Μία νέα δέσμη κριτηρίων και το αντίστοιχο σύστημα για την απονομή αστέρων στα ξενοδοχεία, ενέκρινε η Γενική Συνέλευση της Hotelstars Union (HSU), ευρωπαϊκής ένωσης για την εναρμόνιση της κατηγοριοποίησης των ξενοδοχείων.
“Τα κριτήρια κατηγοριοποίησης των ξενοδοχείων, προϊόν συνεργασίας και των 21 χωρών-μελών, αναθεωρούνται κάθε πέντε έως έξι χρόνια προκειμένου να αναπτύσσονται και να εκσυγχρονίζονται σύμφωνα με τις ανάγκες των επισκεπτών και της αγοράς, ώστε να διασφαλίζεται ότι τα πρότυπα της βιομηχανίας συμβαδίζουν με τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις και τη δυναμική του κλάδου της φιλοξενίας”, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση.
Ο νέος κατάλογος κατηγοριοποίησης, αποτέλεσμα της δέσμευσης της HSU στη βιωσιμότητα, την αποτελεσματικότητα και την ικανοποίηση των επισκεπτών, μειώθηκε από 247 σε 239 κριτήρια. Συγκεκριμένα, παρωχημένα κριτήρια έχουν εξαλειφθεί, ενώ άλλα έχουν ενοποιηθεί για την απλοποίηση του συστήματος. Για παράδειγμα, για την κάλυψη των αυξημένων απαιτήσεων υγιεινής, έχουν προστεθεί συστάσεις καθαρισμού στρώματος προκειμένου να παραταθεί η διάρκεια ζωής τους, γεγονός που επηρεάζει θετικά τη βιωσιμότητα.
Επιπλέον, για την προώθηση της βιωσιμότητας, είδη για ράψιμο και γυάλισμα παπουτσιών δεν παρέχονται πλέον απαραίτητα στα δωμάτια. Πρόσθετες αλλαγές σεντονιών και πετσετών προσφέρονται μόνο κατόπιν αιτήματος του επισκέπτη.
Τα ξενοδοχεία δικαιούνται επιπλέον πόντους εάν μετρήσουν το αποτύπωμα άνθρακα σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Για την αντιμετώπιση της έλλειψης εργατικού δυναμικού σε όλη την Ευρώπη, οι υποχρεωτικές ώρες υποδοχής και εξυπηρέτησης δωματίων έχουν μειωθεί. Η ψηφιοποίηση έχει επίσης ενσωματωθεί στα νέα κριτήρια με την εισαγωγή πλήρως αυτοματοποιημένων υπηρεσιών check-in και check-out, οι οποίες μπορούν να αντικαταστήσουν τις υπηρεσίες υποδοχής, ειδικά στις κατηγορίες 1* και 2*.
Η χρήση περιπτέρων αυτοεξυπηρέτησης είναι πλέον πιο συνηθισμένη. Περιλαμβάνεται στα νέα κριτήρια των ξενοδοχείων 4 αστέρων, τα οποία μπορούν να αντικαταστήσουν τα μίνι μπαρ, τα maxibar και την υπηρεσία δωματίου για οικολογικούς λόγους.
“Η διαδικασία αναθεώρησης των κριτηρίων διήρκησε 12 μήνες και επρόκειτο για μια περίπλοκη υπόθεση που απαιτούσε την εναρμόνιση όλων των μελών της Ένωσης αλλά και προσπάθεια και συνεργασία”, δήλωσε ο πρόεδρος της HSU, Markus Luthe.
Η Hotelstars Union δίνει τη δυνατότητα στους ξενοδόχους να έχουν πρόσβαση σε μια ψηφιακή δοκιμαστική ταξινόμηση στη διεύθυνση .