«Αν δεν παίρναμε το δάνειο, η πόλη θα έμενε πολύ πίσω» τόνισε μιλώντας στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1 και τον Κώστα Μπογδανίδη, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Γιώργος Σισαμάκης.
Ο κ. Σισαμάκης διευκρίνισε πως έργα όπως το πάρκο Ερυθραίας, η Πλατεία Ελευθερίας, η Δελημάρκου, η Φάμπρικα Ανωγειανάκη και οι σχολικές μονάδες, δεν θα είχαν πρόβλημα από χρηματοδοτήσεις, ωστόσο θα υπήρχαν θέματα σε ασφαλτοστρώσεις και τσιμεντοστρώσεις.
Πλατεία Ελευθερίας
Σε σχέση με την πλατεία Ελευθερίας ο Αντιδήμαρχος υποστήριξε πως μέχρι τις 10 έως το αργότερο 15 Ιουνίου θα έχει αποδοθεί το τμήμα μέχρι και το σκαλοπάτι, καθώς και το τμήμα της πλατείας Καζαντζάκη απέναντι, ενώ στη συνέχεια η ολοκλήρωση των έργων τοποθετείται στο διάστημα των γιορτών τα Χριστούγεννα και σε χρόνο που θα επιτρέπει την πλήρη λειτουργία του Χριστουγεννιάτικου Κάστρου.
«Στο σύνολο της η πλατεία θα αποδοθεί καλώς εχόντων των πραγμάτων πριν αρχίσουν οι Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις» δήλωσε ο κ. Σισαμάκης.
Πάρκο Ερυθραίας
Σε δύο εργολαβίες εκτελείται το πάρκο Ερυθραίας όπως είπε ο κ. Σισαμάκης. Ο κ. Σισαμάκης αναγνώρισε πως το νότιο τμήμα του έργου έχει πρόβλημα, ενώ υποστήριξε πως στο βόρειο τμήμα τα έργα εκτελούνται κανονικά.
«Σε δύο εργολαβίες εκτελείται το έργο. Το βόρειο τμήμα προχωράει. Το νότιο έχει κάποια θέματα, αλλά κι εκεί νομίζω πως θα δοθούν λύσεις. Το παρακολουθούμε όμως καθημερινά» ανέφερε ο κ. Σισαμάκης για να προσθέσει:
«Η εκτέλεση του έργου πάντως είναι πολύ περισσότερο σημαντική ακόμα και από τον σχεδιασμό και τη μελέτη, σε σχέση με τα ζητήματα που έχει ο δήμος Ηρακλείου».
Ηλεκτροφωτισμός
Κατά 25 % πιο παραγωγικός εμφανίζεται ο Δήμος Ηρακλείου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο κ. Σισαμάκη. Ο ίδιος υποστήριξε πως ο Δήμος βρίσκεται σε πολλή καλύτερη κατάσταση σε σχέση με την αντικατάσταση λαμπτήρων. Όπως τόνισε, υπάρχει πλέον ένα μόνιμο συνεργείο για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα. Είμαστε 25 % πιο παραγωγικοί.
Βιώσιμη κινητικότητα
Την παραδοχή πως μικτός σχεδιασμός στο Ηράκλειο δεν μπορεί να υπάρξει έκανε ο κ. Σισαμάκης αναφερόμενος στον περιορισμό των χώρων για τα αυτοκίνητα.
«Δυστυχώς στο Ηράκλειο, μικτός σχεδιασμός δεν μπορεί να υπάρξει» δήλωσε για να προσθέσει:
«Κάτι θυσιάζεις. Οπότε αποφασίσαμε να δώσουμε έμφαση κυρίως στον πεζό με στόχο να γίνει μία τακτοποίηση της πόλης και να ενισχύσουμε την προσβασιμότητα. Είναι δύσκολο να καλύψουμε όλες τις ανάγκες σε μια πόλη όπως το Ηράκλειο, οπότε το πρόβλημα με τα αυτοκίνητα είναι υπαρκτό».
Ο κ. Σισαμάκης ανέφερε παρ’ όλα αυτά ότι σύντομα λύνεται το πρόβλημα με τις σταθμεύσεις των τουριστικών λεωφορείων είτε στο λιμάνι είτε στην τάφρο, οπότε και απελευθερώνεται ένα πολύ μεγάλο μέρος για μόνιμη κι ελεγχόμενη στάθμευση μέσα στην πόλη.
Εμβληματικά έργα
Ερωτώμενος από τον Κώστα Μπογδανίδη ο κ. Σισαμάκης να παρουσιάσει δύο εμβληματικά έργα για τη δημοτική αρχή, που θα αφορούν από τον σχεδιασμό ως την υλοποίηση, ο κ. Σισαμάκης αναφέρθηκε κατ’ αρχάς στη δημιουργία ενός υπόγειο πάρκινγκ στην Δημοκρατίας, που έχει επιτραπεί από την Αρχαιολογία, λέγοντας πως μπορεί να δρομολογηθεί σε μεγάλο βαθμό. Την ίδια στιγμή, ανέφερε πως σε επίπεδο σχεδιασμού και παράλληλα με τις μελέτες γι’ αυτό το πάρκινγκ θα μπορούσε να γίνει και μια γεωλογική μελέτη για την πιθανότητα υπογειοποίησης της παραλιακής λεωφόρου, με τον Αντιδήμαρχο να εκτιμά, ότι το συγκεκριμένο έργο, εφόσον υλοποιηθεί θα αλλάξει εντελώς τη φυσιογνωμία της πόλης.