Ακέραια στη θέση τους παρέμειναν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, τα οποία θα συνεχίσουν να παρέχουν στο Δημόσιο τις ταχυδρομικές τους υπηρεσίες για τις ανάγκες του συνόλου των κρατικών οργανισμών για τα επόμενα τρία χρόνια. Να σημειωθεί ότι η θυγατρική του Υπερταμείου ήταν, άλλωστε, εκείνη που ανέκαθεν είχε υπό την ευθύνη της στο συγκεκριμένο έργο.
Η διαφοροποίηση, ωστόσο, εν προκειμένω έγκειται στο γεγονός ότι για πρώτη φορά διενεργήθηκε διεθνής διαγωνισμός από το υπουργείο ανάπτυξης και επενδύσεων, ο οποίος μάλιστα προσέλκυσε το ενδιαφέρον αρκετών ιδιωτικών επιχειρήσεων, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον εγχώριο κλάδο των ταχυμεταφορών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών. Η αθρόα συμμετοχή δεν προκάλεσε έκπληξη καθώς η αξία της εν λόγω σύμβασης με το Δημόσιο ανέρχεται στο ποσό των 82 εκατ. ευρώ με διάρκεια τα τρία χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας δεν άλλαξε τα δεδομένα καθώς τα ΕΛΤΑ αναδείχθηκαν ανάδοχος του έργου, διατηρώντας τα κεκτημένα. Σε περίπτωση πάντως που ο οργανισμός έχανε το συγκεκριμένο project, αυτό σίγουρα θα αποτελούσε ένα ακόμη πλήγμα στην ήδη δεινή οικονομική θέση στην οποία έχει περιέλθει τα τελευταία χρόνια.
Θυμίζουμε ότι εδώ και περίπου ένα χρόνο η κρατική εταιρεία έχει ξεκινήσει την υλοποίηση ενός πλάνου το οποίο στοχεύει στην εξυγίανση και τον εκσυγχρονισμό του οργανισμού καθώς παρά την ένεση ρευστότητας των 250 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο το 2020 και τις κινήσεις εξοικονόμησης εξόδων, που επιχειρήθηκε μέσω ενός δαπανηρού προγράμματος εθελουσίας εξόδου περίπου 2.000 εργαζομένων το 2021 (κόστισε περί τα 112 εκατ. ευρώ) , οι οικονομικές επιδόσεις της κρατικής επιχείρησης εξακολουθούν να αποτελούν την αχίλλειο πτέρνα της.
Ο στόχος μετά την εξυγίανση
Απώτερος στόχος του εγχειρήματος για την εξυγίανση των ΕΛΤΑ είναι να γυρίσει το πρόσημο των οικονομικών επιδόσεων από αρνητικό σε θετικό, κάτι που υπολογίζεται ότι θα πάρει ακόμη δύο χρόνια ενώ στη συνέχεια θα αναζητηθεί στρατηγικός επενδυτής προκειμένου να μειωθεί η συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου στην εταιρεία, όπως επισημαίνουν στο Capital.gr πηγές με γνώση επί του θέματος. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της τρέχουσας διοίκησης υπό τον Γρηγόρη Σκλήκα, η φετινή χρήση χαρακτηρίζεται σαν μια χρονιά σταθεροποίησης προκειμένου η θυγατρική του Υπερταμείου να οδηγηθεί σε οργανική κερδοφορία το 2025, μια πρόβλεψη που εγείρει μια σειρά από ερωτήματα, εάν λάβει κανείς υπόψη τις ζημιές των 28 εκατ. ευρώ και τα αρνητικά ίδια κεφάλαια των 102 εκατ. ευρώ το 2022 με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία του 2022.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, το πλάνο του Υπερταμείου, προσβλέπει σε εξορθολογισμό στα οικονομικά του οργανισμού σε βάθος διετίας, παράμετρος, η οποία θα σηματοδοτήσει την έναρξη της διαδικασίας για την πώληση των ΕΛΤΑ μέσα από την εύρεση ενδιαφερόμενου επενδυτή, ο οποίος δεν αποκλείεται να προέλθει και από το εξωτερικό.
Επομένως, σχέδιο είναι να ακολουθηθεί ένα μοντέλο αναδιάρθρωσης, ακολουθώντας το παράδειγμα της ΔΕΗ. Ωστόσο, ο κλάδος των μεταφορών, ο οποίος σχηματοποιήθηκε σχεδόν εκ νέου στη διάρκεια των ετών της πανδημίας του κορονοϊού, εμφανίζει τις δικές του δυσκολίες (η δραστηριότητα από το γράμμα έχει πέσει δραματικά και έχει ανέβει κατακόρυφα το δέμα) ενώ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένει η αγορά, την έκβαση των εν εξελίξει συζητήσεων για την πώληση του μεγαλύτερου παίκτη στις εγχώριες ταχυμεταφορές, της ACS Courier από τον όμιλο Quest του Θεόδωρου Φέσσα.
Πηγή: capital.gr