμβαίνει εν μέρει λόγω της αύξησης του κατασκευαστικού κόστους, ωστόσο υπάρχουν κι άλλες παράμετροι που λειτουργούν ανασταλτικά. Κι όλα αυτά, ενώ για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης προβλέπονται τα λεγόμενα “σκιώδη” διόδια γεγονός που σημαίνει ότι οι οδηγοί θα πληρώνουν το αντίτιμο των διοδίων που αντιστοιχεί και στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους (0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο), ενώ το επιπλέον ποσό θα δίνεται στον παραχωρησιούχο από το Δημόσιο, στο πλαίσιο μιας διαδικασίας που θα καθορίσει το ακριβές ποσό σε δεύτερο χρόνο.
Σχετικά με το δεύτερο από τα τρία τμήματα του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), το “Χερσόνησος-Νεάπολη”, που έχει μήκος 22,5 χιλιομέτρων, πρόσφατα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενέκρινε τις τεχνικές περιβαλλοντικές μελέτες του έργου για την εγκατάσταση και λειτουργία των προσωρινών εργοταξιακών χώρων που θα φιλοξενηθούν παραπλεύρως και κοντά στο υπό κατασκευή οδικό έργο.
Ένα από τα εργοτάξια θα αναπτυχθεί στο τμήμα Χερσόνησος-Μάλια του ΒΟΑΚ. Το δεύτερο εργοτάξιο θα βρίσκεται σε απόσταση 400 μέτρων από το έργο, σε θέσεις που κατά το παρελθόν έχουν χρησιμοποιηθεί ως εργοταξιακοί χώροι στις εργολαβίες της σήραγγας Βραχασίου της Εθνικής Οδού. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η αποφυγή της κατάληψης νέων εδαφικών εκτάσεων που θα αύξαναν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του έργου, καθώς οι δύο εργοταξιακοί χώροι θα χρειαστούν επιφάνεια 32 και 16 στρεμμάτων αντίστοιχα.